een D90 of een D300s
Re: een D90 of een D300s
dit is ook ni de bedoeling om hem daar voor te kopen het is de bedoeling dat ik een goed fototoestel heb.
natuurlijk dat die video optie mooi meegenomen is
natuurlijk dat die video optie mooi meegenomen is
Nou, dan zou ik gewoon een D90 met kit nemen, daar kan je goed mee beginnen in de 'wereld van fotografie'.
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb nu ruim een jaar, de eerder genoemde combie , en ik ben nog steeds niet uitgeleerd,
doordat ik lid geworden ben, van een toch wel bekende fotoclub in Arendonk , leer ik iedere week weer bij.
bij ons geven ze met regelmaat kleine workshops,
van bv basis beginselen, tot diafragmavoorkeuze, sluitertijden, wat te doen met flitsen.
bv welke flits is geschikt voor jouw persoontje ...
Onlangs nog met de gehele groep een "nacht fotoworkshop"gedaan ...zeer interesant en weer wat geleerd !!!
ik bedoel maar ...
doordat ik lid geworden ben, van een toch wel bekende fotoclub in Arendonk , leer ik iedere week weer bij.
bij ons geven ze met regelmaat kleine workshops,
van bv basis beginselen, tot diafragmavoorkeuze, sluitertijden, wat te doen met flitsen.
bv welke flits is geschikt voor jouw persoontje ...
Onlangs nog met de gehele groep een "nacht fotoworkshop"gedaan ...zeer interesant en weer wat geleerd !!!
ik bedoel maar ...
je wil dus zeggen da ik voor nu met een D90 moet gaan en dar je dan veel moet gaan experimenteren
Ja, precies. Het is ook jammer dat als het je bijv. toch niet bevalt je zo'n machine als een D300(s) hebt gekocht. Dat is als je echt al een tijdtje aan het fotograferen bent.
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Niet omdat ik hem zelf hoor
maar ik zou voor de D90 gaan. Als je nog geen ervaring hebt met digitaal fotograferen is deze meer dan goed genoeg. En voor het verschil in prijs met de D300(s) zou ik glas van goede kwaliteit kopen. Daar heb je meer aan.
Groet Ed

Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ervan uitgaande dat je met een budget werkt, zou ik uitgaan van een D90. Een fantastische camera, waar je de fotografie helemaal mee "in de vingers" kunt krijgen. Een andere body kan je over een paar jaar altijd nog eens kopen. Sowieso kan je beter een wat goedkopere camera kopen en wat duurdere objectieven nemen.
Stop het prijsverschil tussen de D90 en de D300s dus liever in mooie objectieven. Iets als een AFS 16-85 VR en een AFS 70-300 VR in combinatie met een D90 is een set waarmee je bijna alles kan, en het is allemaal kwaliteitsspul!
Stop het prijsverschil tussen de D90 en de D300s dus liever in mooie objectieven. Iets als een AFS 16-85 VR en een AFS 70-300 VR in combinatie met een D90 is een set waarmee je bijna alles kan, en het is allemaal kwaliteitsspul!
Dank u allemaal al voor jullie reactie.
Ik heb besloten om een D90 te kopen en daviddvd ik heb geen budget het maakt niet uit maar ze zeggen dat d90 en een d300s goed is om u foto hobby me te beginnen.
oke ik ga ook een Nikkor een AF-S DX 18-200mm VR II lens er bijkopen, maar ik heb gelezen dat deze minder goed zijn voor binnen foto's te nemen, omdat deze lens nogal veel licht nodig heeft welke Nikkor lenzen raden jullie mijn eigenlijk aan?
ééntje voor binnen en ééntje voor buiten.
PS:de mensen met een D90 wat zijn jullie ervaringen?
Dank u
Wietje
Ik heb besloten om een D90 te kopen en daviddvd ik heb geen budget het maakt niet uit maar ze zeggen dat d90 en een d300s goed is om u foto hobby me te beginnen.
oke ik ga ook een Nikkor een AF-S DX 18-200mm VR II lens er bijkopen, maar ik heb gelezen dat deze minder goed zijn voor binnen foto's te nemen, omdat deze lens nogal veel licht nodig heeft welke Nikkor lenzen raden jullie mijn eigenlijk aan?
ééntje voor binnen en ééntje voor buiten.
PS:de mensen met een D90 wat zijn jullie ervaringen?
Dank u
Wietje
Een 18-200 is prima geschikt om binnen mee te fotograferen. Zeker als de iso ietwat opgeschroeft wordt wat bij de D90 zeker kan.
Als je dan eventueel wat licht tekort komt kun je altijd de ingebouwde flitser gebruiken. Wil je met flitsen iets meer flexibiliteit, denk dan aan een opzet reportage filter (een SB600 bijvoorbeeld)
Suc6
Als je dan eventueel wat licht tekort komt kun je altijd de ingebouwde flitser gebruiken. Wil je met flitsen iets meer flexibiliteit, denk dan aan een opzet reportage filter (een SB600 bijvoorbeeld)
Suc6
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
ja maar toch ik heb gelezen dat je veel beter een andere lens kan kopen
Ligt er aan, als je een statief hebt maakt het niks uit. Je kan wat makkelijker binnen fotograferen met f/2.8, maar die zijn allemaal best duur.
maar het geld heb ik er best voor over hoor. dus jij zegt een f2.8
Tja, dat is wel de pro lijn van Nikon, maar ik weet niet of je daar meteen al mee moet beginnen. Maar het kan natuurlijk altijd. Kijk maar eens naar de 24-70 f/2.8 of de 17-55 f/2.8 is ook erg goed.
oké dank u voor de goede raad en mederwerking.
Welke lenzen heb jij?
Welke lenzen heb jij?
Ik ben zelf 14, dus kan nog niet zo veel betalen
.. maar ik heb een 35mm f/1.8( erg aan te raden als je wat verder in de fotografie bent) een Tamron 17-50 VC f/2.8 en een 60mm micro.