iPAD topic

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: IPAD topic

Bericht door Patrick » ma dec 06 2010 11:45 am

Allereerst: ik heb geen iPad. 8)

Is zo'n 3G abonnement eignlijk wel nodig? Voor de meesten denk ik niet. Het is handig als je vaak ergens bent waar je geen wifi internet hebt. Als je lekker thuis op de bank ermee speelt of 'm op je werk gebruikt, dan heb je meestal wel de beschikking over een wifi netwerk.

Als je vaak in bussen en treinen en dergelijke werkt, dan is 3G natuurlijk wel heel handig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

iBub

Bericht door iBub » ma dec 06 2010 11:50 am

Ik heb een actie abo van T-Mobile. 2 jaar lang 500mb/mnd voor 9,95 per maand. Ben inderdaad vaker binnen Wifi bereik dan erbuiten, maar toch is het handig.

Gerard

yo-1
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door yo-1 » ma dec 06 2010 4:09 pm

Nu eens vragen naar wat voor iPaddende Nikon-gebruikers interessant is:

Iemand al ervaring met de Ipad Camera Connector Kit?
SD-kaartjes moeten er met de ene (SD-)adapter zo in passen, maar kun je op de andere, de USB-versie, direct je camera via de USB-kabel, of je CF-kaartje met een USB-CF lezer zoals bv. die van HAMA uitlezen?

Iemand al ervaring met NEF bestanden op de iPad?
Op wat andere fora gelezen dat de iPad NEF kan lezen en weergeven, maar kun je er verder nog iets mee ???
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » ma dec 06 2010 5:05 pm

yo-1 schreef:Nu eens vragen naar wat voor iPaddende Nikon-gebruikers interessant is:

Iemand al ervaring met de Ipad Camera Connector Kit?
SD-kaartjes moeten er met de ene (SD-)adapter zo in passen, maar kun je op de andere, de USB-versie, direct je camera via de USB-kabel, of je CF-kaartje met een USB-CF lezer zoals bv. die van HAMA uitlezen?

Iemand al ervaring met NEF bestanden op de iPad?
Op wat andere fora gelezen dat de iPad NEF kan lezen en weergeven, maar kun je er verder nog iets mee ???
Kan beide vragen met Ja beantwoordden. Heb veel plezier van de connection KIT. Als je ergens een foto shoot doet kan je gelijk importeren en het resultaat wat groter bekijken dan op je display van je Camera. was erg handig ook tijdens de vakantie. Je kunt de foto aan medereizigers laten zien en je hebt gelijk ook een backup van je foto's. Ook niet onbelangrijk.

Een echte aanrader om je foto's te bewerken op de iPad is Filterstorm veel mogelijkheden en zonder dat je hele boeken moet hebben gelezen makkelijk in het gebruik! zie http://itunes.apple.com/us/app/filterst ... 49020?mt=8

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma dec 06 2010 5:11 pm

De camera connection kit heb ik -nog- niet.
NEF bestanden kun je bekijken,maar ik heb nog geen applet waarmee ik iets met die bestanden kan doen, maar dat kan volgens mij ook niet met jpg of tiff. iPad voorziet niet in fotobewerking, mogelijk komt er een externe partij die een applet hiervoor maakt.
EDIT: (zie bericht hierboven)
Vulture was me voor en heeft een goede tip. Filterstorm zojuist gekocht en geïnstalleerd. Ziet er leuk uit! Bedankt voor de tip!
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:43 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » ma dec 06 2010 5:15 pm

Gert met het bovengenoemde filterstorm kun je NEF bestanden bewerken en ook andere bestanden zoals JPEG! ! Lees de recensies maar eens die sluiten volledig aan bij mijn ervaring!

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 6:02 pm

yo-1 schreef:SD-kaartjes moeten er met de ene (SD-)adapter zo in passen, maar kun je op de andere, de USB-versie, direct je camera via de USB-kabel, of je CF-kaartje met een USB-CF lezer zoals bv. die van HAMA uitlezen?
http://www.youtube.com/watch?v=z2qSGel6 ... re=related
Laatst gewijzigd door KvP op ma dec 06 2010 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » ma dec 06 2010 6:12 pm

KvP schreef:
yo-1 schreef:SD-kaartjes moeten er met de ene (SD-)adapter zo in passen, maar kun je op de andere, de USB-versie, direct je camera via de USB-kabel, of je CF-kaartje met een USB-CF lezer zoals bv. die van HAMA uitlezen?
http://www.youtube.com/watch?v=z2qSGel6 ... re=related
URL aangepast.

