loslatende rubbers op de body van D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: loslatende rubbers op de body van D700

Bericht door MarcvanZuylen » ma sep 24 2012 2:19 pm

En daarom ben ik blij dat ik voor Nikon gekozen heb,....vanmiddag al een nette email retour met de mededeling dat ze het gaan herstellen en dat het onder de garantie valt. Klasse.

iJoost

Bericht door iJoost » ma sep 24 2012 9:50 pm

Dat soort nieuws horen we graag. ;-)

Henk van Ballegooij
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Henk van Ballegooij » ma sep 24 2012 11:00 pm

Ik heb vanmorgen contact gehad met Nikon Service Point. Of het de gewoonste zaak van de wereld is dat de rubbers loslaten!!
Geen enkele reactie of opmerking hoe het is ontstaan of dat er überhaupt sprake zou kunnen zijn van garantie.
Zonder morren maar nieuwe rubbers besteld en op laten sturen.

Wel even slikken dat naast de redelijk forse prijs van de rubbers ook nog 8,50 euro verzendkosten in rekening worden gebracht.

Tsja Nikon kan dan toch wel wat leren van Canon denk ik.
Groet
Henk van Ballegooij

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door MarcvanZuylen » di sep 25 2012 7:24 pm

Henk van Ballegooij schreef: Wel even slikken dat naast de redelijk forse prijs van de rubbers ook nog 8,50 euro verzendkosten in rekening worden gebracht.
Hoe komen ze aan dat bedrag?

http://www.posttarievenvergelijker.com/part_pak.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Boschje79

Bericht door Boschje79 » di sep 25 2012 8:22 pm

Die rubbers laten altijd los. Vooral bij hoge temperaturen en zweethandjes. Ze claimen dat dit de het beste rubber is ten aanzien van comfort en allergie. Belachelijk of niet... Er valt helaas niets anders van te maken.

Die rubbers zijn op al mijn bodies losgekomen, behalve op mijn D4 maar die is pas een half jaar oud. Toch zijn ze bij mij binnen de garantieperiode altijd gratis vervangen (dus voorheen binnen het jaar al).

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » wo sep 26 2012 8:56 am

Geef mij dan maar de ouderwetse rubbers terug, wellicht dat sommige mensen dan last van allergie krijgen maar ik zit niet meer met losse rubber delen op body (D700) en lenzen (24/70 en de 18/200 van mijn ega).

Het is te belachelijk voor woorden dat Nikon zich aan hun verantwoordelijkheid onttrekt.
Op zijn minst zouden ze de rubbers kosteloos ter beschikking moeten stellen. Want los van de garantie moet het product gewoon aan de verwachtingen voldoen en van een lens als de 24/70 2.8 mag je bij normaal gebruik een ongestoorde gebruiksduur van minstens 10 jaar verwachten.

Daarnaast is het belachelijk dat de onderdelen vaak langere tijd niet op voorraad zijn en krankzinnig duur.
Als mijn auto naar de dealer moet voor een reparatie is het ook niet normaal dat ik meer dan een half jaar op een onderdeel moet wachten. Blijkbaar wel als je zoals ik een gebroken zonnekap van je 70/200 VRII moest vervangen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.

Boschje79

Bericht door Boschje79 » wo sep 26 2012 9:27 am

Aan sich heb je natuurlijk gewoon gelijk. Ik heb me er ook jaren aan gefrustreerd.

Die rubbers laten ook altijd los gedurende de vakantie (warmte) ook. Bij mij drukte het rubber van mijn D2x tegen de voorste instelknop aan (om het diafragma/sluitertijd in te stellen). Dat klemde te veel en de knop draaide niet meer, dus heb ik 2 weken zonder rubber rondgelopen in een tropisch oord.

Onderdelen zijn erg duur ja vanuit Beverwijk. Bij mij was laatst het vergrendelingmechanisme van de zonnekap van mijn 70-200mm II kapot; het veertje was eruit. Wat denk je, dat kun je niet los bestellen, alleen een hele nieuwe zonnekap. Ik heb dus elders maar een veertje geronseld.

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » wo sep 26 2012 10:00 am

Die zonnekap voor de 70/200 koste ook nog eens iets van 70 euro inclusief verzendkosten en dat is toch wel heel veel geld voor een stukje plastic.
Als die zonnekap dan nog per keerende post geleverd zou worden kan ik er nog wel mee leven maar als ie niet eens op voorraad is en ik meer dan een half jaar moet wachten heb ik er meer moeite mee.

