Ik ben ooit in 1974 begonnen met mijn eerste diareportage in Parijs, nog met de camera van mijn vader, Een Adox Polomat (zie onder).
Vervolgens was ook ik met het fotografievirus besmet en volgde mijn eerste camera, een Pentor (=Praktica) Super TL.
Nadat ik daar met plezier een tijd mee had gewerkt ben ik overgestapt op een Olympus OM1 waar later een Olympus OM10 aan werd toegevoegd.
Geweldige camera´s maar op een gegeven moment sloeg het AF/virus ook bij mij toe en heb ik de Olympussen bij ABRO in Zaandam ingeruild tegen mijn eerste nikon, een 601AF.
Toch bleef ik ook gek op het MF-gebeuren en niet lang daarna kocht ik op de Camerabeurs in Houten een Nikon 301 voor 25 gulden...
Deze laatste werd na enige tijd weer ingeruild op een zwarte FA en mocht de 601AF vertrekken naar Puerto Rico.
Vanaf de FA heb ik nooit meer een Nikon weggedaan, wel aangeschaft...
Eerst (wederom bij ABRO) een F4S gekocht, en omdat ik ze zo mooi vond later een Nikkormat FTn en een zwarte Nikkormat FT3.
Ook sloeg bij mij het digitale tijdperk toe en mijn laatste aanwinst was een Nikon D70s.
Zoals in mijn onderschrift te lezen is heb ik ook een behoorlijke collectie Nikkors, zoveel dat ze er niet allemaal kunnen worden genoemd.
Je kan dus wel rustig stellen dat ik redelijk Nikon-fanaat ben...
Daarnaast heb ik ook nog de nodige andere merken bijeengesprokkeld...
2 x Yashica Electro 35
Yashica Mat G
Yashica MG1
Olympus Trip 35
Olympus Pen EE
Fujica V1
Canon Powershot S10
En nog wat klein grut...