Dan moeten de tests van de D600 toch wel geweldig worden, want op dit moment zou ik in ieder geval voor geen geld mijn D700 willen verkopen om de D600 aan te schaffen. Ik denk dat je dan misschien nog wel beter wat langer kunt sparen en voor de D800 gaan. Had zo gehoopt dat de D600 een stukje goedkoper in de markt gezet zou worden.Patrick schreef:Voor het D700-aanbod is deze nieuwe D600 natuurlijk geweldig. Ze zullen veel meer aangeboden worden lijkt me, en dan zal de prijs ook wel wat dalen.ReneG schreef:Misschien volgend jaar toch maar eens tegen mijn principes in gaan kijken voor een 2e hands body (D700).
Nieuw D600
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nieuw D600
Met alle respect [ of de beeldkwaliteit moet veel veel beter worden ] hou ik het toch maar bij mijn 700 voorlopig.Voor het D700-aanbod is deze nieuwe D600 natuurlijk geweldig. Ze zullen veel meer aangeboden worden lijkt me, en dan zal de prijs ook wel wat dalen.
Laatst gewijzigd door josj op do sep 13 2012 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D400 vs D600
Nou, dát hij komt, dat blijkt wel! Check Nikonrumors maar; hier staat nu ook de brochure van de D600!
http://chsvimg.nikon.com/lineup/dslr/d6 ... 00_20p.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chsvimg.nikon.com/lineup/dslr/d6 ... 00_20p.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"
Hallo
Als ik het zo lees overweeg ik een ander merk te gaan nemen
Ben zeer teleurgesteld, dit omdat ik bezig was om voor de D700 te gaan (nieuw) en dan krijg ik dit op mijn bord geschoven.
De prijs is zeker nog veel te hoog, maar dan nog.
En de foto's moeten wel zo mooi zijn ook in hoog ISO dat hij een kans heeft.
Wat me verder stoort is die pretknop
Erg jammer.
Had meer verwacht en ga door sparen naar de D800, zolang de D90 het uithoud
Kroontje
Als ik het zo lees overweeg ik een ander merk te gaan nemen

Ben zeer teleurgesteld, dit omdat ik bezig was om voor de D700 te gaan (nieuw) en dan krijg ik dit op mijn bord geschoven.
De prijs is zeker nog veel te hoog, maar dan nog.
En de foto's moeten wel zo mooi zijn ook in hoog ISO dat hij een kans heeft.
Wat me verder stoort is die pretknop

Had meer verwacht en ga door sparen naar de D800, zolang de D90 het uithoud

Kroontje
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Kroon,
Een paar woorden van troost...
Korte product-levenscycli zijn een teken van deze tijd.
Als ik eea snel lees is het puur een kamera die gericht is op personen die <censuur>en op een kamera met laag gewicht , FX en veel pixels.
Een positief punt (waarop Nikon nog had kunnen bezuinigen) is de Ai koppeling.
Het feit dat er een boel is weggelaten om onderscheid met de D800 te maken zal die potentiele kopers wellicht een zorg zijn.
Overigens vind ik het weer een knap staaltje van Nikon, sommige van de productfoto's hebben datumvelden met 1e kwartaal 2012.
Groeten, Gijs
PS wel sneu voor de redactie van het magazine (of mochten die onder embargo eea. inzien?)
Een paar woorden van troost...
Korte product-levenscycli zijn een teken van deze tijd.
Als ik eea snel lees is het puur een kamera die gericht is op personen die <censuur>en op een kamera met laag gewicht , FX en veel pixels.
Een positief punt (waarop Nikon nog had kunnen bezuinigen) is de Ai koppeling.
Het feit dat er een boel is weggelaten om onderscheid met de D800 te maken zal die potentiele kopers wellicht een zorg zijn.
Overigens vind ik het weer een knap staaltje van Nikon, sommige van de productfoto's hebben datumvelden met 1e kwartaal 2012.
Groeten, Gijs
PS wel sneu voor de redactie van het magazine (of mochten die onder embargo eea. inzien?)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hallo Gijs
We gaan het meemaken en zien
Ik houd mijn elastiekje nog maar op slot
Kroontje
We gaan het meemaken en zien

Ik houd mijn elastiekje nog maar op slot

Kroontje
Ach Kroontje,
Dat valt toch allemaal niet bij te houden met een normaal salaris.

