Aankoopinfo gevraag D90 en verschillende objectieven

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Grojan
Forumlid
Forumlid

Re: Aankoopinfo gevraag D90 en verschillende objectieven

Bericht door Grojan » di nov 29 2011 5:51 pm

Misschien interessant, Kamera-express geeft tijdelijk vijf jaar garantie op camera's en lenzen.

Groeten Jan

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » di nov 29 2011 6:23 pm

Léon Obers schreef:
Germay schreef:....de 35mm rond de 300 euro
.........
EDIT;ik ging uit van de 35mm F/1.4.
Holy Ghost, voor dat geld gaat iedereen er meteen een kopen. :o :lol: :wink2:
Zie de actieve prijs bij KE: http://www.kamera-express.nl/product/ni ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry verkeerd gekeken,kan gebeuren hé ik keek naar de 35mm F/2.0.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Doerak
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Aankoopinfo gevraag D90 en verschillende objectieven

Bericht door Doerak » di nov 29 2011 6:29 pm

Kijk eens op Nikon wissen en je hebt een mooie indicatie;

http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;

Optellen mag je zelf doen ;-)

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » di nov 29 2011 8:20 pm

flitslicht schreef:
Germay schreef: Volgens mij is die 35mm daar 167 euro, dus 559+167=726, goedkoper dan de aanbieding uit het eerste bericht. En die garantie is natuurlijk wel belangrijk.
@Bastiaan, al eens aan de Nikon V1 gedacht met een 10mm pancake lens? Wel hele mooie techniek zit daar in en er komt een adapter waarmee je je F-nikon lenzen erop kan schroeven. Je 18-70 wordt dan ongeveer een 50-200mm lens in FX termen (is nu een 27-105 in FX termen op je D70).Edit: iemand was me al voor :wink:
Flitslicht, dank voor je tip. Die eerste aanbieding betreft een D90, een 35 mm én een 55-200mm, één objectief meer dus. Kwam de V1 laatst tegen op zoek naar een D90. Mooi apparaat, een beetje het formaat van de camera van mijn ouders van vroeger, fijn dus. Maar het zal een D90 worden! :)

Germay schreef:Bij Kamera Express in A,dam en R,dam is de D90 559 euro,de 35mm rond de 300 euro,voor die 100 euro zou ik altijd voor nieuw gaan heb je nog twee jaar garantie ook. :!: Trouwens de Tamron 17-50mm 2.8 is ook interesant voor je als je toch niet veel telewerk doet en lekker lichtsterk. :mrgreen:
Ik heb bij mijn huidige camera een Nikkor 18-70 lens die ik in dat bereik naar volle tevredenheid gebruik, lees hier inderdaad veel goeds over die Tamron lens! Mijn budget richt ik voornamelijk op de body & het 35mm objectief.

RedHenk
Forumlid
Forumlid

Bericht door RedHenk » wo nov 30 2011 9:33 am

De keuze voor de camera is goed.
zo te lezen doe je lang met je camera , daarnaast moet je in schatten hoeveel kliks je denkt te gaan maken.
Is het zo maar af en toe , dan kan je voor een gebruikte kiezen in goede staat en afhankelijk hoeveel kliks die er op heeft zitten.
Verwacht je veel te fotograveren zou ik echt voor een nieuwe body gaan met desnoods gebruikte goede lenzen ( waar dit forum vol mee staat omtrent tips en keuzes ) Het prijsverschil is toch niet echt schrikbarend.
Succes

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo nov 30 2011 10:47 am

De eerste aanbieding is afgezegd door de aanbieder dus is heb besloten(mits jullie met niet teveel opties komen ;)) dat ik voor een nieuwe D90 ga met en 35 mm via een forumlid alhier!

Het evt. tele-objectief komt later wel. Tele lijkt me vooral fijn als ik te maken heb met het fotograferen van mensen, dan kan ik iets meer op de achtergrond blijven. Op marktplaats staat ook een D90 met een 18-200 VR maar ik denk niet dat ik zo'n groot(letterlijk) objectief aan mijn camera wil hebben hangen. Ik heb de camera altijd los in de hand en ik kijk er niet naar uit om zo'n groot objectief er aan te hebben hangen.

De 18-105 was niet heel bijzonder als ik op Ken Rockwell af moet gaan?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo nov 30 2011 11:13 am

De 18-105 is niet zoveel kleiner als een 18-200 hoor... :wink:

En het is maar wat je groot vindt. Ik loop met lichtsterk spul rond van formaten en gewichten waar ik een paar jaar geleden ook van dacht dat ik dat nooit zou gaan doen. Maar het is geweldig. Datzelfde kan ook veel lichter als je een setje primes hebt. Daar zou de 35mm de eerste van kunnen zijn. Tweede: de 85mm f1.8D. Eventueel later nog eens een 50mm.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo nov 30 2011 11:31 am

Primes zijnde een objectief met vaste brandpuntsafstand? Dank voor je reactie!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo nov 30 2011 11:38 am

Bastiaan schreef:Primes zijnde een objectief met vaste brandpuntsafstand?
Dat is juist.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”