24mm F3.5 tilt-and-shift lens van Samyang
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: 24mm F3.5 tilt-and-shift lens van Samyang
Denk het niet.
Samyangs staan er min of meer om bekend in prijs te stijgen na introductie.
Ze komen goedkoop op de markt, maar na verloop van tijd gaat de prijs omhoog.
Kijk ook maar naar de 35mm 1.4 en de 85mm 1.4
Als ik het ontwerp zo bekijk, dan lijkt het er wel op dat het een “Canon” design is, en niet een “Nikon”.
Dat is een groot voordeel, want is het shift deel met 4 schroefjes te draaien tov het tilt deel.
Samyangs staan er min of meer om bekend in prijs te stijgen na introductie.
Kijk ook maar naar de 35mm 1.4 en de 85mm 1.4
Als ik het ontwerp zo bekijk, dan lijkt het er wel op dat het een “Canon” design is, en niet een “Nikon”.
Dat is een groot voordeel, want is het shift deel met 4 schroefjes te draaien tov het tilt deel.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Die veronderstelling klopt wel als ik de eerste aangekondigde prijzen zie van € 659,- (dat leek me eerlijk gezegd wat erg weinig) en achter de links nu een veel hogere prijs zie staan: https://www.google.nl/#q=Samyang+24mm+f ... 80&bih=624" onclick="window.open(this.href);return false;yzf1kr schreef: Samyangs staan er min of meer om bekend in prijs te stijgen na introductie.
Een prijs van € 1000,- zoals op de vorige pagina, lijkt me voor een dergelijk objectief nog steeds zeer aanvaardbaar. Hoewel ik wel denk dat het toch nog wel eens een € 100 - 150 zou kunnen zakken als het objectief wat breder in de markt verkrijgbaar is.
Inderdaad heeft de Samyang net als de Canon het voordeel dat de shift- en tilt assen onafhankelijk van elkaar gedraaid kunnen worden, en niet een vaste positie heeft ten opzichte van elkaar zoals bij de Nikon.yzf1kr schreef: Als ik het ontwerp zo bekijk, dan lijkt het er wel op dat het een “Canon” design is, en niet een “Nikon”.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Het prijsverloop van andere goede Samyang objectieven spreekt dat tegen:Léon Obers schreef: Hoewel ik wel denk dat het toch nog wel eens een € 100 - 150 zou kunnen zakken als het objectief wat breder in de markt verkrijgbaar is.
Samyang 85mm 1.4 (Nikon)
Samyang 35mm 1.4 (Nikon)
(bron: tweakers pricewatch)
- Léon Obers
- Forumlid
Per oktober 2012 is de BTW omhoog gegaan. Dus per oktober zijn alle prijzen omhoog gegaan.
Dikwijls een reden om er nog een schepje bovenop te doen, met alle administratieve extra kosten / rompslomp.
Met inflatie meegerekend (die juist in september / oktober wat hoger was) is dit een vrij natuurlijk prijsverloop. Je ziet dezelfde "bergjes" in die statistieken.
http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/ ... -2012.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor sommige algemene zaken denk ik dat de prijsstijging nog meer is. Bepaalde huiswijn die ik bij AH koop is in korte tijd 20% in prijs gestegen.
Ik merk dat de dagelijkse boodschappen echt duurder zijn dan een aantal maanden geleden.
Dikwijls een reden om er nog een schepje bovenop te doen, met alle administratieve extra kosten / rompslomp.
Met inflatie meegerekend (die juist in september / oktober wat hoger was) is dit een vrij natuurlijk prijsverloop. Je ziet dezelfde "bergjes" in die statistieken.
http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/ ... -2012.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor sommige algemene zaken denk ik dat de prijsstijging nog meer is. Bepaalde huiswijn die ik bij AH koop is in korte tijd 20% in prijs gestegen.
Ik merk dat de dagelijkse boodschappen echt duurder zijn dan een aantal maanden geleden.
-
- Forumlid
Leon, je hoeft het mij niet te proberen te verklaren, ik laat alleen zien dat je bij Samyang niet er van uit hoeft te gaan dat de prijzen dalen.
- Léon Obers
- Forumlid
We zien het wel of de prijs blijft hangen, hoger of lager wordt. 

- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zou het ook mogelijk zijn het prijsverloop te doen kantelen? 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ja of naar benden tilten.. 

Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
- Forumlid
Ik verwacht dat de prijs vóór de introductie nog wel omlaag gaat bij Walimex.
Op andere plekken in Europa duiken prijzen op van ca €850 in de pre-order.
Op andere plekken in Europa duiken prijzen op van ca €850 in de pre-order.
- Gobert
- Clublid
Nikon gaat nu toch wel achterlopen met TS objectieven. Ervan uitgaande dat ze dat in Japan ook zien kunnen we binnenkort wellicht een superieure nieuwe Nikon serie verwachten met AF. Dan zijn ze weer echt vooruitstrevend.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Er is weer wat te melden over de Samyang 24mm T/S:
http://nikonrumors.com/2013/02/18/samya ... rder.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samyang T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC tilt-shift lens with Nikon mount priced at $999, available for pre-order
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2013/02/18/samya ... z2LS0fzfoP" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nikonrumors.com/2013/02/18/samya ... rder.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samyang T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC tilt-shift lens with Nikon mount priced at $999, available for pre-order
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2013/02/18/samya ... z2LS0fzfoP" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Die prijs komt overeen met wat men er in Zweden, Slovenië en Australië vorige maand al melde (ca €750 euro)
Dus die €1100 euro van de Nederlandse importeur is veel te hoog.
Dus die €1100 euro van de Nederlandse importeur is veel te hoog.
- Gobert
- Clublid
Als ik het goed begrijp is het objectief veelzijdiger als devNikon tegenhanger omdat je net als bij Canon tegelijkertijd kunt shiften en tilten. Nu nog mijn aversie tegen spul uit goedkope loonlanden zien te overwinnen.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Aversie tegen spul uit goedkope lonen landen?
Waar dacht je dat een hoop Nikon spul vandaan kwam dan...?

- Gobert
- Clublid
Al mijn Nikon spul is made in Japan. Als er made in China op staat koop ik het niet.CaptainHook schreef:Aversie tegen spul uit goedkope lonen landen?![]()
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale