Nikon D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 1:21 pm

Jawel dat is nog steeds zo..

Was er ook uit totdat hij zei ik zou persoonlijk voor de d7000 gaan.
Hij zei nu je nog niks weet eigenlijk Al de d5100 met de standaard instellingen fijner werken.
Maar als je het een beetje onder de knie krijgt ga je veel meer plezier aan een d7000 beleven.
Hij gaat me zeker ook nog genoeg leren.
En net wat de rest zegt misschien cursus dagje pakken.
Of iemand hier omgeving Tiel die me nog meer kan leren.
Eerst maar de buurman vragen :-)

Ik ben niet iemand die een impuls aankoop doet dus eerst goed informeert.

Nu kan ik voor €700 ren zo goed als nieuwe 10.000 kliks een d7000 kopen met volledige garantie via de winkel.
Geven een €75-€100 inruil voor d40 body
Is het wat zo te kopen of beter nieuw zit gewoon garantie op dus.

Luister vooral veel wat jullie zeggen daarom heb ik nu al een super lens

Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 2:52 pm

pacha schreef:Heb 18 maanden geleden de D70s vervangen door de D7000.
De D7000 heeft nu 55197 kliks.

Heb de D70s vervangen door de D7000, omdat ik aan het einde van mijn mogelijkheden zat met de D70s,
op gebied van macro/close-up fotografie, voor de rest doet de D70s het nog voortreffelijk.
De D7000 heeft onder andere Liveview en Mirror lock-up aan boord,
liveview is nodig om heel precies scherp te stellen,
Mirrot lock-up om bewegingsonscherpte, door trillingen van de camera te bepereken.
Uiteraard heeft de D7000 nog een aantal toeters en bellen aan boord, die het gebruik van de camera makkelijk maken,
zoals de U1 en U2 knoppen, de foto moet je nog altijd zelf maken,

Persoonlijk heb ik niks aan de pretstanden, fotografeer altijd op de M stand, ze zijn wellicht handig voor wie niet altijd op de M stand wil fotograferen.

Besluit: de D7000 is een prima camera, kwaliteit/prijs.
Gebruik je enkel het groene knopje 'auto', of de pretstanden, dan ben je wellicht even goed af, met een minder dure camera,
wil je verder gaan, en je verdiepen in de mogelijkheden, van de D7000 dan heb je in mijn ervaring, waar voor je geld.
Een camera koop je voor meerdere jaren.
Staar je niet blind op het gemiddeld aantal te verwachten kliks, de sluiter kan altijd stuk gaan,of juist niet.

Succes bij je keuze.

Dank je..

In het begin nog wel standaard.
Maar zal snel erin duiken en zelf instellen.

Willem65
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon D7000

Bericht door Willem65 » wo aug 29 2012 6:06 pm

Ik krijg toch en beetje het idee dat we een advies over zitten te doen.. Eerst ging het ellenlang over de "Tamaron" en nu zijn er weer ernstige twijfels of het nu een 5100 moet worden of een 7000. Michael, koop alsjeblieft een 5100 als je die toch zo fijn vindt en hou op met het afvuren van quasi- onnozele vragen en overwegingen! Of jij nu met een D40, een D5100 of voor mijn part een D800 "schiet", ik heb de sterke indruk dat het uiteindelijke resultaat niet zal verschillen en had je ze net zo goed met een compact kunnen maken.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo aug 29 2012 6:43 pm

Begin je 'm ook door te krijgen...?
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan1025 » wo aug 29 2012 6:52 pm

TIP Compact met handmatige optie NIKON P310 ideaal....................................................... :lol: :lol:
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 7:09 pm

Willem65 schreef:Ik krijg toch en beetje het idee dat we een advies over zitten te doen.. Eerst ging het ellenlang over de "Tamaron" en nu zijn er weer ernstige twijfels of het nu een 5100 moet worden of een 7000. Michael, koop alsjeblieft een 5100 als je die toch zo fijn vindt en hou op met het afvuren van quasi- onnozele vragen en overwegingen! Of jij nu met een D40, een D5100 of voor mijn part een D800 "schiet", ik heb de sterke indruk dat het uiteindelijke resultaat niet zal verschillen en had je ze net zo goed met een compact kunnen maken.
Lekker kansloos.
Dus je moet bij jou binnen 2 tellen eruit zijn.
Niet iedereen geeft een €1000 binnen 5 min voor een camera uit.

Die tamaron hadden we het maar even over btw en heb ik gekocht ben er erg blij mee.

En qua camera zat ik te kijken als ik zometeen wat verder ben dat de d7000 dan gebruiksvriendelijker is.

