Bouw nieuw pand fotograferen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Frederix

Re: Bouw nieuw pand fotograferen

Bericht door Frederix » wo jan 19 2011 11:04 pm

ElRonno schreef:de suggestie dat er een "enige juiste manier" zou zijn voor dingen wil ik toch graag tegenspreken. Wees creatief, denk out-of-the-box! Vernieuw!

Timelapse is ook niet nieuw, maar als de TS daarover iets wil weten, wie zijn wij dan om te (ver)oordelen?
De werkgever van TS heeft TS gevraagd de bouw van een nieuw kantoor te documenteren. Daarbij is de suggestie gedaan om te "timelapsen". Het enige wat ik bij mijn weten gedaan heb is te stellen dat dit wel eens niet de mooiste/beste oplossing zou kunnen zijn, dit met redenen omkleed. Ik heb de suggestie gedaan om een fotoserie te maken. Dat lijkt mij een creatief idee, out-of-the box. Dit i.p.v. je vast te bijten in alleen timelapse.

Ik vind het verder wel goed, ik zie misschien wel een keer wat het is geworden.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » wo jan 19 2011 11:19 pm

Ik heb een paar van die "time-lapse" bouwfilmpjes op YouTube bekeken, ik moet zeggen dat ik er niet kapot van ben. Of ze duren te lang of mogelijk interessante acties flitsen voorbij. Ik zou meer inzetten op wat Frederix voorstelt: regelmatig een ronde over de bouwplaats; kun je ook de vorderingen in het gebouw volgen.

Groet Hans.

geerttt

Bericht door geerttt » wo jan 19 2011 11:45 pm

Hoe interessant zijn filmpjes is de binnenkant van een distributiecentrum? zeker aan het begin is dat niet zo bijzonder lijkt me. Ik denk dat timelapse het beste idee is, ik vind dit vaak leuk om te zien!

sumar
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door sumar » do jan 20 2011 1:59 pm

Voor wie het gemist heeft: het gaat om een distributiecentrum van een grondoppervlakte van 20.000 m2 met 2 verdiepingen.

Na wat discussie gaat waarschijnlijk het volgende gebeuren:
- in ieder geval een fotoserie (1x per week een aantal foto's) met een blog op het net.
- bij hoogtepunten (indien mogelijk) een timelapse filmpje (bv plaatsen van logo, de eerste paal, eerste wand etc).
- fotoserie van het oude pand en het leeghalen cq opbouwen.
- fotoboek na afloop.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”