Compact Flash kaart

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Compact Flash kaart

Bericht door Patrick » ma aug 09 2010 6:03 pm

jacobus schreef:Ik gebruik alleen maar RAW , wel veel meer werk maar o zo makkelijk als er wat niet goed gaat
Dat "veel meer werk" valt toch wel mee. Als je niets bijzonders wilt doen met de NEF's, dan laat je ze met z'n allen door Nikon View NX omzetten naar JPG bestanden.

Alles dat je verder doet is eigen keuze, en ja, dat kan flink in de uurtjes gaan zitten. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » ma aug 09 2010 8:11 pm

Patrick schreef:Alles dat je verder doet is eigen keuze, en ja, dat kan flink in de uurtjes gaan zitten.
HOE zet ik met ViEW NX mijn NEF bestanden om naar de (ingebakken) jpeg's?
Willem.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma aug 09 2010 9:04 pm

Raadpleeg de helpfile van View NX - F1
Vriendelijke groet, Léon Obers

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 09 2010 11:02 pm

wblink schreef:HOE zet ik met ViEW NX mijn NEF bestanden om naar de (ingebakken) jpeg's?
Ik doe het zelf nooit met Nikon View NX, want ik gebruik daar Capture NX voor, volgens mij moet je de foto's die je wilt omzetten selecteren en dan opslaan als of zo kiezen. Ik heb View NX even niet onde rhandbereik (werk nu onder Ubuntu Linux), anders zou ik het even bekijken voor je.

Maar zoals hierboven ook al staat; even de helpfunctie gebruiken als je het niet direct kunt vinden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”