Apple Time Capsule

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
gewoon peter

Re: Apple Time Capsule

Bericht door gewoon peter » ma mei 23 2011 11:12 am

Had er 1 aanhangen met usb en voeding. Daar zat nu het punt voor mij (ook een zuinige hollander) Altijd weer die voeding on/off. Nu een kleine schijf van 1 Tb zonder voeding (haalt de voeding binnen via de usb) en klaar, pc aan, time machine draait, klaar met werken, eerst nog wachten tot er een back-up bezig was, maar dat duurde soms te lang. Gewoon alles uit en bij de volgende keer opstarten wel iets over het niet goed functioneren van time machine, maar gewoon het icoontje in de bovenbalk aanklikken (maak nu reservekopie) en verder gaan met de backup. Dus in wezen heeft het niets met wifi snelheid te maken. Time machine doet zijn werk gewoon goed. groet, peter

iBub

Bericht door iBub » ma mei 23 2011 12:59 pm

Timecapsule is een prachtig ding maar:

Backup via Timemachine over Wifi brengt de snelheid van het hele netwerk naar beneden
Heb al 2x HDD moeten vervangen (zelf makkelijk te doen), voordeel is dat je wel voor weinig een gebruikte kan kopen met defecte HDD en er voor een paar tientjes een 2TB TC van maakt

Het grootste voordeel is mi de uitbreidbaarheid met de Airport Express. Hierdoor kan je de sterkte van je draadloze netwerk perfect krijgen waar je maar wilt.

Heb hem overigens ook bedraad aan de Mac hangen. Backup gaat veel sneller.

TimeMachine is overigens wel een geniaal programma... Dat moet je gewoon een keer zien.

Gerard

jjk

Bericht door jjk » ma mei 30 2011 9:30 am

Ben er ook "weer" zeer tevreden mee. Had hem gekocht voor de backup functie, maar vond dit draadloos niet een goede oplossing. Daarna via een kabel aan mijn Mac gehangen en dit werkt prima.

Vorige maande de IPad2 gekocht en deze verloor steeds de wifi verbinding met mijn modem /Router.

Hierna heb ik de TC als bridge ingesteld en de IPad hiermee verbonden. Sindsdien geen onderbreking meer.

Als je hem alleen voor backups gebruikt is het een dure oplossing, maar als je ook de router functies gebruikt als ook de gigabit netwerk verbindingen is het 't geld dubbel en dwars waard.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » ma mei 30 2011 10:26 pm

Heb hier 2 MacBook Pro's en een iMac die elk uur een Time Machine backup maken via Wifi (n only op 5 Ghz) maken. geen problemen. Time Machine werkt in de achtergrond, dus de tijd die het daarvoor neemt vind ik niet zo relevant. WiFi verbinding is veel sneller dan de UPC kabelverbinding, dus nooit problemen. Alleen werkt het door 2 dikke muren heen niet altijd goed qua bereik van de 5 Ghz. Meestal biedt de 2,4 Ghz dan wel uitkomst.

Succes!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » ma mei 30 2011 11:26 pm

Dank voor de info,

Sinds afgelopen weekend hebben we dankzij de vakantiegeld kortingsdagen :wink: bij de Mediamarkt de 2e iMac erbij, deze keer de i5 in 27" uitvoering.
Tevens heb ik me daar goed laten inlichten over het Time Capsule gebeuren.

Ik ben overstag en ga de Time Capsule aanschaffen.

Gr. John.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”