Maar als het zo moeilijk is om gewoon wat te antwoorden en niet alleen maar fotograven wil antwoorden dan gooi er aub maar een slotje op en verwijder m'n naam enzo maar want dan ben ik gewoon klaar met er forum.

Blijkbaar vinden sommige gevorderden het lastig om met beginners om te gaan...

Zo ga ik op andere forums ook niet met beginners om over dingen waar ik al veel van weet..

De rest die me wel goed geholpen heeft bedankt...

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MauritsD » wo aug 29 2012 8:13 pm

Michael maak je niet druk.
Dit gebeurt soms als de ander niet begrepen wordt...
rustig blijven en doorgaan. Nikon is top voor iedereen :D

Probeer duidelijkheid voor jezelf en mensen op het forum te krijgen over wat je wilt met een camera:
Wat mis je nu bij je D40, wat is belangrijk voor je?
Hoe fotografeer je nu en hoe ver wil je in de nabije toekomst gaan?
Wat voor soort dingen fotografeer je?

Je moet er achter zien te komen of je eerste stappen het meest gebaat zijn bij kennis/oefening, andere lens of andere camera.
Wat verwacht je daar dan van ten opzichte van nu?

Elk advies van een ander (forum, buurman, vakman, winkel) is kansloos zolang JOU wensen niet duidelijk zijn!
De meeste van mijn vrienden zouden niet blij worden van mijn D7000 en slechtere foto's maken als met hun mobieltje!
Pas als je je behoorlijk verdiept hebt in de fotografie en de beperkingen haal je eruit wat er in zit!

Wil je wat meer vertellen over je huidige ervaringen met je huidige apparatuur?
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 8:41 pm

Amateurt schreef:Michael maak je niet druk.

Probeer duidelijkheid voor jezelf en mensen op het forum te krijgen over wat je wilt met een camera:

Je moet er achter zien te komen of je eerste stappen het meest gebaat zijn bij kennis/oefening, andere lens of andere camera.

Elk advies van een ander (forum, buurman, vakman, winkel) is kansloos zolang JOU wensen niet duidelijk zijn!
De meeste van mijn vrienden zouden
blij worden van mijn D7000 en slechtere foto's maken als met hun mobieltje!
Pas als je je behoorlijk verdiept hebt in de fotografie en de beperkingen haal je eruit wat er in zit!

Hoi,

Heel erg bedankt voor een normaal en een voor mij te begrijpen antwoord.

Ik mis vooral veel instellingen die standaard zijn op de D5100 en die ik nu niet heb.
Daarom toch maar besloten om de D5100 te bestellen met de 18-55 kop aangezien die meer vernieuwd is als m'n oude 18-55.

Verder zal ik me er zeker in verdiepen.
Maar om iedere keer van alles in te stellen ga hem ook niet worden..

Ik wil vooral veel scherpe foto's en zal later ook een macro lens aanschaffen als ik weet welke goed is en niet super duur..

Er word van alles mee geschoten van thuis in huis tot dierentuin vakantie etc..

Verder is de D40 die ik nu heb zeker niet slecht.
Maar is al wat ouder en stuk minder pixels dus wil een update doen.

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pveenstra » wo aug 29 2012 8:50 pm

Van die D5100 ga je zeker geen spijt krijgen! Goede aankoop waar je jaren mee vooruit kan, en mogelijkheden genoeg om bij te leren en verder te komen. We zien je foto's met belangstelling tegemoet!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MauritsD » wo aug 29 2012 8:58 pm

Michael,

Als je inderdaad veel instellingen mist op de D40 die de D5100 wel heeft, dan lijkt het mij een prima keuze!
Veel plezier en stel vooral veel vragen hier op t forum :)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 9:09 pm

pveenstra schreef:Van die D5100 ga je zeker geen spijt krijgen! Goede aankoop waar je jaren mee vooruit kan, en mogelijkheden genoeg om bij te leren en verder te komen. We zien je foto's met belangstelling tegemoet!
Dank je ga hem snel bestellen :-)
Foto's volgen zeker nog wel..

Michael

Nikon D7000

Bericht door Michael » wo aug 29 2012 9:11 pm

Amateurt schreef:Michael,

Als je inderdaad veel instellingen mist op de D40 die de D5100 wel heeft, dan lijkt het mij een prima keuze!
Veel plezier en stel vooral veel vragen hier op t forum :)
Scheelt zeker erg veel.
De d5100 heeft ook zoveel meer als de d40...
Zal wel blijven vragen :-)
Maar word gewoon graag serieus behandeld ben geen hond :-)

Liever paar keer wat extra vragen als straks een verkeerde camera of lens..

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do aug 30 2012 6:17 pm

Michael schreef:
Amateurt schreef:Michael maak je niet druk.

De meeste van mijn vrienden zouden
blij worden van mijn D7000 en slechtere foto's maken als met hun mobieltje!

