Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Gideon
Forumlid
Forumlid

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Bericht door Gideon » ma mei 21 2012 1:30 pm

willemr schreef: Overigens heb ik mijn M9 in de stille verkoop staan voor een veel hogere prijs dat wat ze er bij FK, KE, of CN voor vragen. Waarom? Omdat er schaarste is op dat vlak en dan gaan de prijzen omhoog.
Bij cameranu zijn voldoende m9's op voorraad, ze hebben er zelfs eentje in de vitrine? Ik weet niet wat voor M9 je hebt, maar ben bang dat je hem niet zult slijten voor 5500 euro of meer..

Wat betreft de objectieven kun je weleens gelijk hebben. Ik heb geen M9 gekocht omdat de levertijd van de 35 summilux zo ontzettend lang is. Tevens valt mij het display van de M9 heel erg tegen. Dus wellicht met de M10 nieuwe kansen

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » ma mei 21 2012 1:32 pm

Het is maar een tref schat ik.

Bij Konijn heb ik eigenlijk alleen positieve ervaringen behalve in Den Haag, maar ook dat werd weer rechtgetrokken na een telefoontje met Den Ham.
Was een communicatieprobleem tussen de twee zaken.
Met KE lag het toch weer anders , tot drie maal toe een bal van een verkoper getroffen, niet dezelfde overigens.
Alleen hun mening was deskundig, grenzeloos irritant.
Tot mijn verbazing de vierde keer daar geweldig geholpen.
Verder gebruik ik voor aanschaf van een stuk glas o.i.d. de ervaringen hier, op andere fora en de onvolprezen zoekfunctie van Google.
Alle positieve en negatieve verhalen en conclusies naast elkaar geven in de regel wel een aardig beeld.
Dat is natuurlijk veel meer uitzoekwerk dan even aan de balie vragen hoe het in elkaar steekt, aan de andere kant geeft het uitzoekwerk ook veel meer voldoening en je leert het betreffende product goed kennen.
Daarbij wil ik de nieuwe body, objectief etc. eerst wel een vasthebben proberen en/of bekijken, dus een bezoek aan een behoorlijke zaak die het spul gewoon voorhanden heeft is voor mij wel een moetje.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » ma mei 21 2012 1:34 pm

Ik begrijp niet dat de prijs van een camera van rond 6000 euro enige maatstaf zou zijn.

Ik ben een paar jaar geleden één keer in DenHam geweest, was hele onderneming vanuit de Randstad. Houding van personeel kan ik me niet meer herinneren, in elk geval niet als slecht herinneren.
De winkel in DenHaag heb ik nog niet bezocht, moet ik eerst een goede reden hebben.
Bestellingen via internet zijn goed verlopen; soms wat miscommunicatie, die verder goed is opgelost.

Qua prijzen is Foto Konijnenberg zeker geen kiloknaller. Ze hannessen een beetje met verzendkosten, maar kunnen soms weer uit vorraad leveren. Hebben soms ook wat minder bekende zaken op voorraad.

Al met al heb ik nog geen reden om Konijnenberg links te laten liggen.

Groet Hans.

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » ma mei 21 2012 1:36 pm

J.Hoes schreef:Ik begrijp niet dat de prijs van een camera van rond 6000 euro enige maatstaf zou zijn.

Ik ben een paar jaar geleden één keer in DenHam geweest, was hele onderneming vanuit de Randstad. Houding van personeel kan ik me niet meer herinneren, in elk geval niet als slecht herinneren.
De winkel in DenHaag heb ik nog niet bezocht, moet ik eerst een goede reden hebben.
Bestellingen via internet zijn goed verlopen; soms wat miscommunicatie, die verder goed is opgelost.

Qua prijzen is Foto Konijnenberg zeker geen kiloknaller. Ze hannessen een beetje met verzendkosten, maar kunnen soms weer uit vorraad leveren. Hebben soms ook wat minder bekende zaken op voorraad.

Al met al heb ik nog geen reden om Konijnenberg links te laten liggen.

