Welke site het beste?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke site het beste?

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 11:17 am

iJoost schreef:Maar gebruik gewoon je eigen home page. Iedereen heeft toch een aansluiting bij een of andere ISP? Meestal is daar een home page bij inbegrepen. FTP-client en hopla, de foto's staan er. Geen gedoe met veranderende groottes of verdwijnende EXIF. En het kost niks want je hebt het al. Doe er iets mee. ;-)
Meestal is de ruimte die je hebt bij je ISP heel beperkt. Dus maar beperkt een oplossing.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

iJoost

Bericht door iJoost » do jul 28 2011 6:07 pm

Dat zou kunnen. Ik heb 2 Gigabyte zie ik. Daar kom ik een heel eind mee. Zeker voor plaatjes van maximaal 1000 breed.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 28 2011 6:49 pm

Dat is veel. Bij mijn Ziggo abbo heb ik volgens mij wel 50MB! Belachelijk weinig natuurlijk, zeker als je weet dat ik met mijn downloadsnelheid binnen een paar seconden geheel kan downloaden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

iJoost

Bericht door iJoost » do jul 28 2011 10:11 pm

Ik ben blijkbaar wat dat betreft verwend. (Met mijn XS4ALL lite abonnement. ;-) Maar goed. Altijd de moeite waard om even te kijken wat je al gratis hebt dus.

Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-Jim » zo jul 31 2011 2:46 pm

mijnalbum.nl verandert je foto's ongeacht het kleurprofiel, ik heb er namelijk, in photoshop geconverteerde sRGB beelden op gezet, zij maakten er "verzadigde plaatjes" van.
Het lijkt er op dat de kleuren 'geclipt' worden, dus minder detaillering.
Overigens vindt de beoordeling bij mij plaats op een gecalibreerde Eizo CG241W en een Apple MacPro, met Safari of Firefox.
Bij mijnalbum.nl lijkt het erop alsof de site het (sRGB) kleurprofiel er uit sloopt om er vervolgens adobeRGB toe te wijzen, maar een adobeRGB beeld uploaden resulteert in een zelfde branderig beeld als de sRGB variant.
Een voorbeeld:
Afbeelding
of het grote beeld op 'originele' upload grootte:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GTFG6JBD.jpg
In de eerste instantie lijkt er niets aan de hand, maar wanneer ik het met het origineel in Photoshop bekijk of in een web browser als Safari of Firefox opent dan schrik je van het verschil.
Nog duidelijker: wanneer je het beeld van site downloadt en het vergelijkt met het 'origineel' van vóór de upload, zie je dat ie niet meer het zelfde is.
Als iemand alternatieven weet, die je beeld intact laten dan hoor ik het graag!
Hoe zien jullie beelden er uit die op Flickr zijn ge-upload? Zijn ze na terug ge-download nog het zelfde?
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jul 31 2011 2:59 pm

Nikon-Jim schreef:Hoe zien jullie beelden er uit die op Flickr zijn ge-upload? Zijn ze na terug ge-download nog het zelfde?
Jawel.

Goodje

Bericht door Goodje » ma aug 01 2011 5:15 pm

Nikon-Jim schreef:mijnalbum.nl verandert je foto's ongeacht het kleurprofiel, ik heb er namelijk, in photoshop geconverteerde sRGB beelden op gezet, zij maakten er "verzadigde plaatjes" van.
Het lijkt er op dat de kleuren 'geclipt' worden, dus minder detaillering.
Overigens vindt de beoordeling bij mij plaats op een gecalibreerde Eizo CG241W en een Apple MacPro, met Safari of Firefox.
Bij mijnalbum.nl lijkt het erop alsof de site het (sRGB) kleurprofiel er uit sloopt om er vervolgens adobeRGB toe te wijzen, maar een adobeRGB beeld uploaden resulteert in een zelfde branderig beeld als de sRGB variant.
Een voorbeeld:
Maar zijn vraag was om op het forum te plaatsen en volgens mij is daar dan niks mis mee met foto geplaatst op dit forum als ze op mijnalbum staan :?:

Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-Jim » za aug 20 2011 11:19 am

Ik heb net een Flickr account aangemaakt, dezelfde foto geupload.
zie de verschillen met mijnalbum.nl

Afbeelding
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za aug 20 2011 11:45 am

Nikon-Jim schreef:Ik heb net een Flickr account aangemaakt, dezelfde foto geupload.
zie de verschillen met mijnalbum.nl
Er zit een verschil, maar niet zozeer in de verzadiging of het contrast maar in een erg minimale kleurzweem (rood/magenta) bij de foto's op "Mijn Album".
Zodanig minimaal dat de meeste mensen het waarschijnlijk niet eens opmerken.
Die foto's hebben geen profiel, in Photoshop moet ik dan een kleurprofiel toewijzen. Ik heb sRGB toegewezen.
Bij de foto van Flickr zit het profiel nog in het bestand.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”