Op Dpreview is net een groepstest van compacts verschenen, waarin de P7000 er niet zo best van af komt:
http://dpreview.com/reviews/q42010highendcompactgroup/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral de snelheid valt erg tegen en ik ben het daar beslist mee eens. Als je in RAW foografeert, is hij per foto 6 (zes!) seconden bezig met opslaan. En in die tijd heb je geen live-beeld, dus sta je gewoon te wachten. En overschakelen van beeld terugkijken naar fotograferen kost maar liefst 3 seconden. Ik dacht dat ik gewoon verwend was met mijn D300, maar deze traagheid schijnt voor een compact toch niet normaal te zijn. Verder is er kritiek op de AF, die vooral dichtbij lang niet altijd erg precies is. Verder zijn er nog wel wat kleinigheidjes. Aan de andere kant vind ik dat in de test te weinig nadruk ligt op wat deze camera zo goed maakt. Neem bijvoorbeeld de geweldige lenskwaliteit, gecombineerd met een enorm zoombereik.
Ik hoop dat er binnenkort een firmware-update komt waardoor de camera wat sneller wordt! Volgens mij zitten er ook nog een paar minor bugs in.