Tips en beoordeling foto

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Polling

Bericht door Polling » di jun 26 2007 9:09 am

Ik denk dat ruiter en paard niet blij zijn met een flitsende fotograaf tijdens een dressuurproef...

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

hmmmmmmmmmm

Bericht door George Fennes » di jun 26 2007 11:12 am

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de bewerkin van SwederD70 nog het mooist toch nog diepe kleuren en die van ML vind ik wat flets.

Kan natuurlijk ook aan mijn monitor liggen het is een simpel TFT schermpje.

En wat dat flitsen betreft klopt Polling, ik meen zelfs dat flitsen tijdens een wedstrijd verboden is.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

gritje

Bericht door gritje » di jun 26 2007 10:50 pm

Dirk-Jan, een foto van voren is wat minder mooi omdat je dan het strekken van het voorbeen en de actie van het achterbeen wat minder goed ziet. Wat betreft het witte lint, dit zit rond de hele ring. En de flitser is vaak tijdens de proef niet wenselijk. Misschien is de afstand ook wat te ver, de ring is nl. 20 x 40 meter.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo jun 27 2007 4:37 am

ok, als flitsen niet mag of kan dan zou je met de instellingen moeten spelen (hoe stond de witbslans?) en hoe staat de kleurverzadiging ?

probeer ook maar mee te denken hoor

joerig1970

Bericht door joerig1970 » wo jun 27 2007 4:39 am

helpt de ev compensatie ook niet?

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » di jul 03 2007 7:57 am

Als je nou met dergelijke foto's de camera op landschap instelt, dan zijn de kleuren meer verzadigd en het gras groener.
Ook een polafilter helpt.

Tammo

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”