Laatst gewijzigd door oud0001 op do sep 13 2012 3:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Het is idd een D7000 met fx sensor.
En dat was ook zo bedoelt door nikon, Vergelijken met de d700 is dan ook niet op zijn plaats.
Dit is geen vervanger van de een of ander maar duidelijk een uitbreiding van het aanbod.
Zo gezien een prima camera maar 1200 euro extra voor alleen die grote sensor is mij te gortig.
Voor 2100 euro heb ik andere mogelijkheden. Mijn oude hasselblad upgraden b.v.
En dat was ook zo bedoelt door nikon, Vergelijken met de d700 is dan ook niet op zijn plaats.
Dit is geen vervanger van de een of ander maar duidelijk een uitbreiding van het aanbod.
Zo gezien een prima camera maar 1200 euro extra voor alleen die grote sensor is mij te gortig.
Voor 2100 euro heb ik andere mogelijkheden. Mijn oude hasselblad upgraden b.v.
Nee niet echtTuihanti schreef:Ach Kroontje,

Kroontje
- André
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
In vergelijking met de D700 is hij inderdaad een stuk lichter. Maar de geruchten gingen rond de 675 gram incl. accu en kaart (voor zover dat kaartje echt iets uit zou maken). Als de camera nu inderdaad rond de eerder genoemde 1500 euro zou liggen, dan zou ik een verkoop van mijn D800 voor laten we zeggen ergens tussen de 2400 en de 2500 euro overwegen. Dan zou ik een lichtere camera en een enigszins gevulde beurs overhouden. Nu het financieele van rond de 300,-- bedraagt is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik ga gewoon door met de manier van fotograferen die ik na mijn kattentesten ben ingeslagen. (Veel beter op de sluitertijd letten en daar goed op inspelen en veel meer met statief, hoewel dat laatste niet altijd even praktisch is)Patrick schreef:Duidelijk Nikon's manier op FX voor de prosumers (wat een lelijk woord eigenlijk) beter bereikbaar te maken. Het is een soort D7000 met een FX sensor. Een paar hoekjes hebben ze wat mij betreft te veel weggehaald. Die synchronisatiesnelheid snap ik niet. Het weglaten van de 10-pins aansluiting ook niet. Het niet hebben van de AF-ON knop snap ik ook niet (en zou voor mij een andere manier van fotograferen betekenen).
@André: de D800 is toch al ca. honderd gram lichter dan de D700. Dan zou deze camera ca. 200 gram lichter zijn dan de D700. Dat is best veel. En veel minder zal het ook niet worden; bepaalde zaken heb je nu eenmaal nodig in zo'n camera. En je wilt natuurlijk wel een goed gebouwde camera. Het is tenslotte een Nikon!
Ik zie mezelf niet direct naar de winkel rennen voor een down/upgrade. De sensor en processing mogen ze best in mijn D700 overzetten. Maar de rest overtuigt mij nog niet.
Benieuwd naar de eerste reviews! Het is toch een nieuwe sensor, toch?
Overigens snap ik die extreem hoge adviesprijs echt niet. De D600 is duidelijk een mindere camera dan de D700, maar zijn prijs ligt een stuk hoger. Daar trapt toch geen hond ,uuhhhh, fotograaf in ???? Voor 500 euro meer heb je de D800
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Zie al even uit naar een FX, een opvolger van de D700, maar dan wel goedkoper dan de D800(E).
Maar deze D600 gaat 'm ook niet worden voor mij, ben in dit toestel teleurgesteld om de volgende redenen:
- te duur (en voor particulieren: is de aanstaande BTW verhoging al in de prijs verdisconteerd?)
- niet als 'professioneel' toestel gebouwd; geen volledig metalen binnenwerk (zo te zien)
- vormgeving; ook jammer die 'pretstanden' knop (of observeer ik onvoldoende?)
- geen CF (al in geïnvesteerd, kan die niet hergebruiken)
- 24Mp is voor mij (bijna) teveel van het goede (heb ik helemaal niet nodig)
- filmen heb ik echt niet nodig (daar heb ik al dedicated apparatuur voor);
zat er natuurlijk dik in dat een nieuwere hiermee uitgerust zou worden
