De twee petten

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: De twee petten

Bericht door remoss » ma jul 26 2010 9:40 am

Had deze "LC" discussie niet via PB kunnen gebeuren?

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma jul 26 2010 10:04 am

René, het gaat niet zozeer over LC zelf alswel het gedrag van sommigen daar ten aanzien van het ncn forum.
Daar heb ik het over.
Jolanda heeft er in dat draadje "twee petten" op LC ook een opmerking over geschreven, is alleen jammer dat ze dat achteraf weer weg gehaald heeft.
En waarom via PB, mag dit niet openbaar besproken worden???
Als je zo dapper bent om dat achter iemands rug om te doen misschien niet maar zo werkt dat niet natuurlijk.
Is al een hele tijd aan de gang en erger mij daar allang aan en kon mij nu niet meer inhouden om er iets van te zeggen.
Sorry als ik op sommige tere teentjes getrapt heb maar dat kan je verwachten natuurlijk.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma jul 26 2010 10:09 am

Ik had die draad gisteren al opgeschoond ja. En van mij mag deze draad toch ook wel opgeschoond worden.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma jul 26 2010 10:11 am

Valt mij van je tegen eerlijk gezegd.
Maar goed, als het de doofpot in moet dan moeten de mod's maar ingrijpen.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma jul 26 2010 10:15 am

Ik bedoelde dus dat ik niet alleen maar Jo's bericht heb aangepast maar alle "snerende" NCN opmerkingen. Zou juist niet tegen moeten vallen toch?

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma jul 26 2010 10:22 am

OK, sorry, dat wist ik natuurlijk niet dat je dat bedoelde.
In dat geval ben ik het met je eens en kan dit onderwerp afgesloten worden wat mij betreft.

Groeten, Gino

Enrico

Bericht door Enrico » ma jul 26 2010 11:50 am

george013 schreef:Zoals eerder gezegd, ik zie geen iPad, weet niet eens hoe deze eruit ziet, ik zie ook geen obsessie in jouw linker man. Jouw symbool is een mannetje dat net een boek uit de boeketreeks heeft gekocht voor zijn vriendin en daarboven wegdommeld. Het is alleen jouw verhaal dat wat anders suggereerd en dat mag niet bij een foto. De foto moet van zichzelf spreken. De sterkste kant ban je foto is de weglopende dame met kinderwagen links in beeeld. George
Als je dit in deze foto ziet dan kom je volgens mij uit een ei. Aan de hele houding van de man kan je zien dat hij zit te lezen en zeker niet te dommelen. Ook heeft hij duidelijk een ipad of andere ebook reader in zijn handen, daar is niet zo veel fantasie voor nodig als je ook af en toe in een forenzentrein zit.
Obsessie zie ik niet, maar juist het verschil in omgaan met wachttijd tussen de generaties vind ik wel mooi. De rechterman doet wat mijn vader van in de 80 ook zou doen. Gelaten wachten. De linker man doet wat ik ook zou doen, een beetje rondneuzen op je smartphone of e-reader. Het geeft toch wel een 'catch' van deze tijd en spreekt mij daarom wel aan.
Jammer dat de weerspiegeling van de fotograaf zo prominent aanwezig is, dat vind ik nooit mooi en dient altijd voorkomen te worden.
De bewerking had ik niet zo begrepen, het is dat het er bij staat anders was ik er niet opgekomen. Ik heb net een paar honderd dia's van tussen de 40 en 50 jaar oud gedigitaliseerd (kleur) en daar haal ik een heel andere sfeer uit, dat geldt m.i. ook voor oude polaroids.
Focus op te twee mannen, voor mij een geslaagde foto. Uitvoering wat minder, toch gewoon leuk om te zien en wat langer naar te kijken.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jul 26 2010 12:02 pm

Enrico schreef:Jammer dat de weerspiegeling van de fotograaf zo prominent aanwezig is, dat vind ik nooit mooi en dient altijd voorkomen te worden.
Ben ik met je eens maar ik had geen mogelijkheid het te voorkomen. In deze situatie - vol metroperron tijdens de spits - is het Úberhaupt al lastig genoeg een dergelijke foto te maken zonder door je onderwerp opgemerkt te worden en het moment te missen of aangesproken te worden omdat je zonder toestemming fotografeert.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma jul 26 2010 6:53 pm

Hallo allemaal,

moet toch even reageren op wat opmerkingen hiervoor gemaakt.

