Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Bericht door Frans Heinsbroek » do apr 19 2012 3:38 pm

op ephotozine kwam ik deze tegen

http://www.ephotozine.com/article/nikon ... view-19021" onclick="window.open(this.href);return false;

geerttt

Bericht door geerttt » do apr 19 2012 4:12 pm

Ocram schreef: Overgens de WU-1a wifi-adapter is slim bedacht. Draadloos foto's versturen van je camera naar een smartphone of tablet is echt van deze tijd :D
Als ik het goed begrijp heb je een aparte adapter nodig bij deze camera voor de wifi functie? Het is maar wat je "van deze tijd" noemt... Samsung is vandaag met 3 systeemcamera's gekomen die wifi ingebouwd hebben, dat noem ik van deze tijd! Jammer weer Nikon...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do apr 19 2012 4:35 pm

geerttt schreef:Als ik het goed begrijp heb je een aparte adapter nodig bij deze camera voor de wifi functie? Het is maar wat je "van deze tijd" noemt... Samsung is vandaag met 3 systeemcamera's gekomen die wifi ingebouwd hebben, dat noem ik van deze tijd! Jammer weer Nikon...
Voor een instapcamera? Lijkt me overdreven. Ze willen de prijs niet te hoog maken voor een functionaliteit die maar weinig mensen zullen gebruiken. Zeker bij een instapmodel verwacht ik niet dat dit enige invloed zal hebben op de verkoopaantallen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » do apr 19 2012 4:38 pm

Kleuren van deze tijd.
Straks..?
Afbeelding

Groet, Jeroen

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » do apr 19 2012 4:41 pm

Beste Patrick,
Ik heb mijn twifels over wifi bij foto's met een dergelijke resolutie, ik ben meer benieuwd naar de evt andere mogelijkheden (afstandsbediening etc.) van de WU-1.
Als het tegen zit is het een (low cost) gadget dat niet veel mogelijk maakt.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do apr 19 2012 4:44 pm

gijs sandberg schreef:Beste Patrick,
Ik heb mijn twifels over wifi bij foto's met een dergelijke resolutie, ik ben meer benieuwd naar de evt andere mogelijkheden (afstandsbediening etc.) van de WU-1.
Wat mij betreft hadden ze het niet hoeven doen hoor Gijs, dus ik weet niet waarom je mij aanspreekt? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ocram
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ocram » do apr 19 2012 5:38 pm

geerttt schreef:
Ocram schreef: Overgens de WU-1a wifi-adapter is slim bedacht. Draadloos foto's versturen van je camera naar een smartphone of tablet is echt van deze tijd :D
Als ik het goed begrijp heb je een aparte adapter nodig bij deze camera voor de wifi functie? Het is maar wat je "van deze tijd" noemt... Samsung is vandaag met 3 systeemcamera's gekomen die wifi ingebouwd hebben, dat noem ik van deze tijd! Jammer weer Nikon...
Iig heb je de mogelijkheid om wifi te kunnen gebruiken. Of het ingebouwd is of met behulp van een accessoire is imho niet relevant.
gijs sandberg schreef: ik ben meer benieuwd naar de evt andere mogelijkheden (afstandsbediening etc.) van de WU-1.
Groeten, GIjs
Gijs, via de link die Frans Heinsbroek heeft gepost, las ik het volgende mbt de mogelijkheiden van de WU-1a.
In addition to the D3200, Nikon has announced the new Nikon WU-1a wireless device for image transmission and remote shooting. It is designed to work with smartphones and tablets, and is compatible with android devices so far, with iOS compatibility scheduled for Autumn. The device lets you download pictures from the camera, take pictures remotely with live view, and share pictures to my Picturetown, social network sites and attached to email.

geerttt

Bericht door geerttt » do apr 19 2012 6:03 pm

Patrick schreef:
geerttt schreef:Als ik het goed begrijp heb je een aparte adapter nodig bij deze camera voor de wifi functie? Het is maar wat je "van deze tijd" noemt... Samsung is vandaag met 3 systeemcamera's gekomen die wifi ingebouwd hebben, dat noem ik van deze tijd! Jammer weer Nikon...
Voor een instapcamera? Lijkt me overdreven. Ze willen de prijs niet te hoog maken voor een functionaliteit die maar weinig mensen zullen gebruiken. Zeker bij een instapmodel verwacht ik niet dat dit enige invloed zal hebben op de verkoopaantallen!
Zoals ik al zei heeft Samsung 3 modellen uitgebracht met wifi. Echt pro camera's hebben ze niet, maar 1 ervan is sowieso een instap. Ik denk dat je juist mensen aan kan trekken in de instapmarkt met wifi. Mensen zijn dol op gadgets.

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » do apr 19 2012 6:11 pm

Dit maakt extenders etc. overbodig: t.o.v. m'n D700 een half zo grote sensor met 2 x zoveel pixels is dubbele resolutie (wortel uit 2x2)! Interessant!
Geeft ook meer resolutie dan de D800 (die zou 48 Mp moeten hebben om in deze buurt te komen).
Ik herinner me nog dat Nikon zei dat de pixel-race onzin was.

