Dank voor de reacties

Nu weer tijd om de reis te vervolgen.
31. Op weg naar het noorden worden de wegen steeds leger en smaller. Ze zijn ook niet meer alleen het terrein van menselijk verkeer, ook schapen maken er dankbaar gebruik van. Die hebben niet altijd zin om snel aan de kant te gaan en beroepen zich op gewoonterecht.
32. Bijna de noordkust bereikt na een rit door mooie bergweggetjes en onder dreigende luchten.
33. Eb en vloed zorgen in deze baai voor mooie zandstructuren.
34. Half vervallen huisjes blijven hier gewoon overeind, gelukkig.
35. Waarschijnlijk één stap van hun comfortzone verwijderd.
36. Dit zie je niet veel in Noord-Schotland, schapen en heide voeren de boventoon. Mocht je geïnteresseerd zijn waarom, Google dan op Highland clearances.
37. Midden op een hoogvlakte dit eenzame huisje zonder dak.
38. En ook deze is verlaten met alleen wat instant-barbecueresten in de woonkamer.
39. Typisch uitzicht in Sutherland: meren en kleine bergtopjes, alleen de lucht heb ik daar niet vaak zo mooi meegemaakt.
40. In the middle of nowhere.
41. Schotse hooglander in the Highlands
42. Prachtige zonsopkomst, misschien moet ik toch nog wat kleurenfoto´s plaatsen
43. Met een grijsfilter genomen, helaas lukte het me niet om langer dan 30 seconden te belichten. (Klopt het dat dat alleen kan met een aparte afstandsbediening ?)
44. Ook hier weer mooie patronen door het terugtrekkende water.
Waarschijnlijk lukt het me dit weekend nog wel om de laatste reeks in deze serie te plaatsen.