de winkel praktijk bij Dixons

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

broer Konijn is goed

Bericht door George Fennes » zo jun 24 2007 2:40 pm

Het is waar wat Luc zegt, ook in echte fotozaken, weet men van toeten noch blazen.

Daarom voordat ik iets gaat kopen, ga ik eerst het internet en alle recensies afstruinen en stap dan pas een fotozaak binnen.

Laat eerst de verkoper praten en doe alsof ik volslagen leek ben en hoor dan vaak de onzin aan en trek dan zelf mijn eigen conclusie.

Behalve bij broer Konijn, daar krijg ik correcte antwoorden en als de verkoper het niet weet, vraagt hij het aan iemand die het wel weet.

Ook probeerd men je daar niet van alles aan te smeren, daar gaat het er zeer correct aan toe.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » zo jun 24 2007 3:29 pm

He jongens, niet zo generaliseren he... soms hebben fotozaken een bepaalde lens niet op voorraad omdat ze beperkte schapruimte hebben. Dat ze weinig kennis van zaken hebben is hun eigen stomme schuld, maar dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op...

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo jun 24 2007 3:44 pm

George Fennes schreef:
"Het is waar wat Luc zegt, ook in echte fotozaken, weet men van toeten noch blazen."

Inderdaad, over generaliseren gesproken...

De fotozaken waar ik kom, in Rijswijk, Den Haag en Rotterdam, zijn zonder uitzondering prima. Ik kan natuurlijk niet oordelen over Ede, maar een tijd geleden was ik toevallig in Barneveld, en in de plaatselijke fotohandel aldaar werd ik zeer kundig en klantvriendelijk te woord gestaan over een Nikon-occasion die ik in hun etalage zag.

Gelukkig geeft Hong Sien ook heel goed advies, voor je er koopt.
Of moet je je informatie eerst ergens anders opdoen?

Groet, E.M. de Klerk

George Fennes
Clublid
Clublid

zijn niet allemaal hetzelfde

Bericht door George Fennes » zo jun 24 2007 7:55 pm

Beste E.M. de klerk,

Ik generaliseer niet, ik zeg niet dat alle fotozaken zo zijn.

Ik spreek uit ervaring met een gerenomeerde zaak in Hoofddorp, waar men mij een UV filter probeerde aan te smeren om het UV licht te filteren, zou ik mooiere foto's krijgen.

Ik aan de verkoper (die nu al bijna aan zijn pensioen toewas en zijn hele leven in een fotozaak had gewerkt volgens zijn eigen zeggen) uitgelegd dat een digitale camera niet gevoelig is voor UV licht.

Hij er nog een schepje bovenop doet door te zeggen, maar hoog in de bergen heb je meer last van UV licht, dus heb je hem zeker nodig enz.

Dus ook in die fotozaak heb ik minder deskundig advies gekregen, alleen maar om te verkopen.

Maar zoals ik aanhaalde bij Konijnenberg, krijg je absoluut wel deskundig advies.

En zo zullen er wel meer fotozaken zijn, maar heel veel zaken proberen alleen maar te verkopen, of je het wel of niet nodig hebt.

Als ik iets wil kopen, zoek ik eerst zelf alles uit en als de verkoper er nog een goed argument voor of tegen aan kan toevoegen, is dat alleen maar positief.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma jun 25 2007 10:18 am

Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat een goed, multigecoat filter zorgt voor een extreme lichtdoorlaat tov een gewoon filter, dat alles net zohard weer terugkaatst. Als je een gewoon filter overweegt, kun je het er beter aflaten.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jun 25 2007 12:20 pm

George Fennes schreef:
"Het is waar wat Luc zegt, ook in echte fotozaken, weet men van toeten noch blazen."

Er staat dus niet: In SOMMIGE echte fotozaken. Lijkt mij toch wat generaliserend, George.

Groet, E.M. de Klerk

fremitus

Bericht door fremitus » ma jun 25 2007 2:26 pm

Waarom op alle slakken zout leggen? Dit is een gewoon discussieforum. Toch geen verslag van Europees topoverleg?

Polling

Bericht door Polling » ma jun 25 2007 6:36 pm

Afbeelding

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma jun 25 2007 7:04 pm

fremitus schreef:Waarom op alle slakken zout leggen? Dit is een gewoon discussieforum. Toch geen verslag van Europees topoverleg?
Zo gaat het nogal eens hier. Wen er maar aan en lees er gewoon omheen ;)

differhans

Bericht door differhans » ma jun 25 2007 7:55 pm

fremitus schreef:Waarom op alle slakken zout leggen? Dit is een gewoon discussieforum. Toch geen verslag van Europees topoverleg?
Even goed lezen wat er staat, en waar op gereageerd wordt, en wie reageerd. Plaatst het geheel in een veel positiever daglicht.

Ja toch, niet dan :wink:

George Fennes
Clublid
Clublid

niet generaliserend bedoeld

Bericht door George Fennes » ma jun 25 2007 9:58 pm

Hallo E.M.de Klerk,

Ik schreef ook:

Code: Selecteer alles

Behalve bij broer Konijn, daar krijg ik correcte antwoorden en als de verkoper het niet weet, vraagt hij het aan iemand die het wel weet. 

Ook probeerd men je daar niet van alles aan te smeren, daar gaat het er zeer correct aan toe. 
Maar in de gewraakte zin had ik beter kunnen zeggen:

Code: Selecteer alles

Het is waar wat Luc zegt, ook in veel echte fotozaken, weet men van toeten noch blazen. 
Er zijn maar heel weinig fotozaken, waar je deskundig advies krijgt.

Zo ben ik eens in Den Haag bij VIJF verschillende fotozaken binnengelopen toen net de D70s uitwas, om te vragen wat het verschil was tussen de D70 en de D70s.

Slechts één verkoper kon mij dat uit de doeken doen, de rest zwamde maar een stuk weg.

En dat vind ik een droevige aangelegenheid.

Het is niet erg als je iets niet weet, maar ga dan geen zwamverhalen ophangen.

Zoek het op of zeg gewoon ik weet het niet.

Dus er zullen echt wel goede fotozaken zijn, maar mijn ervaring is dat er meer minder goede fotozaken zijn.

vanson

Bericht door vanson » di jun 26 2007 12:19 am

emdeklerk schreef: Toen de eigenaar van KE nog een kleine fotozaak in Den Haag had was hij al legendarisch om zijn kennis, service en assortiment.
Ik mag de man erg graag, maar mag ik nu even heel erg hard lachen?

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » di jun 26 2007 9:26 am

Meiden, jullie zijn weer aan het kissebissen.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”