70-300 VR voor Vliegtuigspotten en Airshows
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dan nog valt het vast niet mee hoor, Als ik sommige shots zie (door de geluidsbariere ed.) die zijn extreem moeilijk en timing is dan het allerbelangrijkste.
Je moet blind op je spullen vertrouwen en exact weten hoe het spul reageert. Tijd om na te denken of de settings nog eens te bestuderen heb je dan vast niet.
Je moet blind op je spullen vertrouwen en exact weten hoe het spul reageert. Tijd om na te denken of de settings nog eens te bestuderen heb je dan vast niet.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Fera Albi
- Clublid
Toch zie ik dat hij (Steehouwer) ook veel werkt met een 300 mm 2.8 objectief?BUG322 schreef:200 en 300 is gewoon te weinig en de leukste "stunts"begeven zich echt niet alleen boven de landingsbaan
Zo wil ik het ooit.
http://www.steehouwer.com/
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
helifreak, de 70-300VR, die je voor ogen hebt, is de beste keus!
kijk naar de fotos van diverse leden die er tijdens airshows mee werken.
over mijn 'oude' 70-300G was ik niet echt tevreden mee. ingeruild voor een beter Nikkor obj. ik had de keus voor voor 80-200Nikkor, maar het gesjouw ermee.. nee hoor, voor mijn 'lichtgewicht' Nikon gedoe voldoet de 70-300VR uitstekend. dan maar een lichtsterktandje minder.
en bij airshows heb je altijd voldoende licht genoeg.
kijk naar de fotos van diverse leden die er tijdens airshows mee werken.
over mijn 'oude' 70-300G was ik niet echt tevreden mee. ingeruild voor een beter Nikkor obj. ik had de keus voor voor 80-200Nikkor, maar het gesjouw ermee.. nee hoor, voor mijn 'lichtgewicht' Nikon gedoe voldoet de 70-300VR uitstekend. dan maar een lichtsterktandje minder.
en bij airshows heb je altijd voldoende licht genoeg.
Helifreak:
"Die foto's zien er goed uit, maar ook die vallen op dit moment nog buiten mijn budget, denk er aan, ik ben een student van 18, en ben bezig met rijlessen en de hele zooi, dus heb nog geen kapitalen te besteden. die 80-400 begint bij 1600 euro ongeveer dat is echt nog iets te veel..."
En de Tokina 80-400? Heb er weinig tot geen tests van gezien, maar mijn ervaring met Tokina is prima.
Groet, E.M. de Klerk
"Die foto's zien er goed uit, maar ook die vallen op dit moment nog buiten mijn budget, denk er aan, ik ben een student van 18, en ben bezig met rijlessen en de hele zooi, dus heb nog geen kapitalen te besteden. die 80-400 begint bij 1600 euro ongeveer dat is echt nog iets te veel..."
En de Tokina 80-400? Heb er weinig tot geen tests van gezien, maar mijn ervaring met Tokina is prima.
Groet, E.M. de Klerk
Dat razendsnel, dat valt wel wat tegen hoor. Het is geen AF-S lens.rbfoto.nl schreef:Die is trager en iets minder scherp.
Vorige week op mijn werk een half uurtje met de 80-400 VR gespeeld en helemaal verliefd. Kost €1515,- maar wel SUPER!
Ragscherp en een razendsnelle focus.
AF-S lenzen hebben een eigen motor ingebouwd zitten waarmee scherp gesteld word.
De 80-400 VR gebruikt de motor in de camera en die is wel heel wat langzamer.
Met vr. gr.,
Gerrit
ik heb de 70-300 vr gekocht en hier zijn de eerste resultaten, zie de fotos van hoe kan het ook anders, Helifreack.
http://www.threshold-aviation.com/messa ... .php?t=248
http://www.threshold-aviation.com/messa ... .php?t=248