Cursus (digitale) fotografie
Ik was aan het zoeken naar Rolin Verlinde. Ik zag dat hij al eens genoemd is op dit forum. Vraag aan de MOD's en uiteraard alle andere forumleden: is het een idee om een soort bibliotheek in te richten waar online cursussen geplaatst kunnen worden ? Dus naast bijvoorbeeld de coffeecorner een fotografie bibliotheek (naslagwerk).
Hoe dan ook; hier staat ook een ongelooflijke hoop (engelse) info.
http://handbook.outbackphoto.com/index_news.html
Hoe dan ook; hier staat ook een ongelooflijke hoop (engelse) info.
http://handbook.outbackphoto.com/index_news.html
Rik,
Ik vind dat een perfect idee ! Ik hoop dat hier gehoor aan wordt gegeven.
Thanks,
ALE
Ik vind dat een perfect idee ! Ik hoop dat hier gehoor aan wordt gegeven.
Thanks,
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op za sep 22 2007 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Is hier helemaal geen belangstelling voor.... ?Rick 6230 schreef:
is het een idee om een soort bibliotheek in te richten waar online cursussen geplaatst kunnen worden ? Dus naast bijvoorbeeld de coffeecorner een fotografie bibliotheek (naslagwerk).
ALE
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
In het forum onderdeel "Fotografie algemeen" staat al dit onderdeel: "Opleidingen/cursussen/boeken, Discussie over opleidingen, cursussen of boeken op het gebied van fotografie". Dat is een mooie plaats om links, tips en andere onderwerpen te plaatsen op het gebied van opleidingen, cursussen, instructies en dergelijke. Oftewel, het forum is al uitgebreider dan gedacht... 

Top Roel, echter die weg hadden wij ook gelukkig gevonden. Dit draadje staat daar ook zoals het hoort.
Het verzoek van Rik was meer om een URL op te zetten waarin we met z'n allen een soort van bibliotheek van gaan maken voor online cursussen en naslagwerk. Hierdoor blijft e.e.a. overzichtelijk en makkelijk terug te vinden.
My €0,02
ALE
ps, Rik ik wil absoluut niet met jou ideeën pronken cq voor jou gaan praten, ik hoop dat je dit niet erg vindt.
Het verzoek van Rik was meer om een URL op te zetten waarin we met z'n allen een soort van bibliotheek van gaan maken voor online cursussen en naslagwerk. Hierdoor blijft e.e.a. overzichtelijk en makkelijk terug te vinden.
My €0,02
ALE
ps, Rik ik wil absoluut niet met jou ideeën pronken cq voor jou gaan praten, ik hoop dat je dit niet erg vindt.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
mee eens
Roel dat lijkt mij een goed plan.
Sommigen zeggen dat je de zoekfunctie moet gebruiken, maar in mijn geval werkt dat niet altijd en ben ik uren aan het zoeken zonder het gewenste resultaat.
Dus een soort alfabetische Bibliotheek met trefwoorden zou naar mijn idee erg goed zijn.
Groetjes George
Sommigen zeggen dat je de zoekfunctie moet gebruiken, maar in mijn geval werkt dat niet altijd en ben ik uren aan het zoeken zonder het gewenste resultaat.
Dus een soort alfabetische Bibliotheek met trefwoorden zou naar mijn idee erg goed zijn.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
Re: mee eens
Ehmm... dat is een paar stappen verder dan ik dacht en lijkt me op voorhand erg arbeidsintensief...George Fennes schreef:...Dus een soort alfabetische Bibliotheek met trefwoorden zou naar mijn idee erg goed zijn....

Ik denk meer aan een pagina met links op de site of een apart forumonderdeel waarin de info staat.
Voor het volledig gebruik van de zoekfunctie, is het belangrijk de bijgeplaatste instructie goed te bestuderen. Het gebruik van AND, OR of NOT staat wat cryptisch beschreven.
Als je bijvoorbeeld als trefwoorden invoert:
P500 S500
dan krijg je 24 zoekresultaten. Als je dit verandert in:
P500 AND S500
dan reduceer je dat tot 5 resultaten. Als je dat dan weer verandert in:
P500 AND S500 NOT D40
dan hou je 3 resultaten over. Als je er bijvoorbeeld van maakt:
verschil AND p5000 AND s500
dan kom je bij één specifiek bericht uit.
Zo kun je ook gerichter zoeken met "OR" of als je maar een deel van een woord invoert met "*". Voer eens als trefwoorden in: belichtingsme* AND FM2. Zo kun je heel gericht zoeken, net als met de zoekmachines op het internet (Google e.d.).
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
stuk makkelijker
Roel bedankt voor de tip in bovenstaand bericht.
Ik had altijd behoorlijk wat moeite met de zoekmachine
, maar dit vergemakkelijkt het wel.
Groetjes George
Ik had altijd behoorlijk wat moeite met de zoekmachine

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Een soort Wikipedia achtig stukje op de site zo leuk zijn, zodat iedereen zelf info kan toevoegen. Ik kom ook regelmatig termen tegen waar ik niet van weet wat de betekenis is.
Volgens mij is er wel van dit soort software beschikbaar, mocht er interesse voor zijn wil ik mij er desnoods wel eens in verdiepen.
Volgens mij is er wel van dit soort software beschikbaar, mocht er interesse voor zijn wil ik mij er desnoods wel eens in verdiepen.