Hoi,

Heel erg bedankt voor een normaal en een voor mij te begrijpen antwoord.

Ik mis vooral veel instellingen die standaard zijn op de D5100 en die ik nu niet heb.
Daarom toch maar besloten om de D5100 te bestellen met de 18-55 kop aangezien die meer vernieuwd is als m'n oude 18-55.

Verder zal ik me er zeker in verdiepen.
Maar om iedere keer van alles in te stellen ga hem ook niet worden..

Ik wil vooral veel scherpe foto's en zal later ook een macro lens aanschaffen als ik weet welke goed is en niet super duur..

Er word van alles mee geschoten van thuis in huis tot dierentuin vakantie etc..

Verder is de D40 die ik nu heb zeker niet slecht.
Maar is al wat ouder en stuk minder pixels dus wil een update doen.
Zie hier wat staan D5100 met 18-55mm kitlens.
Neem dan de 18-105mm bij deze D5100.
Je heb dan gelijk wat tele erbij.

Ja ja, deze heb ik vorig jaar tweedehands via een clublid gekocht en zit standaard op mijn D3200.

gverhoef
Forumlid
Forumlid

Bericht door gverhoef » vr aug 31 2012 11:29 am

Michael schreef:Hoi mensen,

Ik zit een beetje te twijfelen.
Weet nog erg weinig van fotograferen.
Daarom zeg nog wil graag van alles leren..

Nu is het zo schiet nu met m'n d40 alles op de standaard instellingen.
Weet eigenlijk niet hoe of wat de rest is.
Ik wil het zeker gaan leren of via cursus of via bekende..
Nu zit ik erg te twijfelen tussen de D5100 en de D7000

Is dit een camera voor een leek om mee om te gaan.
Ik zal eerste natuurlijk via de standaard instellingen schieten en hoop later zelf wat in te kunnen stellen.
Bij ons in de winkel kun je voor €50 een cursus dag krijgen weet niet of dat wat is of helpt..

Zag er ook scène op zitten zijn dit al wel een paar geprogrammeerde standen.

Lijkt me ook leuk zelf met van alle instellingen te spelen moet alleen leren wat alles betekend...
i
Ik las net dat als je een poosje lekker bezig ben je snel het 2 de wiel gaat missen qua instellen

Iemand omgeveing Tiel :-)
Ik bedoel het niet flauw, maar ik denk dat er bij dit soort vragen één in mijn ogen belangrijk aspect gemist wordt, ik zeg het maar platvloers: camerageilheid. Laat ik voor mezelf spreken. Voor mij is fotograferen een hobby. Verreweg de meeste foto's maak ik om het maken, niet omdat ik ze later nog vaak bekijk, niet omdat het iets oplevert, maar gewoon omdat het fijn is te wandelen met een camera, zo goed mogelijk te worden. Je hobby is leuker als je apparatuur beter is. Ik denk dat de D7000 beter is dan de D5100. En daarom, om het hebben van een betere camera, vind ik mijn hobby leuker. Dat is dus bijna onafhankelijk of ik dat betere ook nodig zou hebben of zou gebruiken. Het is fijn het leukste speeltje te hebben dat je redelijkerwijs kunt betalen. Discussies over wat je fotografeert en wat je daarvoor nodig hebt zijn voor mij minder relevant als je een keuze voor een camera maakt. Vandaar de steeds terugkerende twijfel. Velen zoeken bevestiging voor die dure keuze en als dat objectief niet onderbouwd kan worden, dan wordt de vraag opnieuw gesteld of andere argumenten bedacht.
Let wel: ik denk dat dat voor mij geldt en wellicht voor meerderen, maar ik "beschuldig" niemand van camerageilheid. Velen zullen hun keuze maken op rationele gronden. Ik merk slechts op dat er ook anderen zijn en dat die andere argumenten zelden boven komen drijven.

Natuurlijk kun je ook geweldig fotohobbyen zonder dure speeltjes. Het zou ook uitermate leuk zijn om te fotograferen met de eenvoudigst denkbare apparatuur. Alleen kom je dat hier op het NIKON forum niet echt tegen. Misschien een Agfa-Clack-forum? Dan krijgen we wellicht discussies over de eenvoudigst mogelijke camera's die je "nodig" hebt ;-)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr aug 31 2012 11:37 am

gverhoef schreef:ik zeg het maar platvloers: camerageilheid.
In Nikon kringen heet dat met een deftig woord "NAS", ofwel "Nikon Aankoop Syndroom". :lol:
Beslist geen onbekend verschijnsel hier op het forum, zoek er maar eens op terug. Ieder heeft het wel in meer of mindere mate. Net zoals geilheid. 8)
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”