Kom op nou! Ik heb je de letterlijke zoekopdracht voorgekauwd plus drie merken gegeven! Daar moet je toch wat mee kunnen?valentijn86 schreef:hoe moet ik zoeken als ik de merk niet weet.
valentijn86
battrypack met ontspanknop voor de nikon d70s
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou die extra afdrukknop toch niet graag meer missen nu ik hem heb dankzij de grip van mijn D200. Vooral als je een boel foto's in portretstand maakt is zo'n ding een uitkomst.Robin schreef:Een beetje overbodige luxe naar mijn mening.ML schreef:Dan hoef je je arm niet zo hoog te houden, met je pols in de knik als je de camera in de 'portretstand' draait om een foto te maken.
Soms is ie wel lastig, als je er per ongeluk tegenaan komt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Maar Roelof, daarom kun je het knopje ook op slot doen (lock).
Ik vind het ook heerlijk hoor dat extra knopje en ja, mij overkomt het ook wel eens dat ie nog "aan" staat en dat ik per ongeluk een foto maak.
Met de 18-70 of 50 mm objectieven gebruik ik hem wat minder, maar met het zware objectief, de 70-200 f2,8 , is het reuze fijn en zeker geen overbodige luxe.
Kennelijk heeft de D70(s) niet de mogelijkheid om binnendoor in de grip de camera aan te sturen, dus zitten alle modellen van grips die toch de service willen geven van de extra ontspanknop te emmeren met een kabeltje naar de IR sensor voor afstandsbediening.
Het merk Hahnel heeft niet eens de mogelijkhed van de extra ontspanknop. Gelukkig zijn ze ook niet heel erg duur, maar anders zou ik wel 2 keer nadenken of ik er wel eentje zou aanschaffen, alleen voor de extra stabiliteit of de 2 batterijen....
Ik vind het ook heerlijk hoor dat extra knopje en ja, mij overkomt het ook wel eens dat ie nog "aan" staat en dat ik per ongeluk een foto maak.
Met de 18-70 of 50 mm objectieven gebruik ik hem wat minder, maar met het zware objectief, de 70-200 f2,8 , is het reuze fijn en zeker geen overbodige luxe.
Kennelijk heeft de D70(s) niet de mogelijkheid om binnendoor in de grip de camera aan te sturen, dus zitten alle modellen van grips die toch de service willen geven van de extra ontspanknop te emmeren met een kabeltje naar de IR sensor voor afstandsbediening.
Het merk Hahnel heeft niet eens de mogelijkhed van de extra ontspanknop. Gelukkig zijn ze ook niet heel erg duur, maar anders zou ik wel 2 keer nadenken of ik er wel eentje zou aanschaffen, alleen voor de extra stabiliteit of de 2 batterijen....
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik weet dat die knop ook uit kan. Maar als ik hem uiit heb staan dan vraag ik me altijd af waarom hij het niet doet. Kost me vaak een foto. 
Daarom zet ik hem dus nooit meer uit, zelfs niet als de grip er onder weg schroef (en dan moet het eigenlijk volgens de handleiding)

Daarom zet ik hem dus nooit meer uit, zelfs niet als de grip er onder weg schroef (en dan moet het eigenlijk volgens de handleiding)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.