beestjes en plantjes

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
fred101

Re: beestjes en plantjes

Bericht door fred101 » za okt 30 2010 7:28 pm

Hi Krista,

Daar heb je gelijk in, je kijkt zelf heel anders naar een foto. Daarom is dit wel een goed medium denk ik. Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat ik hem zelf mooi vind. Als iemand zegt dat de foto anders moet en ik denk, ja, daar zit wat in, dat is een verbetering dan zal ik het zeker doen. Maar als daarbij het gevoel wat ik erbij heb verloren gaat, blijft hij zoals ik hem mooi vind.

Ik zit nu op een laptop die ik tot nu toe voor niets anders gebruikte dan voor een meetapparaat. Daar heb ik nu de Nikon software opgezet en daar heb ik ook meteen Safari opgezet. Dat scheelt echt heel veel met de andere browsers. Deze ziet zelf automatisch het kleurprofiel. Ook de monitor gecalibreerd met de meegeleverde software. Ik ga mijn foto's niet lichter maken want ook hierop zijn ze net als op de Mac, niet te donker. Aangezien ik ze op deze pc's het meeste zal zien vind ik dat toch het belangrijkst. Bij foto's op het web bij de niet kleur-intelligente browsers (FF, IE, Chrome), zal ik dus helaas bij sommige wat te donker lijken. Jammer, maar liever dan hier zelf naar te lichte foto's kijken. :wink2:

Krista

Re: beestjes en plantjes

Bericht door Krista » za okt 30 2010 10:14 pm

Groot gelijk!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”