Bericht
door Léon Obers » zo nov 25 2012 12:37 pm
Inmiddels van Landerd via PB een D800 bestand gekregen.
Hier geen enkel probleem met PTLens.
Onder opties met default automatische herkenning voor camera, lens en brandpunt wordt de D800 camera netjes herkend en aangegeven. Vervolgens kan ik onder het lijstje van de camera's nog handmatig kiezen of het dan om een 5:4 crop gaat, een 1.2 crop of een DX crop. Meerdere camera's worden dan niet getoond. Maar wellicht als een van die andere crops ook daadwerkelijk zijn gebruikt (in dit geval niet), zal waarschijnlijk ook direct de juiste crop-optie standaard zijn gekozen. Bij de lens wordt ook keurig netjes de Nikkor 24-70mm/2.8 lens herkend, met een gebruikte brandpunt van 66 millimeter.
Je kunt met deze automatische herkenning van de lens eventueel direct nog handmatig kiezen voor twee Sigma modellen 24-70mm/2.8 lenzen of een Tamron model die dan als alternatief voor de 24-70mm/2.8 kan worden gekozen.
Vink ik onder opties alle automatische herkenningen uit wordt nog steeds het werkelijk gebruikte cameramodel en objectief als default getoond, maar kan ik manueel dan verder alle Nikon DX en FX camera-modellen kiezen, en een hele waslijst aan objectieven van Nikon en van andere merken, en tevens lenzen die door gebruikers voor de Nikon bajonet zijn aangepast. De totale lijst omvat dan lenzen van Nikon, Cosina, Hartblei, Leica, Mamiya Sekor, Pentax, Rokinon, Samyang, Schneider, Sigma, Tamron, Tokina, Voigtlander, Walimex, Zeiss, "(Olympus) Zuiko".
Ik denk dat je installatie niet helemaal goed is gegaan als bij je het vakje van de lenzen helemaal blank is.
Het lijkt alsof bij je de lens database ontbreekt.
Vriendelijke groet, Léon Obers