- extra benodigde investeringen in andere aansluitingen/batterijen/software (zat er ook dik in)
Ga nu toch serieus een goede 2e hands D700 overwegen.
Ben wel benieuwd of veel D700 gebruikers door déze D600 besluiten hun D700 te koop te zetten;
alleen om de Mp's, het filmen, wellicht hier en daar iets betere features of wellicht geld dat in hun broekzak brandt?
Komt er nog een keer een echte opvolger van de D700 (ik beschouw de D800(E) niet als zodanig)? D700s?
Maar deze D600 gaat 'm ook niet worden voor mij, ben in dit toestel teleurgesteld om de volgende redenen:
- te duur (en voor particulieren: is de aanstaande BTW verhoging al in de prijs verdisconteerd?)
- niet als 'professioneel' toestel gebouwd; geen volledig metalen binnenwerk (zo te zien)
- vormgeving; ook jammer die 'pretstanden' knop (of observeer ik onvoldoende?)
- geen CF (al in geïnvesteerd, kan die niet hergebruiken)
- 24Mp is voor mij (bijna) teveel van het goede (heb ik helemaal niet nodig)
- filmen heb ik echt niet nodig (daar heb ik al dedicated apparatuur voor);
zat er natuurlijk dik in dat een nieuwere hiermee uitgerust zou worden
- extra benodigde investeringen in andere aansluitingen/batterijen/software (zat er ook dik in)
Ga nu toch serieus een goede 2e hands D700 overwegen.
Ben wel benieuwd of veel D700 gebruikers door déze D600 besluiten hun D700 te koop te zetten;
alleen om de Mp's, het filmen, wellicht hier en daar iets betere features of wellicht geld dat in hun broekzak brandt?
Komt er nog een keer een echte opvolger van de D700 (ik beschouw de D800(E) niet als zodanig)? D700s?
Laatst gewijzigd door Myriad op vr sep 14 2012 7:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- beijnr
- Forumlid
Op deze manier is er markttechnisch gezien wel ruimte om een high-end APC-C camera neer te zetten voor rond de 1800 euro, bv de D400.
Wanneer de prijs van de D600 zo laag zou zijn koopt niemand meer de D400 (als die ooit nog komt).
Met vriendelijke groet,
Rick Beijn
Wanneer de prijs van de D600 zo laag zou zijn koopt niemand meer de D400 (als die ooit nog komt).
Met vriendelijke groet,
Rick Beijn
- Léon Obers
- Forumlid
Ik zie die D600 echt niet als een opvolger voor een D700. Die steeds smaller wordende linkerkant bevalt me niet, verder ook niet het weer opnieuw vierkante oculair, ontbreken van 10-polige stekker en dat soort dingen.Myriad schreef: Ben wel benieuwd of veel D700 gebruikers door déze D600 besluiten hun D700 te koop te zetten;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- JerryBig
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zijn er ook nog mensen positief?
Ik zie het als een fantastische camera. Voor jouw specifieke type fotografie misschien niet optimaal, voor mij zou die ideaal zijn. Of ik daarnaast mijn D300s weg zou doen weet ik niet, maar om met FF te beginnen vind ik dit een puik apparaat. Als ie even op de markt is zal de prijs ook wel iets zakken en wie weet ga ik wel een keer overstag. Voorlopig leen ik de D700 van pa wel voor die situaties waar ik FF en lichtgevoeligheid wil hebben, de rest kan mijn D300s uitstekend aan. Maar nogmaals: ik vind de D600 vooralsnog op papier een geweldig ding.
Ik zie het als een fantastische camera. Voor jouw specifieke type fotografie misschien niet optimaal, voor mij zou die ideaal zijn. Of ik daarnaast mijn D300s weg zou doen weet ik niet, maar om met FF te beginnen vind ik dit een puik apparaat. Als ie even op de markt is zal de prijs ook wel iets zakken en wie weet ga ik wel een keer overstag. Voorlopig leen ik de D700 van pa wel voor die situaties waar ik FF en lichtgevoeligheid wil hebben, de rest kan mijn D300s uitstekend aan. Maar nogmaals: ik vind de D600 vooralsnog op papier een geweldig ding.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk