Ja. En ik heb de Tokina ook gekozen vanwege de prijs. Maar ik vind de bouw van de Tokina gewoon gelijkwaardig aan die van de Nikon.rbfoto.nl schreef:Heb je die wel eens in je handen gehad? Die is net zo massief als de 17-55 alleen compacter.Patrick schreef:Ik snap ook wel dat er niets beter is. Maar het is gewoon geen objectief met dezelfde klasse.
Dat de Tokina beeldtechnisch gelijkwaardig was/is, heeft mij er toen toe doen besluiten die te nemen, maar bouwtechnisch is deze vele malen beter.
Wat een flauwe manier van reageren. Ik dacht dat we een discussie hadden. Ik hoef het toch niet met je eens te zijn?rbfoto.nl schreef:Whahaha laat maar zitten. Jij hebt gelijk.
Een zoomobjectief met bewegende zoomonderdelen vergelijken met een pro-objectief met internal focus. Jij weet echt waar je het over hebt...
Waarom doe ik ook nog moeite hier op het forum als jij het steeds beter weet?
Ah, je bedoelt dat de 16-85 uitschuift. Dat klopt. Dat had ik niet begrepen uit je tekst. Nu je het duidelijk maakt snap ik jouw posting. En met deze uitleg snap je de mijne neem ik aan ook.rbfoto.nl schreef:Niet flauw maar jij haalt er onnozele dingen bij zoals de 16-85 en die heeft een uitschuifbare tubus...
En wat is dat nu weer voor een insinuatie dat ik die tokina niet gehad heb? Die heb je zelf een keer gezien op een meeting dus insinueer niet zomaar zulke dingen, ik lieg niet.
He, we zijn het ineens wel met elkaar eens!rbfoto.nl schreef:Je hoeft je mening niet te herzien, dat moet je allemaal zelf weten.
Alleen Nikon heeft die stelling genomen en ik kan me daar prima in vinden. Dat jij het daar niet mee eens is en de Tokina in dezelfde klasse plaatst, doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het objectief
Nee ik ben het niet met jou eens.Patrick schreef:He, we zijn het ineens wel met elkaar eens!rbfoto.nl schreef:Je hoeft je mening niet te herzien, dat moet je allemaal zelf weten.
Alleen Nikon heeft die stelling genomen en ik kan me daar prima in vinden. Dat jij het daar niet mee eens is en de Tokina in dezelfde klasse plaatst, doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het objectief
Toch wel.rbfoto.nl schreef:Nee ik ben het niet met jou eens.Patrick schreef:He, we zijn het ineens wel met elkaar eens!rbfoto.nl schreef:Je hoeft je mening niet te herzien, dat moet je allemaal zelf weten.
Ik ben het niet met je eens aangaande de declassificatie van de Nikon AF-S 12-24mm f/4Patrick schreef: Je hebt dus in deze pech. Ik ben het met jou eens, dus zijn we het eens.
Zijn we het er ook over eens dat onze discussie genoeg is en we het draadje weer beschikbaar stellen aan de anderen?
Uiteraard haal je meer uit de lens waar hij voor bedoeld is, namelijk FX maar als je de cropfactor van DX meeneemt en je kunt je prima vinden in de mm's dan blijft het de beste kwaliteit glas naar mijn mening. Ik mocht bij Fort de Vechten de 14-24 van Mijndert even op mijn D90 schroeven en komende van de 16-85 waren die 2 mm extra een meerwaarde om maar niet te spreken over de kwaliteit van de lens. Maar goed daarom staat hij nog steeds op mijn verlanglijstje.Patrick schreef:Ik heb best lang met de 24-70 gewerkt op een D300s. Dat gaat uitstekend. Maar nauwelijks groothoek hebben is niet altijd even handig. Nu ik sinds kort een D700 merk ik weer echt een allround-zoom te hebben. Wat dus niet betekent dat het een straf was om er op DX mee te lopen. In tegendeel; hij is geweldig!!! Maar niet onder alle omstandigheden.