Groet Hans.
Ook de prijzen van objectieven liggen gemiddeld toch wel wat hoger hoor ;-)

willemr
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door willemr » ma mei 21 2012 1:58 pm

Gideon schreef:
willemr schreef: Overigens heb ik mijn M9 in de stille verkoop staan voor een veel hogere prijs dat wat ze er bij FK, KE, of CN voor vragen. Waarom? Omdat er schaarste is op dat vlak en dan gaan de prijzen omhoog.
Bij cameranu zijn voldoende m9's op voorraad, ze hebben er zelfs eentje in de vitrine? Ik weet niet wat voor M9 je hebt, maar ben bang dat je hem niet zult slijten voor 5500 euro of meer..[...]
Nu wel ja, maar een kleine 2 jaar geleden was dat anders.
Overigens staat mijn D300 ook voor meer dan de nieuwprijs te koop. Als een gek het er voor over heeft? :D
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Wiljo » ma mei 21 2012 2:37 pm

Afgelopen jaar een compact voor mijn vrouw bij Konijnenberg aangeschaft, prima geholpen. Mijn vrouw had wat vragen over de hoeveelheid zoom en de groothoek en de verkoper bood meteen aan om de camera uit te testen. Prijs van de compact was destijds hetzelfde als bij andere zaken in NL.

Het was mij ook al opgevallen dat ze wat duurder zijn geworden dan enkele jaren geleden. Uiteindelijk telt voor mij, ben ik in de buurt en leveren ze voor een normale prijs. NCN korting is helemaal mooi meegenomen. Ben ik het niet eens met een verkoper of kan hij een vraag niet beantwoorden (nog niet meegemaakt), dan zou ik gewoon naar een ander vragen.
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » ma mei 21 2012 3:14 pm

Ik ben niet meer trouw aan een winkel, krijg nergens de service die ik graag wil. En ik ben best bereid er voor te betalen. Mijn recente bezoeken aan Apeldoorn, Den Ham en Urk waren zo onbevredigend dat het mijn ontrouw alleen maar bevestigde. Ik doe mijn eigen research wel en koop dan waar het goedkoop en op voorraad is, desnoods in het buitendland. En dat bevalt prima.

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » ma mei 21 2012 3:18 pm

ElRonno schreef:Ik ben niet meer trouw aan een winkel, krijg nergens de service die ik graag wil. En ik ben best bereid er voor te betalen. Mijn recente bezoeken aan Apeldoorn, Den Ham en Urk waren zo onbevredigend dat het mijn ontrouw alleen maar bevestigde. Ik doe mijn eigen research wel en koop dan waar het goedkoop en op voorraad is, desnoods in het buitendland. En dat bevalt prima.
Laat me raden je kreeg advies naar voorraad/portemonnee van de winkelier?

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma mei 21 2012 3:28 pm

ElRonno schreef:Ik ben niet meer trouw aan een winkel, krijg nergens de service die ik graag wil.
...
:!:
Idd, breek me de bek niet open.
Al dat ge-oh over service. Je mag überhaupt al blij zijn dat een zaak over een paar jaar nog bestaat. En ja, zelfs fotozaken die er al 30 jaar zijn, zijn zomaar ineens verdwenen.
Ik krijg een betere service van een chinees uit HongKong dan van een lokale winkelier. :twisted:

Maar we raken off-topic. Terug naar foto-Afbeelding

Ooit een Coolpix 7900 daar gekocht door mijn vrouw. Ze hebben er gelijk een extra camera-'garantie/verzekering' aangesmeerd. Maar toen 2 jaar later er allemaal mini barstjes in de chroomlaag van het toestel zaten, gaf konijn niet thuis... :(

george013

Bericht door george013 » ma mei 21 2012 7:44 pm

Volgt hierop een verhaal over de prijzen en kwaliteiten van de fotografen? Kan leuk zijn.
En diegene die rechtstreeks bij Nikon wil kopen betaalt de adviesprijs zonder te klagen? Morgenavond ga ik uit eten bij Febo, wat zal dat heerlijk zijn.
George

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 21 2012 8:04 pm

Captain Hook:
"Je mag überhaupt al blij zijn dat een zaak over een paar jaar nog bestaat. En ja, zelfs fotozaken die er al 30 jaar zijn, zijn zomaar ineens verdwenen."
Hoe zou dat nou toch komen?