Groetl, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Steven

Bericht door Steven » do apr 19 2012 7:26 pm

Ik ken nauwelijks meer mensen zonder WiFi en complete netwerken in huis met tablets etc.. Al die mensen zullen het zeer op prijs stellen als het ingebouwd was. Je komt thuis, zet je camera aan en ziet direct je foto's op TV.. Er zijn zoveel apparaten die dat inmiddels ondersteunen. Heel veel mensen hebben er daar wel een of meerdere van in hun netwerk zitten. (Popcorn, Xbox360, Ps3, PC, Mediaserver, AppleTV, NAS, etc etc.) WiFi functionaliteit is vrijwel overal mainstream. Samsung weet wat dat betreft als geen ander waar de technologie heen moet.

Ik moet nu mijn SD kaar in mijn iPad stoppen voordat de foto's op de TV verschijnen als ik die even snel wil bekijken of laten zien aan mijn vrouw, familie of vrienden. Toch fijner als je weer een stapje over kunt slaan :-)

Ook in de D800 en D4 had WiFi moeten zitten, het kost een paar euro. Dit soort toevoegingen zijn voor Nikon money makers. Daar zit een extreme marge op. Ik vind dit dus ook een gemiste kans al zal de camera ondanks dat vast nog beter gaan verkopen dan zijn voorganger.

De D5200, D7100 volgen ook binnen het jaar naar alle waarschijnlijkheid. Die gaan dan denk ook naar die 24MP. Er is geen reden meer idd om dit niet oke te vinden mbt opslag of snelheid want alle moderne PC's kunnen makkelijk met deze bestanden omgaan en eer je een goed betaalbare 2TB vol hebt ben je toch wel even verder. Dus wat dat betreft zijn de 24MP files geen opstakel.

george013

Bericht door george013 » do apr 19 2012 7:33 pm

Je kunt ook de pixelgrootte uit rekenen. Heb je een 1 op 1 vergelijking. Is veelduidelijker.
Wat is het voordeel van meer pixels? Voor diegene die op A2 of A1 of A0 wilafdrukken, ok. Die meer pixels veroorzaakt alleen meer ellende. Je bewegignsvrijheid op de sensor is stukken minder geworden. De kwaliteit van je lensen gaan sterker meespelen.
George

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » do apr 19 2012 7:55 pm

geerttt schreef:
Persoonlijk vind ik het wel slim van Nikon.
Ze kunnen voor andere camera's gewoon een firmware update uitbrengen en hebben dan op die camera's ook WIFI ondersteuning.
Groetjes,
Jaap

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » do apr 19 2012 8:35 pm

Ziet er goed uit. Lijkt me een mooie camera. Ik heb het idee dat alle camera's (uitgezonderd de pro's) steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Wellicht een leuke camera voor back-up (voor mij dan)
Steven schreef:Ik moet nu mijn SD kaar in mijn iPad stoppen voordat de foto's op de TV verschijnen als ik die even snel wil bekijken of laten zien aan mijn vrouw, familie of vrienden. Toch fijner als je weer een stapje over kunt slaan :-)

Ook in de D800 en D4 had WiFi moeten zitten, het kost een paar euro. Dit soort toevoegingen zijn voor Nikon money makers. Daar zit een extreme marge op. Ik vind dit dus ook een gemiste kans al zal de camera ondanks dat vast nog beter gaan verkopen dan zijn voorganger.
Als je een eye fi kaart koopt kan je dat al oplossen(als je camera sd heeft). Ik doe dit ook. Alles is al mogelijk zo'n beetje. moet wel de juiste spullen kopen natuurlijk.
Maar ben het eens dat het had gekunt die WiFi alleen zou ik dan zeggen ook gps inbouwen. Maar niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Door voor een instap model zoveel opties in te bouwen word hij natuurlijk wel meteen een stukje duurder. En ze zullen overigens voor die accessoires wel veel verdienen. zo'n gps unit is niet goedkoop.

Over de mp. Heel veel mensen zullen genoeg hebben aan een 6 of 10 mp camera. Maar het is gewoon de markt. Computers worden ook sneller en ik zie ook geen probleem in de meer mp's
Mensen die zeuren over zoveel ruimte op de harde schijf. Je koopt al een 2 tb schijf voor € 100,-
Over die kwaliteit van de lenzen.... dat valt best mee vind ik. Mensen moeten eens stoppen met het bekijken van hun foto's op 500% van hun vaak veel te goedkoop computerscherm. "kijk dit vogeltje ziet er toch niet zo heel mooi uit" Nee gek hé als je inzoomt op 10% van je foto. (beetje het zelfde verhaal met in het begin van de digi camera het "digitaal zoomen")

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » do apr 19 2012 8:40 pm

Wifi SD kaartje kopen kan wellicht ook een oplossing zijn

Eye-Fi is een bekende op de markt

*knip*

edit, te laat :wink:
zie bericht hierboven

Ocram
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ocram » do apr 19 2012 10:28 pm

geerttt schreef: Zoals ik al zei heeft Samsung 3 modellen uitgebracht met wifi. Echt pro camera's hebben ze niet, maar 1 ervan is sowieso een instap. Ik denk dat je juist mensen aan kan trekken in de instapmarkt met wifi. Mensen zijn dol op gadgets.
Deze mensen moeten wel rekening dat de camera besturing en remote viewfinder van deze Samsungs alleen via Android gaat.
Hierbij heeft de D3200 vanaf het najaar een troef in handen mbt iOS ondersteuning.

De NL prijzen zijn nog niet bekend. Van de instapper NX1000 met 20-50mm kit lens is de Amerikaanse SRP wel bekend, namelijk $699. De D3200 met 18-55VR heeft dezelfde SRP van $699.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”