Zelf ben ik ook 'zoekende' naar de beste optie voor wat meer en beter telebereik. Nu heb ik de 70-300 vr, maar die vind ik toch wat softer boven de 250.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bovenstaand voorbeeld van de combi 300 F4 / 1.7 TC nu niet echt haarscherp kan noemen. Maar dit is meer te verwijten aan bewegingsonscherpte dan aan de combi zelf.
Ik blijf het ook een lastige keus vinden hoor. Ben van plan om later het komende jaar om iets te zoeken, en ben ook nog aan het twijfelen tussen:
70-200 VR + 2.0 TC III
300 AF-S F4 i.c.m. 1.4 maar liefst 1.7
(De 200-400 valt af door de hoge prijs.... het moet wel leuk blijven.........óf ik moet een leuk oudejaarsprijse winnen natuurlijk

)
Echter, ik ben op het net toch ook behoorlijke plaatjes tegengekomen van de Sigma 150-500
Van alle opties heb ik tot dusver hele scherpe en minder scherpe voorbeelden gezien, dus het zal moeilijk blijven...... keuzes, keuzes, keuzes
Op dpreview kwam ik een thread tegen waar iemand de TC 1.7 II én TC 2.0 III op zowel een 300 AF-S F4 als op een 70-200 VR(II)? heeft gezet, en ik vind dat er toch wel aardig uitzien:
(Een klein beetje naar beneden scrollen tot je de eerste foto's tegenkomt)
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=36849757" onclick="window.open(this.href);return false;