flitsen met studioset, 1.4F en dan het sluitgordijn op foto

Discussies over flitsers
Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: flitsen met studioset, 1.4F en dan het sluitgordijn op f

Bericht door Gobert » do apr 07 2011 5:02 pm

Dochoff schreef:Ik had de filmpjes gezien inderdaad, maar was niet helemaal mijn muziek ;)

Maar kortom kan ik de volgende conclusie trekken (tevens voor de mensen die net als ik wel eens twee of zeven keer iets moet lezen voordat ie het snapt, zo die er zijn :D :

Wanneer een zeer korte sluitertijd wordt gebruikt van bijv 1/400ste of korter, komt het flitslicht slechts op dat gebied van de sensor waar op dat moment het gordijn geopend is. Een langere sluitertijd houdt de gordijnen lang genoeg open om de hele sensor te belichten. Een zeer korte sluitertijd geeft bij daglicht dit probleem niet, omdat dan de lichtbron tijdens het hele proces van het openen en sluiten van de gordijnen 'aan staat'.

Ik heb trouwens de voorgestelde wiki site bekeken en dat maakt het gebruik van de ND filter ook een stuk duidelijker. Volgens mij zou -8 stops wel gewenst resultaat moeten opleveren, mede gezien de mogelijkheid om dat terug te brengen tot -3 vanaf mijn huidige belichting. Ja ja, ik begin het te begrijpen (toch? :lol: )

Bedankt maar weer,

Tjuss

De intensiteit die is vermeld op het ND filter is iha niet de vermindering in aantal stops.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

george013

Bericht door george013 » do apr 07 2011 5:15 pm

Kun je het vermogen van de flitser niet verlagen>
George

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » do apr 07 2011 6:45 pm

Of alleen de modeling lights gebruiken?

Dochoff

Bericht door Dochoff » do apr 07 2011 10:35 pm

Het vermogen heb ik al op minimaal (1/32ste) gezet.
Alleen met modelling lights geeft vooralsnog weer te kort licht, nou ja, ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden dankzij jullie hulp.
Ik zal binnenkort vast wel weer met een makkelijk te beantwoorden vraag komen ;)

Tjuss,

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”