"Ik krijg een betere service van een Chinees uit HongKong dan van een lokale winkelier."
Neem me niet kwalijk dat ik dat in twijfel trek.

En over die cameraverzekering: "aangesmeerd"? Zo'n assertieve Captain Hook als jij?
Ik denk dat Konijnenberg keurig netjes de polisvoorwaarden heeft gehanteerd over die na twee jaar optredende minibarstjes.

----o--o--O--o--o----

In het algemeen:
Ik vind dit forum geen plaats voor stemmingmakerij, oncontroleerbare ervaringen en opinies betreffende de fotohandel.
Waar het al snel op uit draait.

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » ma mei 21 2012 8:12 pm

@ kapitein haak,
Bij een Chinees restaurant krijg je ook vaak niet wat je wilt : :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma mei 21 2012 8:17 pm

emdeklerk schreef:Captain Hook:
"Je mag überhaupt al blij zijn dat een zaak over een paar jaar nog bestaat. En ja, zelfs fotozaken die er al 30 jaar zijn, zijn zomaar ineens verdwenen."
Hoe zou dat nou toch komen?
Door de (bijna) open grenzen, het interpret en de wereldwijde handel. En het feit dat toegevoegde waarde, in de vorm van service, waar een prijskaartje aanhangt, ver te zoeken is tegenwoordig.
emdeklerk schreef: "Ik krijg een betere service van een Chinees uit HongKong dan van een lokale winkelier."
Neem me niet kwalijk dat ik dat in twijfel trek.
Ik heb tot 2x toe gehad dat een frutseltje van een paar euro iets mee mis was. En ik krijg gewoon (vanaf het andere einde v.d. wereld) gratis iets nieuws toegestuurd. Het ging over bedragen van amper een tientje...

Hier in Nederland moet je smeken of dreigen met consumentenvoorwaarden om nog iets voor elkaar te krijgen...

emdeklerk schreef: En over die cameraverzekering: "aangesmeerd"? Zo'n assertieve Captain Hook als jij?
Ik niet, m'n vrouw... :oops:
emdeklerk schreef: Ik denk dat Konijnenberg keurig netjes de polisvoorwaarden heeft gehanteerd over die na twee jaar optredende minibarstjes.
Idd, precies volgens de kleine lettertjes. :evil:

En dit ging over mijn ervaringen met foto konijn. Heb er ook wel eens wat gekocht (novoflex spul en een objectief). Maar dat was meer omdat ze het 'toevallig' hadden. En nogmaals, wat is nou de toegevoegde waarde versus een (vaak) goedkopere online toko of een schreeuwmarkt? Prijzen zoals van dure spullen als de nieuwe bodies (D4/D800) zijn vrijwel overal gelijk. Dus, concreet, waarom zou ik die b.v. bij foto konijn kopen?

En juist forums zijn een goed medium om ervaringen te delen en te registreren. Kijk b.v. bij de shopreviews op tweakers, dat is echt van onschatbare waarde!

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma mei 21 2012 8:18 pm

John Jansen schreef:@ kapitein haak,
Bij een Chinees restaurant krijg je ook vaak niet wat je wilt : :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hahaha :D daarom ik eet ik vrijwel nooit buiten de deur, maar maak zowat alles zelf... :mrgreen:

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma mei 21 2012 8:28 pm

Ik heb uitstekende ervaringen met fotokonijnenberg (zowel Den Ham, via Internet, als Turnhout in Belgie). Uitstekende service. Ietsje duurder, maar 'veel duurder' vind ik tamelijk overdreven. Een paar tientjes maar dan heb je ook wat. En ze nemen de tijd voor je vragen, hoe klein en onbenullig ook. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

Wel een paar keer gebruik moeten maken van service (dat lag niet aan konijnenberg) maar dat werd probleemloos en snel opgelost. Als zij het niet hebben wend ik me tot cameranu. De ervaringen met KameraExpress zijn wel wat minder (qua service).
Spul waarmee je foto's maakt...

Gesloten

Terug naar “Overig fotografie”