Voor de liefhebber Nikkor 1200-1700 te koop op FM
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
nee zet maar bij de glasbak
Voor m'n verdriet zal ik dat ding nog niet willen hebben
Groetjes George

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
je het budget
Ik denk dat Roelof wel zal willen, maar de 2e handsprijs is nog net niet binnen het budget van Roel had ik begrepen.
Groetjes George
Groetjes George

- Fera Albi
- Clublid
Voor diegene die dit aan zijn/haar verzameling wil toevoegen:
Als ik jou was, zou ik wel een ietsiepietsie onder de 40kEuro beginnen.
't is tenslotte maar een vraagprijs en op de zonnekap van dit tweedehandsje meen ik toch wel wat krassen te zien...
Nu ik toch bezig ben:
Ook jammer dat iemand met geld en gelegenheid om zo'n objectief te kunnen kopen toch nog niet in staat is om een beetje scherpe foto van de bajonetzijde of de frontlens te maken, ... http://hobday.net/fm/n1200-1700/sn200015/... zeker geen geld meer over voor een eenvoudige 50mm f/1.4
Groet,
Hans
Als ik jou was, zou ik wel een ietsiepietsie onder de 40kEuro beginnen.

't is tenslotte maar een vraagprijs en op de zonnekap van dit tweedehandsje meen ik toch wel wat krassen te zien...

Nu ik toch bezig ben:
Ook jammer dat iemand met geld en gelegenheid om zo'n objectief te kunnen kopen toch nog niet in staat is om een beetje scherpe foto van de bajonetzijde of de frontlens te maken, ... http://hobday.net/fm/n1200-1700/sn200015/... zeker geen geld meer over voor een eenvoudige 50mm f/1.4

Groet,
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
-
- Clublid
arme rijkaard
Hans schreef:
Natuurlijk heeft die man geen geld meer, anders zou hij hem toch niet willen verkopen.
Als hij hem verkocht heeft kan hij eindelijk de 50mm 1.4 kopen om een scherpe foto te maken van die bajonet alleen ehhhhhh heeft hij dat onding dan niet meer en hoeft hij daar ook geen haarscherpe foto meer van te maken dus hoef hij ook de 50mm 1.4 niet meer te kopen.
Wat zal hij dan een rijk man zijn!
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Natuurlijk heeft die man geen geld meer, anders zou hij hem toch niet willen verkopen.
Als hij hem verkocht heeft kan hij eindelijk de 50mm 1.4 kopen om een scherpe foto te maken van die bajonet alleen ehhhhhh heeft hij dat onding dan niet meer en hoeft hij daar ook geen haarscherpe foto meer van te maken dus hoef hij ook de 50mm 1.4 niet meer te kopen.
Wat zal hij dan een rijk man zijn!
Groetjes George

- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Waar gebruik je zo'n kanon nou eigenlijk voor? Ik kan me weinig situaties voorstellen waarin zo'n lengte, zo'n gewicht (en bijbehorend gewichtig statief) en deze licht(on)sterkte nog nuttig kunnen zijn om een fatsoenlijke foto te maken? Let wel: het ding heeft een kleinbeeldvatting, dus niet te gebruiken voor grotere negatiefformaten. Iemand een idee?
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
sorry, word melig
Groet, Cees
Groet, Cees

Laatst gewijzigd door Cees op vr apr 13 2007 8:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
waarvoor bedoeld
Marnix,MvBoetzelaer schreef:Waar gebruik je zo'n kanon nou eigenlijk voor? Ik kan me weinig situaties voorstellen waarin zo'n lengte, zo'n gewicht (en bijbehorend gewichtig statief) en deze licht(on)sterkte nog nuttig kunnen zijn om een fatsoenlijke foto te maken? Let wel: het ding heeft een kleinbeeldvatting, dus niet te gebruiken voor grotere negatiefformaten. Iemand een idee?
De verhalen willen dat deze lens ontworpen is voor het Amerikaanse Baseball, vandaar de bijnaam Baseball Zoom.
Bij die sport moet de fotograaf de slagman van achter de omheining, liefst beeldvullend, fotograferen.
Met het toenemen van de afstanden waren er steeds langere brandpunten nodig, maar een groter zoombereik (zoals de 360-1200 mm) is niet nodig.
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
met de bijnaam Baseball zoom zou je bijna aan andere dingen gaan denken alhoewel 16 kg is wel wat erg zwaar.........
ik denk dat ik mezelf met deze lens alleen maar voor mijn kop in zou kunnen slaan
ik zou nooit zoveel geld ook maar in totaalwaarde uitgeven aan fotospullen... mede ook omdat ik het geld er niet voor heb, ik ben maar een zielig studentje
snik snotter 

ik denk dat ik mezelf met deze lens alleen maar voor mijn kop in zou kunnen slaan

- Cees
- Forumlid
Hmmm, twee dingen Twan:
1. Volgens mij valt het met dat arme studentje wel mee als je een D200 hebt;
2. Wat niet is, kan nog komen!
Maar deze lens zou ook niet aan mij besteed zijn, doet me daarbij net als bepaalde sportauto's alleen maar aan zielige mannetjes denken. Ik vind het echt driemaal niks, en dat voor zoveel geld.
Groet, Cees
1. Volgens mij valt het met dat arme studentje wel mee als je een D200 hebt;
2. Wat niet is, kan nog komen!
Maar deze lens zou ook niet aan mij besteed zijn, doet me daarbij net als bepaalde sportauto's alleen maar aan zielige mannetjes denken. Ik vind het echt driemaal niks, en dat voor zoveel geld.
Groet, Cees

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN