Helemaal mee eens; niet verder zoeken, dit moet je hebben. Je kan er ook nog wat basisbewerkingen mee uitvoeren.Léon Obers schreef:FastStone Image Viewer.
Download dan de portable Windows versie, kun je op een USB-stickje meenemen en in elke Windows PC stoppen, zonder te installeren. Neemt weinig geheugen in beslag en is snel.
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Raw viewer voor minilaptop
Re: Raw viewer voor minilaptop
interessant dit artikel , heb zelf een compaq mini 110c , Atom N270, 1gb werkgeheugen 160gb hdd lekker handig en mega licht ding
kent imand photo filtre ?
kent imand photo filtre ?
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ACDsee werkt ook prima met .nef bestanden.
Draadje was al meer als 1,5 maand oud en ja iemand schut weer een beetje en hij doet het weer

hoi,
Nu zoek ik alleen nog het bestand om meerdere raw versies te kunnen zien. Heb voor het digiscopen een samsung nx10 gekocht, maar deze raw bestanden kan ik niet bekijken.
groeten jan-peter
Nu zoek ik alleen nog het bestand om meerdere raw versies te kunnen zien. Heb voor het digiscopen een samsung nx10 gekocht, maar deze raw bestanden kan ik niet bekijken.
groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
photoshop 7 staat ook op de mini 110c nu lijkt me voorliopig genoeg dat atom processortje is nog niet zo gek , ok het duurt iets langer maar kan wel indien nodig een foto bewerken nu .
Ik ben het hier ook mee eens heb hem nu ook al een paar dagen en het is erg gebruiksvriendelijk.haya99 schreef:Helemaal mee eens; niet verder zoeken, dit moet je hebben. Je kan er ook nog wat basisbewerkingen mee uitvoeren.Léon Obers schreef:FastStone Image Viewer.
Download dan de portable Windows versie, kun je op een USB-stickje meenemen en in elke Windows PC stoppen, zonder te installeren. Neemt weinig geheugen in beslag en is snel.
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik het ook nog Irfanview werkt ook super gemakkelijk voor mij

-
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb eergisteren een "netboekkie" gekocht en ben op 't forum op zoek gegaan naar wat oude berichten. Ik heb Zoner Photo Studio gedownload en geïnstalleerd. Nog niet echt iets mee gedaan, maar het ziet er goed uitRiemke schreef:Kijk eens naar het gratis programma Zoner Photo Studio (Google is je vriend). Leest Raw files en via het tabblad edit kun je wel wat aanpassingen doen.

Bedankt voor de tip Riemke.
Als je gewoon de goede NEF codec download, kan je NEF bestanden via windows gallery bekijken. Het laden duurt wel wat lang trouwens. Goede codec is gewoon te downloaden via de Nikon site
-
- Clublid
- Contacteer:
Voor m'n Nikon-foto's heb ik ViewNX op m'n minilaptop geïnstalleerd, maar Zoner Photo Studio denk ik te gaan gebruiken voor de RAW's uit m'n Ricohgeerttt schreef:Als je gewoon de goede NEF codec download, kan je NEF bestanden via windows gallery bekijken. Het laden duurt wel wat lang trouwens. Goede codec is gewoon te downloaden via de Nikon site