Grand Canyon in de avondzon. HDR (Update 05-09-2011)
-
GdP
Re: Grand Canyon in de avondzon. HDR (Update 04-09-2011)
De foto is wel apart, maar vergelijk deze foto eens met een onbewerkte foto.
Ik vraag me af of je de foto dan nog zo mooi vindt. Ik denk dat je met je HDR-bewerking toch wel aardig wat bent doorgeschoten.
Ik vraag me af of je de foto dan nog zo mooi vindt. Ik denk dat je met je HDR-bewerking toch wel aardig wat bent doorgeschoten.
Ik ben niet 'van de hdr', maar vind dit een van de weinige foto's, waar hdr wat toevoegt. Vind overigens je update wel beter dan de eerste foto.
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471
Geen idee hoe het origineel er uit ziet, maar vind het resultaat van de bewerking niet mooi. Plat, vlak, onsamenhangend geheel, nep.
Dit is slechts mijn mening, bij voorbaat mijn excuses als je je beledigd voelt.
Dit is slechts mijn mening, bij voorbaat mijn excuses als je je beledigd voelt.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RvR46
Bedankt voor jullie reactie, ik zal straks het origineel laten zien.
En ik voel mij zeker niet beledigt ik heb immers naar julie reacties gevraagd.
Gr. Richard.
En ik voel mij zeker niet beledigt ik heb immers naar julie reacties gevraagd.
Gr. Richard.
-
yellowfish
HDR is een truc om je dynamisch bereik kunstmatig te verlengen van je camera.
vooral handig om een (te) groot contrastomvang te overbruggen.
Ik zie de noodzaak hier niet en ben daarom zeer benieuwd naar
het onbewerkt origineel.
vooral handig om een (te) groot contrastomvang te overbruggen.
Ik zie de noodzaak hier niet en ben daarom zeer benieuwd naar
het onbewerkt origineel.
-
RvR46
Hierbij het originele bestand.
Gr Richard.

Gr Richard.

-
OnlineReneG
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Grand Canyon in de avondzon. HDR (Update 05-09-2011)
Vooropgesteld, ik vind het geen slechte foto (de HDR variant). Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat de voorgrond van de canyons het beste uitkomt qua belichting, daarbij vergeleken komen de canyons in de achtergrond nogal donker over. Bij HDR zoek je toch naar een wat meer gelijkmatige belichting. Bij de lucht ben je m.i. wel tamelijk doorgeschoten.
Ik denk overigens dat deze foto met HDR beter uit zou kunnen komen dan het origineel, maar dat je idd. iets bent doorgeschoten in de bewerking.
Hoeveel foto's zijn dit eigenlijk en met wat voor belichtingstrapje heb je gewerkt?
Ik denk overigens dat deze foto met HDR beter uit zou kunnen komen dan het origineel, maar dat je idd. iets bent doorgeschoten in de bewerking.
Hoeveel foto's zijn dit eigenlijk en met wat voor belichtingstrapje heb je gewerkt?
Spul waarmee je foto's maakt...
-
yellowfish
jajaja
Laatst gewijzigd door yellowfish op za dec 24 2011 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RvR46
Bedankt voor je reactie.ReneG schreef:Vooropgesteld, ik vind het geen slechte foto (de HDR variant).
En dat ik iets ben doorgeschoten kan best kloppen, dit is ook mijn eerste HDR foto.
Het zijn 3 foto's met de volgende trapjes.
0 EV 1,6
-1 EV 1/1
1 EV 3,0
Gr Richard
-
RvR46
Helemaal geen probleem, iedere input is leerzaam.yellowfish schreef:Beetje bewerkt...als je het niet op prijs stelt gaat ie weg...
Gr Richard