D300 dood
Re: D300 dood
Blijkbaar. Toen ik hem bracht, was ie dood. Toen ik hem haalde deed alles het weer.TomD80 schreef:Ok en daardoor deed de hele camera het niet meer?
Hoewel prijzig, geen reden om te twijfelen aan de reparatie van Beverwijk. Toch?
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
t Zit hem zeker in het weerDaniël schreef:Zo is het ook.fremitus schreef:eker weing defecte Nikons deze periode van het jaar.
Minder vrolijk is het bijschrift:Nou ja. altijd nog de helft van de occasionprijs.De totale kosten voor uw reparatie bedragen incl. BTW: 389.57
Ben nu ook wel benieuwd wat eraan de hand was

Willem
______
D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;
______
D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik verwacht van een D300 toch wel enige weerbestendigheid. Maar ik leef met je mee.sofa2007 schreef:t Zit hem zeker in het weer. Mijn D300 is sinds vanmiddag ook zo dood als een papier. Gisteravond nog gebruikt.
Ik had nog de mazzel dat ik in de buurt van Beverwijk woon.
- sofa2007
- Forumlid
- Contacteer:
De camera hing aan de usb poort om de gisteravond gemaakte foto's over te zetten (had de cardreader even niet bij de hand) maar ik heb de pc vandaag opnieuw gestart terwijl de camera nog aan de usb zat. Geen idee of dat kwaad kan.fremitus schreef:Ik verwacht van een D300 toch wel enige weerbestendigheid. Maar ik leef met je mee.sofa2007 schreef:t Zit hem zeker in het weer. Mijn D300 is sinds vanmiddag ook zo dood als een papier. Gisteravond nog gebruikt.
Ik had nog de mazzel dat ik in de buurt van Beverwijk woon.
Beverwiik is voor mij te ver weg om zelf te brengen, wordt dus opsturen ben ik bang.
Willem
______
______
- KJvO
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat ik mij nu afvraag, dien je de accu's eruit te halen als je een camera niet gebruikt?
Ik deed dat met mijn oude F4 wel (als ik eraan dacht), maar dat waren 4 AA baterijen. Ik deed dat om corrosie of lekken te voorkomen.
Ik zie in de handleiding van de D300 (en D3s) staan:
Als u de camera gedurende langere tijd niet gebruikt, dekt u de monitor af
met de beschermkap, verwijdert u de batterij, plaatst u het
beschermkapje op de contactpunten en bewaart u de batterij op een
koele, droge plek.
Maar wat is een langere tijd? Ik gebruik soms mijn camera een paar maanden niet.
Ik deed dat met mijn oude F4 wel (als ik eraan dacht), maar dat waren 4 AA baterijen. Ik deed dat om corrosie of lekken te voorkomen.
Ik zie in de handleiding van de D300 (en D3s) staan:
Als u de camera gedurende langere tijd niet gebruikt, dekt u de monitor af
met de beschermkap, verwijdert u de batterij, plaatst u het
beschermkapje op de contactpunten en bewaart u de batterij op een
koele, droge plek.
Maar wat is een langere tijd? Ik gebruik soms mijn camera een paar maanden niet.
Nikon sinds 1987, digitaal sinds 2008 - Flickr - www.ZwemSportFoto.nl
Dit trekt wel je batterij leeg, zou eerst de batterij maar eens opladen en dan nog eens proberen.sofa2007 schreef:De camera hing aan de usb poort om de gisteravond gemaakte foto's over te zetten (had de cardreader even niet bij de hand) maar ik heb de pc vandaag opnieuw gestart terwijl de camera nog aan de usb zat. Geen idee of dat kwaad kan.
Groeten Jan
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Inderdaad, dat is mij ook al eens overkomen. Laat hem aan de USB hangen en je batterij is binnen een uur of twee leeg.Grojan schreef:Dit trekt wel je batterij leeg, zou eerst de batterij maar eens opladen en dan nog eens proberen.sofa2007 schreef:De camera hing aan de usb poort om de gisteravond gemaakte foto's over te zetten (had de cardreader even niet bij de hand) maar ik heb de pc vandaag opnieuw gestart terwijl de camera nog aan de usb zat. Geen idee of dat kwaad kan.
Groeten Jan
Spul waarmee je foto's maakt...
- sofa2007
- Forumlid
- Contacteer:
Dat heb ik inmiddels gedaan en idd hij doet het weer.Grojan schreef:Dit trekt wel je batterij leeg, zou eerst de batterij maar eens opladen en dan nog eens proberen.sofa2007 schreef:De camera hing aan de usb poort om de gisteravond gemaakte foto's over te zetten (had de cardreader even niet bij de hand) maar ik heb de pc vandaag opnieuw gestart terwijl de camera nog aan de usb zat. Geen idee of dat kwaad kan.
Groeten Jan

Willem
______
______
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vandaag met mijn d300 _ 17-55 en flitser om mijn nek heerlijk een paar uurtjes geschaatst bij -7!
Alles werkte perfect hoor, zonder storingen
Alles werkte perfect hoor, zonder storingen