Het afdwingen van je rechten als consument op een kosteloze reparatie, en dat recht heb je gewoon, is een lastig en moeilijk traject. In principe moet je daarvoor ook bij de leverancier zijn. En voor een betrekkelijk laag bedrag val ik mijn advocaat niet lastig :evil:
Probleem is dat je als klant alleen staat terwijl het duidelijk is dat er meer mensen met hetzelfde probleem te maken hebben.
Collectief kunnen we proberen om Nikon tot andere gedachten te brengen.
Als het iedereen duidelijk is dat je van een objectief als de 24/70 en een prijs van rond de 1400 euro of een body met een prijs tussen de 2000 en 5000 niet hoeft te verwachten dat de rubbers langer dan 1 of 2 jaar meegaan heeft Nikon natuurlijk wel een probleem.
Wellicht kan de Nikon Club hier een rol in spelen.

Voor mij is de houding van Nikon in ieder geval wel aanleiding om bij de toekomstige aankoop van een compact systeem mijn heil elders te zoeken. Dat heeft Nikon inmiddels al wel bereikt.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo sep 26 2012 11:48 am

Ericb schreef: Voor mij is de houding van Nikon in ieder geval wel aanleiding om bij de toekomstige aankoop van een compact systeem mijn heil elders te zoeken. Dat heeft Nikon inmiddels al wel bereikt.
Maar in een compact systeem gebruikt Nikon geen rubbers. :mrgreen:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Pluruk

Bericht door Pluruk » wo sep 26 2012 12:10 pm

Ericb schreef:Die zonnekap voor de 70/200 koste ook nog eens iets van 70 euro inclusief verzendkosten en dat is toch wel heel veel geld voor een stukje plastic.
Als die zonnekap dan nog per keerende post geleverd zou worden kan ik er nog wel mee leven maar als ie niet eens op voorraad is en ik meer dan een half jaar moet wachten heb ik er meer moeite mee.
In juni 2011 heb ik hier http://shop.studio73.be/nikon-hb-48-lens-hood" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn zonnekap voor de 70-200 VRII gekocht. Inclusief verzenden 33,45 Euro, misschien is dat wat voor je?

Groet Bert

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » wo sep 26 2012 12:31 pm

Léon Obers schreef:
Ericb schreef: Voor mij is de houding van Nikon in ieder geval wel aanleiding om bij de toekomstige aankoop van een compact systeem mijn heil elders te zoeken. Dat heeft Nikon inmiddels al wel bereikt.
Maar in een compact systeem gebruikt Nikon geen rubbers. :mrgreen:
Daar heb je dan weer gelijk in, vast wel een ander onderdeel dat stuk gaat of niet leverbaar is :mryellow:

Ericb
Clublid
Clublid

Bericht door Ericb » wo sep 26 2012 12:33 pm

Pluruk schreef:
Ericb schreef:Die zonnekap voor de 70/200 koste ook nog eens iets van 70 euro inclusief verzendkosten en dat is toch wel heel veel geld voor een stukje plastic.
In juni 2011 heb ik hier http://shop.studio73.be/nikon-hb-48-lens-hood" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn zonnekap voor de 70-200 VRII gekocht. Inclusief verzenden 33,45 Euro, misschien is dat wat voor je?

Groet Bert
In ieder geval een adres om te bewaren. Die zonnekap heb ik inmiddels al weer enige tijd in mijn bezit.
Ik heb toen stad en land afgezocht naar een alternatief maar zonder resultaat.

Pluruk

Bericht door Pluruk » wo sep 26 2012 12:42 pm

Ericb schreef:
Pluruk schreef:

Groet Bert
In ieder geval een adres om te bewaren. Die zonnekap heb ik inmiddels al weer enige tijd in mijn bezit.
Ik heb toen stad en land afgezocht naar een alternatief maar zonder resultaat.
Das jammer want het scheelt een berg, het is trouwens een originele Nikon.

Bert

Dushi
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dushi » wo okt 10 2012 8:54 pm

Kennelijk ben ik op dit punt een bofkont. Wonende in de tropen (temperatuur gewoonlijk niet onder de 30 graden) heb ik nog geen problemen met de rubbers op de D300S en de D700.

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » wo okt 10 2012 9:22 pm

Dushi schreef:Kennelijk ben ik op dit punt een bofkont. Wonende in de tropen (temperatuur gewoonlijk niet onder de 30 graden) heb ik nog geen problemen met de rubbers op de D300S en de D700.
Ik heb twee D700 bodies. Ze hebben al heel wat warmte gezien, msar geen loslatende rubber. Zal wel aan het feit liggen dat ik geen zweethandjes heb.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”