Dilemma....nieuwe of gebruikte D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Dilemma....nieuwe of gebruikte D700

Bericht door Bob42 » do jun 02 2011 3:28 pm

flippie17 schreef:Natuurlijk is garantie wel overdraagbaar. De garantie rust op het apparaat en de verkoper dient garant te staan voor de goede werking.
Deze kwestie trok mijn aandacht omdat ik het eigenlijk ook niet weet, terwijl ik het met mijn achtergrond eigenlijk wel zou moeten weten. Ik heb dus wat zitten googlen, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van. Wel veel meningen, maar weinig tastbaars.
We zouden willen dat garantie op het apparaat rust. Anders zou je b.v. ook niet iets cadeau kunnen geven: daar zou dan geen garantie op zitten omdat de eigenaar niet de koper is.
In de praktijk gaat het meestal wel goed. De bon functionneert steeds meer als garantiebewijs en die is vaak niet gepersonaliseerd.
Het addertje onder het gras is dat er alleen een overeenkomst bestaat tussen de leverancier (waar je je recht in eerste instantie moet halen) en de 1e eigenaar. Derden (zoals de 2e eigenaar) kunnen daar in zijn algemeenheid geen rechten aan ontlenen.
Het lijkt een beetje af te hangen wat er in de Algemene Voorwaarden staat. Sommigen sluiten overdraagbaarheid uit (wat volgens sommige meningen op de Grijze Lijst staat en dus vermoed wordt onredelijk bezwarend te zijn, maar ik heb dat niet op de lijst kunnen vinden), anderen geven nadrukkelijk aan dat de garantie overdraagbaar is en adverteren daar ook mee (bv. Hyundai).

Maar nogmaals: in de praktijk staat garantie vaak niet op naam en dan zal het allemaal wel loslopen. Als je tenminste geen Flippy treft :shock:

Rick S.

Re: Dilemma....nieuwe of gebruikte D700

Bericht door Rick S. » do jun 02 2011 3:54 pm

Door de problemen in Japan hebben ze de D700 overal erg duur te koop idd. Tijd geleden kon je voor zo'n 1700 euro wel een nieuwe kopen.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”