Ik vind het in zijn algemeenheid moeilijk om te reageren foto's al dan niet in een serie. Als ik een reactie plaats, wil ik ook een eerlijke reactie plaatsen. En niet alles is naar mijn mening even mooi of geslaagd. Dan beraad ik me daarover en vaak besluit ik dan om geen reactie te schrijven. Afgelopen tijd realiseerde ik me steeds meer dat ik bij dezelfde personen op het forum wel reacties plaatste. Dat komt omdat je die al langere tijd (al dan niet persoonlijk) kent of omdat die gewoon in 99% van de gevallen gewoonweg mooie foto's maken en/of fotoseries wegzetten. Daarom ben ik steeds minder gaan reageren op die personen hier op het forum, maar meer op hun persoonlijke flickr-sites. Daarbij komt het ook steeds meer voor dat in een draadje maar 1 foto wordt geplaatst. Als je dan even een aantal dagen niet geweest bent, is het aantal door te nemen draadjes gigantisch veel en sla je die foto's over. Neem altijd wel de moeite bij geschikte foto's om de series in het geheel te bekijken of om de plaatsers toe te voegen aan mijn flickr-contacten.

Hierboven is ook iets genoemd over wat ik op het LC-forum als opmerking had geplaatst. Als iemand daarover iets te vragen heeft, hoor ik dat wel via pb. Laat ik voorop stellen dat ik nog steeds probeer iedere dag hier aanwezig te zijn en ook te participeren aan het geheel. Heb het hier dan ook nog steeds bijzonder naar mijn zin als de normale fatsoensnormen maar in acht worden genomen. Ik vind het bijvoorbeeld weer niet leuk om te lezen dat iemand zomaar een ei wordt genoemd.....

Nu dan nog even over de foto van Skippy: de gebruikte kleurtoning was ook niet mijn smaak, maar vond de foto in combinatie met de titel gewoon leuk. Mensen die mij kennen weten dat ik ook probeer om spitsvondige opmerkingen bij foto's te zetten.......

Met de hartelijke groeten van Jolanda.
click voor mijn foto's op flickr.

george013

Bericht door george013 » ma jul 26 2010 9:55 pm

Op mijn eerste reactie op de foto heb ik alleen gezegd ik herken geen ipad, weet niet eens hoe die er uit ziet, en de kleur is te groen in mijn ogen.
Reactie Skippy, voor mij best.
Daarna de vermenging met LC.
Mijn ,voor mij beargumenteerde, kritiek op de foto was niet direkt bedoeld voor Skippy, maar voor een aantal honigsmeerders. Laat ik maar dezelfde woorden blijven gebruiken. En daar heerst rust, geen beweging in te krijgen.
Vind het alleen maar vleiend dat veel van mijn opmerkingen toch op een of andere manier worden gedeeld.
Wat mij betreft tot een volgend draadje.
George

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma jul 26 2010 10:03 pm

george013 schreef:Op mijn eerste reactie op de foto heb ik alleen gezegd ik herken geen ipad, weet niet eens hoe die er uit ziet, en de kleur is te groen in mijn ogen.
Reactie Skippy, voor mij best.
Daarna de vermenging met LC.
Mijn ,voor mij beargumenteerde, kritiek op de foto was niet direkt bedoeld voor Skippy, maar voor een aantal honigsmeerders. Laat ik maar dezelfde woorden blijven gebruiken. En daar heerst rust, geen beweging in te krijgen.
Vind het alleen maar vleiend dat veel van mijn opmerkingen toch op een of andere manier worden gedeeld.
Wat mij betreft tot een volgend draadje.
George

zit je wel hoog geloof ik :frown: :)
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

george013

Bericht door george013 » ma jul 26 2010 10:18 pm

Gobert schreef:
george013 schreef: zit je wel hoog geloof ik :frown: :)
Die miste ik nog, onze one-liner.
Ben jij ook in staat een bijdrage te leveren waar anderen wat aan hebben?
George

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma jul 26 2010 10:24 pm

george013 schreef:
Gobert schreef:
george013 schreef: zit je wel hoog geloof ik :frown: :)
Die miste ik nog, onze one-liner.
Ben jij ook in staat een bijdrage te leveren waar anderen wat aan hebben?
George

Beter na tienen 's avonds niet meer boos worden; slecht voor de nachtrust.

En voor de eventuele sex.
Eroe Nazionale

george013

Bericht door george013 » ma jul 26 2010 10:27 pm

Gobert,
je blijft een typische one-liner. Komt niets uit.
George

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » ma jul 26 2010 10:32 pm

Ik krijg in ieder geval geen vet hart.
Eroe Nazionale

Gesloten

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”