Hier zie je Goliath en David naast elkaar.

En qua massa scheelt het ook zowat de helft.
Op mijn van Han Bouwmeester overgenomen prachtige Gitzo 3 serie zat een Feisol 50. Ik heb er hoofdzakelijk slechte ervaringen mee. Niet soepel bewegen is de minste.... Knopje om adapterplaatje te klemmen ging meermalen niet meer los. Hele klem raakte diverse keren los van de kogel. Eergisteren ineens het knopje van de vastzetschroef(adapterplaat) verloren. Teruggevonden, maar het hele ding doet het niet meer. Hulsje wat eromheen hoort is nl ook weg. Ik ga nu echt voor goed en duur, want niets is erger dan als je bezig bent, je spullen het laten afweten!! Advies: goedkoop is vaak duurkoop. Spaar door en ga voor de top. Kun je ook gerust tweedehands kopen, dan is het een stuk betaalbaarder.John Hoenen schreef:Zelf ben ik een fervente Feisol gebruiker en heb 2 koppen de CB40D en de CB50DC in mijn bezit.CaptainHook schreef:En zojuist nog wat anders (vergelijkbaars) gevonden.
De Feisol CB40D en CB50D, of misschiel wel de CB-30C?
Hmmm, lastig, keuzes, keuzes.![]()
Waar het me vooral om gaat is een lichte, kleine, doch stevige kop voor bij een super stabiel (maar wel lekker licht) carbon statief (Sirui T-1204x)
Het statief weegt amper 800gr en dan wil ik geen kop die zowat net zo zwaar is als het statief.
Jammer dat b.v. Sirui geen carbon koppen maakt...
Ik ben heel tevreden hiermee, weliswaar hoor ik wel eens geruchten dat ze niet soepel zouden lopen, maar zelf heb ik geen slechte ervaring.
Prijs kwaliteit is mijns inziens dik in orde.
Gr. John.
Als je goed opgelet hadEeuw schreef:En CaptainHook,
nog steeds tevreden met de Feisol.