valkje serie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: valkje serie
Tja ergens zit er iets niet goed Wil naar mijn gevoel , misschien staat er iets in de camera verkeerd ?
Misschien leg ik de lat wel te hoog ? maar ik vind ze niet mooi.
Zeker op foto 2 kan je goed zien wat ik bedoel als je kijkt in het verenpak en het groen op de paal.
groet ruud
Zeker op foto 2 kan je goed zien wat ik bedoel als je kijkt in het verenpak en het groen op de paal.
groet ruud
ik achter mijn Windows XP PC met een Philips Brilliance 220SW scherm vind ze niet te donker 

ruud schreef:Tja ergens zit er iets niet goed Wil naar mijn gevoel , misschien staat er iets in de camera verkeerd ?
groet ruud
Zou het heel graag weten wat er verkeerd staat in jouw optiek want daar leer ik alleen maar van.
Voor mij mag die lat best wel hoog hoor geen probleem.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Ach het is ook gewoon een kwestie van smaak. Ik vind ze ook mooi en niet te donker op mijn mini asusschermpje.
Super serie met #1 als favoriet. Zou wel even die twee vlekjes (links) wegwerken en voor de volgende shoot je censor reinigen. Echt mijn complimenten voor deze vertoning.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Forumlid
Wil als jij ze mooi vind is het toch prima , hier laat ik het dan maar bij.
Ik heb al gezegd wat ik er van vind maar de rest deelt schijnbaar mijn mening niet.
Ik heb al gezegd wat ik er van vind maar de rest deelt schijnbaar mijn mening niet.
het kan ook zijn dat onze schermen te licht afgesteld staan Ruud.
Hoe staat de brightness bij jou?
Hoe staat de brightness bij jou?
Als ik ze niet mooi vond dan had ik ze niet geplaatst Ruud.
Maar zou er wel graag een vinger achter willen krijgen wat je precies ziet en bedoeld , heb de raw bestanden wel en bewerken is zeker niet een goed punt van me.
Maar zou er wel graag een vinger achter willen krijgen wat je precies ziet en bedoeld , heb de raw bestanden wel en bewerken is zeker niet een goed punt van me.
-
- Forumlid
Daniël ik ga er vanuit dat mijn scherm goed staat , en die van jullie dus ook.
Wil plaats is een foto die niet bewerkt is en waar de volledige exif nog in zit dat maakt misschien wel wat duidelijk.
Ik vind de valk dus te donker overkomen .
Heb er even één uit mijn archief opgedoken , de foto is amper bewerkt alleen iets meer contrast en een beetje verscherpt.
Zo zou het er naar mijn mening uit moeten zien Wil , maar wat ik al zeg dat is dus mijn mening.
Als je wilt haal ik zo weer weg Wil.

Wil plaats is een foto die niet bewerkt is en waar de volledige exif nog in zit dat maakt misschien wel wat duidelijk.
Ik vind de valk dus te donker overkomen .
Heb er even één uit mijn archief opgedoken , de foto is amper bewerkt alleen iets meer contrast en een beetje verscherpt.
Zo zou het er naar mijn mening uit moeten zien Wil , maar wat ik al zeg dat is dus mijn mening.
Als je wilt haal ik zo weer weg Wil.

Laatst gewijzigd door ruud op do dec 30 2010 1:08 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Mijn eerste - primaire - reactie is: die is te licht. Maar ik ben geen vogelaar, dus weet niet hoe het origineel er uit ziet.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
valk van jou komt hier prachtig over Ruud alleen wel licht.
heb hier een originel geheel onbewerkte versie. alleen verkleind.

heb hier een originel geheel onbewerkte versie. alleen verkleind.

- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
DEZE vind ik te donker en futloos. Dus meer contrast en lichter. Maar dat had je zelf natuurlijk ook al begrepen! 

Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
- Forumlid
Nu de exif er in staat zien we wat meer , zelf had ik hier voor een lagere sluitertijd gekozen de vogel zit immers stil op een paal.
Verder zou ik waarschijnlijk ook niet - 2/3 corrigeren gezien de achtergrond .
Ik krijg de indruk dat je focus punt niet goed ligt Wil , en volgens mij ook nog een behoorlijke crop.
Mijn foto is misschien wat aan de lichte kant inderdaad maar toont wel de ware kleuren zoals ik haar tegen kwam wil.
Zal hem iets corrigeren maar het ging even om de indruk wat ik dus bedoelde.
Verder zou ik waarschijnlijk ook niet - 2/3 corrigeren gezien de achtergrond .
Ik krijg de indruk dat je focus punt niet goed ligt Wil , en volgens mij ook nog een behoorlijke crop.
Mijn foto is misschien wat aan de lichte kant inderdaad maar toont wel de ware kleuren zoals ik haar tegen kwam wil.
Zal hem iets corrigeren maar het ging even om de indruk wat ik dus bedoelde.