telezoomlens
Jullie zijn echt helden! Wat een reacties in maar één dag.... Het hoeft van mij geen supersnelle lens te zijn. Vind het gewoon mooi om 'ver' te kunnen kijken en bijvoorbeeld een vogel op de foto te zetten die in een vogelhuisje zit. Of bijvoorbeeld een bootje midden op een meer. Dat soort dingen. Geen sport dus!
Ik denk dat die 80-300VR de beste optie voor mij is (vooralsnog) Maar ik denk er nog over!
Bedankt alvast!
Ik denk dat die 80-300VR de beste optie voor mij is (vooralsnog) Maar ik denk er nog over!
Bedankt alvast!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
kopen
Nikon Gino schreef:
Brenzef schreef:
Beiden hebben gelijk en als je de 80-200mm 2.8 AF-S combineerd met de TC 1.7E II dan krijg je een 340mm objectief en is het meer dan de minimale eis die Snakie steld.
Dus Snakie snel even met Bert gaan praten, dan heb jij een topobjectief met vele mogelijkheden en kan jij lekker helder verweg kijken.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Hallo Snakie,
Bij gevraagd en aangeboden hier op het forum staat een hele mooie 80-200mm AF-S te koop en die valt binnen jou budget.
Mvg, Gino
Brenzef schreef:
Code: Selecteer alles
Maar die is geen 300mm zoals sneekie minimaal graag wil
Dus Snakie snel even met Bert gaan praten, dan heb jij een topobjectief met vele mogelijkheden en kan jij lekker helder verweg kijken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: kopen
Ha die George, werkt die TC 1.7E II ook met mijn objectief of moet je dan de S uitvoring hebben, handmatig scherpstellen kan natuurlijk altijd ook nog.....George Fennes schreef:Nikon Gino schreef:Code: Selecteer alles
Hallo Snakie, Bij gevraagd en aangeboden hier op het forum staat een hele mooie 80-200mm AF-S te koop en die valt binnen jou budget. Mvg, Gino
Brenzef schreef:Beiden hebben gelijk en als je de 80-200mm 2.8 AF-S combineerd met de TC 1.7E II dan krijg je een 340mm objectief en is het meer dan de minimale eis die Snakie steld.Code: Selecteer alles
Maar die is geen 300mm zoals sneekie minimaal graag wil
Groetjes George

- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
-
- Clublid
TC
Hoi Arjan de TC van Nikon werken alleen op op AF-S objectieven.
Je zou de jouwe te koop kunnen zetten en die van Bert kopen.
Maar er is ook nog een andere oplossing waar de meningen van de geleerden ook weer verdeeld over zijn.
Ik meen dat een Soligor converter ook goed werkt met een niet AF-S objectief.
Maar Hans zegt in zijn objectievenadvies dat het niet verstandig is omdat je de moter van je camera zou overbelasten, maar andere gebruikers verklaarden mij voor gek toen ik dat aanhaalde, want zij gebruikten als jaren de Converter zonder schadelijke gevolgen.
Wat is waarheid, ik weet het niet.
Maar als je incidenteel een TC gebruikt zal het naar mijn idee geen problemen opleveren.
Je AF wordt eer wel iets trager van en je lichtsterkte loopt ook iets terug.
Groetjes George
Maar er is ook nog een andere oplossing waar de meningen van de geleerden ook weer verdeeld over zijn.
Maar Hans zegt in zijn objectievenadvies dat het niet verstandig is omdat je de moter van je camera zou overbelasten, maar andere gebruikers verklaarden mij voor gek toen ik dat aanhaalde, want zij gebruikten als jaren de Converter zonder schadelijke gevolgen.
Maar als je incidenteel een TC gebruikt zal het naar mijn idee geen problemen opleveren.
Groetjes George

- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Re: TC
Als ik met de hand zou scherpstellen dan is er dus (?) niks aan de hand. Het scherpstellen op zo'n grote afstand stelt toch niet zo veel voor, om daar nu een ander objectief voor te kopen, zeker als je slechts beperkt op grote afstanden wilt fotograferen, of zie ik dit verkeerd?George Fennes schreef:Hoi Arjan de TC van Nikon werken alleen op op AF-S objectieven.
Groetjes George
Een 2x Teleconverter zal effectief ook 2 stops 'lichtverlies' geven. Een f2.8 wordt f5.6.George Fennes schreef:Hoi Arjan de TC van Nikon werken alleen op op AF-S objectieven.
(...)
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Dat is dus best veel. Buiten bij veel zonlicht geen probleem maar bij minder zonnige dagen wordt dit een ander verhaal....vanson schreef:Een 2x Teleconverter zal effectief ook 2 stops 'lichtverlies' geven. Een f2.8 wordt f5.6.George Fennes schreef:Hoi Arjan de TC van Nikon werken alleen op op AF-S objectieven.
(...)
-
- Clublid
TC
Je kan natuurlijk ook gaan voor de 1.4 of 1.7 wordt dan 280mm of 340mm en minder lichtverlies.
Als je een Soligor wil hebben Konijnenberg heeft ze op voorraad en vrijdag ga ik er heen en zou hem voor je mee kunnen nemen.
De prijzen varieren van 95 tot 192 euro
Laat maar horen.
Groetjes George
Als je een Soligor wil hebben Konijnenberg heeft ze op voorraad en vrijdag ga ik er heen en zou hem voor je mee kunnen nemen.
Laat maar horen.
Groetjes George

een 80/400mm VR is uitstekend te gebruiken met een D70 en D80 zelfs op de D50 werkt de 80/400 perfect. is ook een perfecte lens werk er al een tijd mee zowel op de D70 als de D80 als je die eenmaal hebt wil je hem nooit meer kwijt wat anderen ook zeggen een 70/300mm VR is echt niet te vergelijken met een 80/400mm VR. en voor duizend euro zou het moeten lukken mijn schoonzoon heeft er 1 gekocht koste 1150 euro en ook die heeft er nog geen minuut spijt van..
Harry
Harry
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Aardig aanbod van je, voorlopig moet ik de uitgaven even temperen...beetje veel de laatste tijdGeorge Fennes schreef:Je kan natuurlijk ook gaan voor de 1.4 of 1.7 wordt dan 280mm of 340mm en minder lichtverlies.
Laat maar horen.
Groetjes George
-
- Clublid
begrijp het
Ik begrijp wat je bedoel Arjan ik zit in het zelfde schuitje en bij mij loeren er 4 paar ogen mee.
Groetjes George
Groetjes George

- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Re: begrijp het
Tja een D80, 18-135 objectief, standaard, SB800, tas, filters, 80-200/f2,8.... even pas op de plaatsGeorge Fennes schreef:Ik begrijp wat je bedoel Arjan ik zit in het zelfde schuitje en bij mij loeren er 4 paar ogen mee.
Groetjes George

Re: telezoomlens
Snakie geef gewoon die € 1000,- aan mij en al je problemen zijn opgelost!Snakie schreef:Hallo helden,
Door het enorme aanbod van lenzen verzuip ik in wat ik zou moeten kiezen. Ik heb 1000 euro tot mijn beschiking en wil graag een telezoomlens kopen. Minimaal 300 mm bereik, liefst 400. Ook moet er beeldstabilisatie opzitten! Wie o wie helpt mij! Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de 80-400 vr lens van Nikkor maar die is te duur... (1400-1600 euri) Mijn grens is echt 1000 euro.
Help!
heb nu 18-135 kitlens bij mijn D80

Gerrit