emdeklerk schreef:Captain Hook:
"Je mag überhaupt al blij zijn dat een zaak over een paar jaar nog bestaat. En ja, zelfs fotozaken die er al 30 jaar zijn, zijn zomaar ineens verdwenen."
Hoe zou dat nou toch komen?
Door de (bijna) open grenzen, het interpret en de wereldwijde handel. En het feit dat toegevoegde waarde, in de vorm van service, waar een prijskaartje aanhangt, ver te zoeken is tegenwoordig.
emdeklerk schreef:
"Ik krijg een betere service van een Chinees uit HongKong dan van een lokale winkelier."
Neem me niet kwalijk dat ik dat in twijfel trek.
Ik heb tot 2x toe gehad dat een frutseltje van een paar euro iets mee mis was. En ik krijg gewoon (vanaf het andere einde v.d. wereld) gratis iets nieuws toegestuurd. Het ging over bedragen van amper een tientje...
Hier in Nederland moet je smeken of dreigen met consumentenvoorwaarden om nog iets voor elkaar te krijgen...
emdeklerk schreef:
En over die cameraverzekering: "aangesmeerd"? Zo'n assertieve Captain Hook als jij?
Ik niet, m'n vrouw...
emdeklerk schreef:
Ik denk dat Konijnenberg keurig netjes de polisvoorwaarden heeft gehanteerd over die na twee jaar optredende minibarstjes.
Idd, precies volgens de kleine lettertjes.
En dit ging over mijn ervaringen met foto konijn. Heb er ook wel eens wat gekocht (novoflex spul en een objectief). Maar dat was meer omdat ze het 'toevallig' hadden. En nogmaals, wat is nou de toegevoegde waarde versus een (vaak) goedkopere online toko of een schreeuwmarkt? Prijzen zoals van dure spullen als de nieuwe bodies (D4/D800) zijn vrijwel overal gelijk. Dus, concreet, waarom zou ik die b.v. bij foto konijn kopen?
En juist forums zijn een goed medium om ervaringen te delen en te registreren. Kijk b.v. bij de shopreviews op tweakers, dat is echt van onschatbare waarde!