Greatgreengoblin schreef:Die testen op het internet moet je niet altijd zo serieus nemen. Ik zie dikwijls testen staan waarbij een minuscuul deeltje van een foto wordt uitvergroot om dan tot op bijna pixelniveau te kunnen vergelijken op iso ruis. Nonsens natuurlijk.
Ook de d7000 review van dpreview heeft me in die zin wat teleurgesteld.

Het hele verhaal van een test lees ik niet zo uitgebreid, kijk hoofdzakelijk naar de resultaten.
Wat dat betreft ziet dat er op alle fronten prima uit. Juist wat betreft ruis, dynamisch bereik, en de reserve aan dynamisch bereik in de donkere partijen heeft me bijzonder in positieve zin verrast. Zie: http://dpreview.com/reviews/nikond7000/page17.asp
Dus ik snap eigenlijk niet waarover mensen teleurgesteld zouden moeten zijn.
Ik vraag me dan eerder af of mensen wel in staat zijn testen op de juiste manier kunnen lezen.
Bij de eindconclusie worden hoofdzakelijk wat negatieve puntjes genoemd bij de functies en plaatsing van de knoppen.
Nou ja, daar kan ik wel inkomen. Het is een compacte camera in de stijl van een D80/D90, niet die van een D300, D700
Dan krijg je gewoon dat het allemaal wat kort op een kluitje op elkaar zit (met name die gecombineerde draaiknop links van het prisma) met al die extra functies die erop zitten. Het zit hem in de lengte of in de breedte.
Maar het is toch het resultaat wat telt, daar hebben mensen aan het gereedschap wat ze in handen hebben weinig klagen aan.
Uitgezonderd misschien die hotpixels bij video, maar daar wordt aan gewerkt met een firmware update.