Custom curves voor D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » vr feb 10 2006 5:30 pm

Bij het woord 'cameraprofiel' denk ik aan het profiel dat je gebruikt in het colormanagement verhaal. Het profiel beschrijft de kleurruimte van de camera en wordt gebruikt bij vertaling tussen RGB (scherm) en CMYK (drukwerk) kleursystemen.

(Custom) curves worden gebruikt om het karakter van een foto te beinvloeden. Dat staat los van colormanagement.

janwerner

Bericht door janwerner » vr feb 10 2006 6:34 pm

Onlangs hoorde ik dat het werken met een camera profiel in een camera geen zin heeft, omdat de lichtomstandigheden wisselend zijn. Hier werd niet de kleurruimte sRGB en aRGB mee bedoeld.
Waarschijnlijk is dat dan toch iets anders dan die costum curves. Voor een beroepsfotograaf lijkt mij dat wel makkelijk; het scheelt een hoop werk achteraf.

zevenhuizen

Bericht door zevenhuizen » zo feb 12 2006 10:07 pm

Kan iemand me vertellen of ik ergens ook curves kan douwnloaden voor de d1x?
Heb nl het probleem dat mn foto's vaak onderbelicht zijn.
Of heeft iemand hier ervaring mee die anjdere tips heeft..
Groeten Jeroen

marc621

Curves

Bericht door marc621 » vr feb 24 2006 9:04 pm

BTW, als ik zo'n curve naar m'n camera upload, maar er evt. later weer van af wil; hoe 'schoon' ik de boel dan weer?

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » ma feb 27 2006 3:59 pm

Je kan bijvoorbeeld een neutrale curve uploaden of weer een van de standaardinstellingen activeren.

marc621

Bericht door marc621 » di feb 28 2006 1:16 am

onno schreef:Je kan bijvoorbeeld een neutrale curve uploaden of weer een van de standaardinstellingen activeren.
Dankjewel.

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » di feb 28 2006 9:26 am

Overigens als je in RAW fotografeert kan je bij bewerking de curve (per foto) ook volledig neutraliseren. Met fotografie in JPG is dat niet mogelijk.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”