@léon e.a. - deze is idd met de reversed lens techniek gemaakt. Alleen de nikkor 28mm is gebruikt. Had eerst de 24mm er op zitten maar dat werd te groot. De lestes viridis in mijn vorige post was met de nikkor en 4cm tubes. Vragen jullie je natuurlijk af waarom dit beest blijft zitten. Deze was klaar voor de nacht. dan gaan ze in slaap modus. Na mijn 1e foto met de 24mm bleef ie rustig zitten. Toen ik terug kwam met de 28mm kan ik nog 5 fotos maken voor dat ie zijn motor aanzette om zich op te warmen. Ze gaan dan hele korte snelle vleugelslagen maken om warm te worden. Tijdens zijn opwarmperiode kon ik nog 1 foto maken en toen vloog ie weg. De gekleurde versie was op vlieland en heeft me circa 3 uur gekost om er 1 zo dicht te naderen. dat was overdag...
cheers, Mark
p.s. dit is een 100% crop van de 28mm met 4cm tussenringen.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 4&start=15
schoonheidspukkel
Re: schoonheidspukkel
Dat is een goeie uitleg Mark!
Bedankt....en tja.....volgens mij kan ik het niet laten om ook de spulletjes te kopen voor zulke foto's!
Kom een heel eind met mijn 105 maar wil meer!
Macro is wel erg leuk om te doen!
Weer wat om voor te sparen!
Nog advies waar ik de omkeerring en tubes het beste kan kopen?
Natuurlijk ook een 28mm.!!
Groeten,
Rob.
Bedankt....en tja.....volgens mij kan ik het niet laten om ook de spulletjes te kopen voor zulke foto's!
Kom een heel eind met mijn 105 maar wil meer!
Macro is wel erg leuk om te doen!
Weer wat om voor te sparen!
Nog advies waar ik de omkeerring en tubes het beste kan kopen?
Natuurlijk ook een 28mm.!!
Groeten,
Rob.
- Frankie
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: schoonheidspukkel
Staat heel charmant !
Veel respect voor je specialiteit en de resultaten, gaaf om te mogen meegenieten.
Veel respect voor je specialiteit en de resultaten, gaaf om te mogen meegenieten.