Glaasje? Santhe!

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Santhe

Re: Glaasje? Santhe!

Bericht door Santhe » wo jul 06 2011 10:57 pm

Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

Glaasjes zijn op een plankje gelijmd en glijden over een andere plank naar beneden en "klapt" tegen het latje op de stoel. Op dat geluid gaat de trigger af en stuurt de flitser aan.
Ik heb nu een soort glijbaan gemaakt zodat het een stabielere constructie is geworden. De plank met glaasjes staat nu op wieltjes.

tpas
Forumlid
Forumlid

Glaasje? Santhe!

Bericht door tpas » wo jul 06 2011 11:26 pm

Bedankt voor je toelichting! Heb je die trigger zelf gebouwd?
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

Santhe

Bericht door Santhe » do jul 07 2011 2:20 pm

Ja, gewoon het bouwpakket van hiviz besteld en in elkaar solderen. Als je en beetje handig bent is dat goed te doen, al je de handleiding van de site volgt.

criscross

Bericht door criscross » vr jul 08 2011 10:22 am

hele mooie foto's :)

Peterpan

Bericht door Peterpan » di jul 26 2011 2:09 pm

Santhe schreef:Ja, gewoon het bouwpakket van hiviz besteld en in elkaar solderen. Als je en beetje handig bent is dat goed te doen, al je de handleiding van de site volgt.
Hoi Santhe,

Dit soortfoto's heb ik al eens eerder gezien en zijn spectucalair!! Bijzonder mooi!
Zelf heb ik een tijdje geleden er ook over nagedacht om een soundtrigger te gaan kopen.
Misschien een hele domme vraag: De trigger stuurt een flitser aan zoals ik heb begrepen van HiViz site. Wie druk dan de ontspanner in? Gaat dit ook automatisch of is het iedere keer een goeie gok wagen?
Ik hoop op reactie!

Groet,
P.

Santhe

Bericht door Santhe » wo jul 27 2011 7:51 am

Nee, juist om te voorkomen dat je op goed geluk moet gaan drukken gebruik je de trigger. De ruimte waar je de foto maakt moet volledig donker zijn. Dan de camera op M en een sluitertijd van een aantal seconden kiezen. Als dan de trigger de flitser al laat gaan heb je genoeg licht om de actie te bevriezen.
Veel lezen op internet. Er zijn verschillende sites die ook complete trigger sets aanbieden en ook waar veel uitleg word gegeven.
Op zich is het helemaal niets nieuws ik ben een verslag incl. uitleg tegen gekomen uit de jaren 80 waar het al gedaan werd met normale analoge camera's.
Voorbereiding is het halve werk.
Zie hier nog enkele voorbeelden: http://www.flickr.com/photos/57831140@N08/

Peterpan

Bericht door Peterpan » vr jul 29 2011 9:02 pm

Santhe schreef:Nee, juist om te voorkomen dat je op goed geluk moet gaan drukken gebruik je de trigger. De ruimte waar je de foto maakt moet volledig donker zijn. Dan de camera op M en een sluitertijd van een aantal seconden kiezen. Als dan de trigger de flitser al laat gaan heb je genoeg licht om de actie te bevriezen.
Veel lezen op internet. Er zijn verschillende sites die ook complete trigger sets aanbieden en ook waar veel uitleg word gegeven.
Op zich is het helemaal niets nieuws ik ben een verslag incl. uitleg tegen gekomen uit de jaren 80 waar het al gedaan werd met normale analoge camera's.
Voorbereiding is het halve werk.
Zie hier nog enkele voorbeelden: http://www.flickr.com/photos/57831140@N08/
Dank Santhe voor je uitleg!
Als ik het goed begrijp...................................'film' je als het ware?
Door dat de sluitertijd lang is, vangt de sensor het verlichte beeld (door de flitser) van het object op. Heb ik het dan goed verwoord?
Heb je die soundtrigger zelf gebouwd?

Groet,
P.

M-a-r-k

Bericht door M-a-r-k » za jul 30 2011 9:19 am

Ik vind die 2e schitterend. Knap gedaan!

heel klein puntje voordat je de foto groot gaat afdrukken... er zit nog een ?lijmspoor? bij de "rechtervoet"...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”