Wat is de ideale objectief voor in een auto museum
- Johan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat is de ideale objectief voor in een auto museum
Mijn ervaring met musea en beurzen is dat een pola zowat niet te doen is. Flits moet je ook lekker laten zitten tenzij je off-cam kan gaan flitsen en een complete opstelling kan maken, maar dat zou ik maar niet doen in een musea tenzij je alleen bent. Andere mensen willen ook graag kijken. Heb inmiddels diverse musea (Porsche, BMW, Mercedes, Ferrari) en beurzen (Parijs, Geneve, Frankfurt, Essen) bezocht en het is gewoon een kwestie van "hoge" ISO (800+) en lichtsterke lenzen. Dan gaat het prima met een beetje vaste hand. Wat ook erg verrassend kan werken is een telelens, daarmee kun je als je de ruimte hebt heel goed zaken isoleren.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Een lichtsterk objectief is dus een must.
Echter weet ik nog niet goed welke, gewoon een 18-55 of juist een ander met groter/ander bereik? Een vast brandpunt lijkt me niet handig, wil namelijk niet hoeven te wisselen van objectief.
Van de hoge ISO is inderdaad iets waar ik over nagedacht heb en bedankt voor de tip, had niet verwacht zoon hoge iso nodig te hebben.
Flitsen binnen een museum is not done, dus zal ik ook zeker niet gaan doen
.
Echter weet ik nog niet goed welke, gewoon een 18-55 of juist een ander met groter/ander bereik? Een vast brandpunt lijkt me niet handig, wil namelijk niet hoeven te wisselen van objectief.
Van de hoge ISO is inderdaad iets waar ik over nagedacht heb en bedankt voor de tip, had niet verwacht zoon hoge iso nodig te hebben.
Flitsen binnen een museum is not done, dus zal ik ook zeker niet gaan doen

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Nee, een lichtsterke lens is geen must.
Zoals ik al heb proberen uit te leggen, presteert voor jouw gebruiksdoel jouw 18-50 3.5-5.6 door de VR beter dan bijvoorbeeld een 17-55 f/2.8 zonder VR.
Door de VR kan je 8 tot 16x langere sluitertijden hanteren dan bij de 17-55 f/2.8.
Wil je het beste van 2 werelden dan moet je een lichtsterke lens met VR nemen, en dan zijn de keuzes vrij beperkt.
In het standaard bereik heeft Nikkor niets, dan moet je al naar Tamron of Sigma.
Wil je puur op basis van lichterkte zonder VR, iets beters dan wat je nu hebt dan moet je al naar 35mm 1.4 of 50mm 1.4 kijken.
Maar verdiep je eens in de F-stop schalen, dan begrijp je wat ik bedoel: http://en.wikipedia.org/wiki/F-number
Zoals ik al heb proberen uit te leggen, presteert voor jouw gebruiksdoel jouw 18-50 3.5-5.6 door de VR beter dan bijvoorbeeld een 17-55 f/2.8 zonder VR.
Door de VR kan je 8 tot 16x langere sluitertijden hanteren dan bij de 17-55 f/2.8.
Wil je het beste van 2 werelden dan moet je een lichtsterke lens met VR nemen, en dan zijn de keuzes vrij beperkt.
In het standaard bereik heeft Nikkor niets, dan moet je al naar Tamron of Sigma.
Wil je puur op basis van lichterkte zonder VR, iets beters dan wat je nu hebt dan moet je al naar 35mm 1.4 of 50mm 1.4 kijken.
Maar verdiep je eens in de F-stop schalen, dan begrijp je wat ik bedoel: http://en.wikipedia.org/wiki/F-number