Ik ben (nog) niet in het bezit maar een iPad maar volgens mij kun je op een iPad wel een flashplayer installeren.
Allen op de iphone kan dat niet.

Las ergens in dit topic dat volgens iemand dat niet kan.

Groeten.
Erich.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 6:26 pm

gvdnberg schreef:Omdat ik meestal gebruik kan maken van WiFi, heb ik een goedkoop 3G abonnement. Bij KPN een abonnement van 20 euro tot 500 mb dataverkeer per maand, tijdelijk 5 euro per maand korting, dus 15 euro per maand zolang ik niet opzeg.(wat overigens per maand kan). Via de Primafoon winkel aan te schaffen.
Gert, heb jij een link waar ik dit kan vinden?
lijkt me een leuk abonnement.

op de kpn site lees ik, ik citeer: Let op! Op bijvoorbeeld een iPad of andere tablets, kan je nog niet de software van KPN installeren
Groeten Kees

Fujifilm X100F

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » ma dec 06 2010 6:47 pm

KvP schreef:
gvdnberg schreef:
op de kpn site lees ik, ik citeer: Let op! Op bijvoorbeeld een iPad of andere tablets, kan je nog niet de software van KPN installeren
gaat via een sim kaart die je in je iPad moet stoppen, ik heb een prepaid versie van t-mobile . Thuis altijd wifi en onderweg alleen als ik hetnodig heb via de 3g prepaid. Voor 30 euro ingekocht kun je aardi lang surfen!

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 6:51 pm

vulture schreef:
KvP schreef:
gvdnberg schreef:
gaat via een sim kaart die je in je iPad moet stoppen, ik heb een prepaid versie van t-mobile . Thuis altijd wifi en onderweg alleen als ik hetnodig heb via de 3g prepaid. Voor 30 euro ingekocht kun je aardi lang surfen!
Misschien vraag ik tever door maar kan jij een richtibng aangeven wat aardig lang internetten is?
Is dat bij normaal gebruik bv ong 2 maanden of is dat moeilijk te zeggen?
En wat is de snelheid? snel genoeg om bv fatsoenlijk een youtube filmpje te bekijken?
Groeten Kees

Fujifilm X100F

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » ma dec 06 2010 7:09 pm

Erich Snijder schreef:
Ik ben (nog) niet in het bezit maar een iPad maar volgens mij kun je op een iPad wel een flashplayer installeren.

Erich.
Mijn iPad vertikt het om Flash te installeren, dus ik hoor graag hoe het dan wel kan.

CroCo

Bericht door CroCo » ma dec 06 2010 7:12 pm

ArjanL schreef:Ik moet nog een 3G abonnement gaan zoeken maar dan voornamelijk voor het buitenland. Ik heb ook nog een iPhone met onbeperkt 3G internet.
:shock: Bedenk wel dat het 3G abonnement in het buitenland niet gratis internetten is. Dat kan een hele dure vakantie worden. :wink2:

vulture
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door vulture » ma dec 06 2010 7:13 pm

KVP heb op 1 oktober voor 30 euro ingekocht. Nu nog 12 euro over. Snelheid is net zoals bij telefoon met 3G , dus wel afhankelijk van waar je zit met wat voor een bereik. Wat ik er voornamelijk mee doe onderweg is
- teletekst kijken
- flickr fotobekijken en becommentarieren
- kranten lezen
- twitteren, hyven faceboeken en linkedinnen

youtube bekijken doe ik niet onderweg!
je kan geen gebruik maken van de zogenaamde hotspots

Je moet natuurlijk wel een iPad hebben die 3G heeft! Bij prepaid kan je je geen buil vallen. Vind je het niets dan surf je tot dat het op is en dan koop je niet meer in!

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 7:25 pm

vulture schreef:KVP heb op 1 oktober voor 30 euro ingekocht. Nu nog 12 euro over. Snelheid is net zoals bij telefoon met 3G , dus wel afhankelijk van waar je zit met wat voor een bereik. Wat ik er voornamelijk mee doe onderweg is
- teletekst kijken
- flickr fotobekijken en becommentarieren
- kranten lezen
- twitteren, hyven faceboeken en linkedinnen

youtube bekijken doe ik niet onderweg!
je kan geen gebruik maken van de zogenaamde hotspots

Je moet natuurlijk wel een iPad hebben die 3G heeft! Bij prepaid kan je je geen buil vallen. Vind je het niets dan surf je tot dat het op is en dan koop je niet meer in!
Nice, bedank voor de info
Groeten Kees

Fujifilm X100F

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”