d50 d70(s) d80??

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jul 15 2007 6:53 pm

@ bug322

Tuurlijk mij d70 is groots ik ben trots op dat ding 8( rn hij is trots dat hij bij mij mag zijn ;-)

BUG322

Bericht door BUG322 » zo jul 15 2007 6:58 pm

Dat is een goed gevoel Dirk daar gaat het ook om.

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo jul 15 2007 6:59 pm

Snik, snik...gister nog veel foto's gemaakt met mijn D1... 2,7 Mp :(

Maar het blijft een heerlijke machine! :D

Groetjes, Bram

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » zo jul 15 2007 11:31 pm

Ook ik ben trots op mijn D70. En hij voldoet nog prima. Ik ben toch echt niet van plan om de twee a drie jaar een nieuwe camera te kopen hoor. Maar als ik er een koop wil ik wel de nieuwste techniek. De D40 zal toch ook wel heel aardig werken, is toch weer een generatie nieuwer dan de D50/70.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Dennis.

Bericht door Dennis. » ma jul 16 2007 3:31 am

Het ging er volgens mij niet om of de D70 nu wel of geen goed apparaat is waar je al dan niet trots op moet zijn, maar wat je zou doen of adviseren als je nu iets zou moeten aanschaffen...

pabusk

Bericht door pabusk » ma jul 16 2007 9:13 am

BUG322 schreef:Harstikke mooi iedereen lult zijn eigen camera de hemel in.
Fantastisch!!

:wink: :wink:
NATUURLIJK ... als iemand me voor kan doen hoe ik een D80 in mij D70 onderwaterhuis kan krijgen dan schakel ik gelijk over 8)

Gaat het er niet meer om welke camera de laatste gadgets heeft ??? Ik zou gewoon kijken wat je van een camera verwacht en daar de goedkoopste oplossing bij zoeken. Het gaat er toch niet om welke de meeste megapixels heeft maar welke voldoende megapixels heeft voor hetgene je ermee wilt doen en dan ook nog binnen je budget past (om maar een voorbeeld te noemen). In mijn ogen is de beste camera de camera die doet wat IK ervan verwacht en er zullen er altijd wel beter zijn ..... toch ???

Mijn D70s is echter fantastisch ... ik moet hem nu even terughalen uit de hemel :-P

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma jul 16 2007 11:18 am

BUG322, je bent weer bezig met stemmingmakerij. Denk aan de toon die de muziek maakt... Je kunt ook vragen:

"Spreken jullie op basis van feiten, of heeft iedereen daadwerkelijk de camera's getest?"

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » ma jul 16 2007 11:44 am

D-80's schreef:Als je al een aardige collectie CF-kaarten hebt kan dit een drempel zijn om op een andere camera over te stappen waar je SD kaartjes in drukt..

groetjes,

Eelco
Geheugenkaartjes krijg je tegenwoordig praktisch voor niks. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die paar tientjes een barriere vind om over te stappen. Het is hoogstens een vervelend gevoel dat je je oudere kaartjes, die je nog voor veel geld heb gekocht, versneld moet afschrijven.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » ma jul 16 2007 2:18 pm

zelf heb ik voor de keuze gestaan: de D50 of de D80.
heb ze goed vergeleken en een hele poos in me handen gehad en mee mogen spelen, toch na wat nadenken en rondkijken voor de D50 gekozen.
in de D50 zit eigenlijk bijna alles wat je als hobby fotograaf nodig zult hebben.
tenzij je een heel ruim budget hebt. dat bij mij niet het egval is, dus het verschil in geld tussen de d50 en d80 is niet klein, en dat zou ik liever in wat goede lensen besteden, zoal smijn pas gekochte Nikon 24-120mm vr.
waar ik zeer tevreden mee ben, en als je de D50 + 24-120 vr vergelijkt met de d80 en de 18-70 of 18-135 erop, dan wint de d50 absoluut, dus ik wil hiermee zeggen dat het niet alleen om de body draait, ik zie de body meer als de basis, de objectieven zijn het belangrijks, en dat weet iedereen.

Groeten, Dennis

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jul 16 2007 4:45 pm

"Spreken jullie op basis van feiten, of heeft iedereen daadwerkelijk de camera's getest?

Ook dit klinkt stemmings makend zeker uit mijn mond toch????

Trek het je niet aan

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma jul 16 2007 4:50 pm

Nee. In het ene geval veronder stel je iets, concludeer je alvast. In het andere geval stel je een vraag. Prikkelend weliswaar, maar je laat iedereen in zijn waarde.

Die discussie is al eens gevoerd. Ik trek mijzelf niets aan, maar door dit soort opmerkingen duw je de discussie direct in een bepaalde richting, dat wilde ik voor zijn.

GdP

Bericht door GdP » ma jul 16 2007 5:08 pm

Ik denk niet dat iemand jouw een camera kan adviseren. Je moet gewoon op basis van specificaties beslissen. Hans Braakhuis heeft daar een goed artikel over geschreven. Zie hiervoor in dit onderwerp zijn bijdragen.

Gerrit

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jul 16 2007 5:13 pm

Nee, ik constateer alleen maar. Ik heb zelfs expres mijn eigen camera buiten beschouwing gelaten.

Wat voor de een een voordeel is, beschouwd de ander als nadeel
en ja dit soort draadjes zijn er genoeg. Gelukkig kon de topic starter zijn eigen conclusie trekken.

de moraal van dit verhaal is: "Als je de keus aan anderen over laat, word je er nooit wijzer van."

En dat iedereen zijn eigen camera de hemel in prijst, is normaal en alleen maar goed.

Maarja het is dat ik het zeg.
En vraag me af of je tot dezelfde conclusie komt bij een ander :roll:
Je reactie word zelfs persoonlijk met beschuldiging van stemmings makerij.

Met sfeervolle groeten

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » ma jul 16 2007 5:32 pm

Wat dat betreft geef ik BUG322 groot gelijk.
Het is natuurlijk ook allemaal een beetje persoonlijk.
Je kan je wel naar specificatie's doodstaren, maar zo veel zegt dat niet.
Ik zou dan eens naar een fotowinkel toegaan, en ze eens beet houden.
De Nikon D50 en de de D70s zullen ze vast niet meer hebben, omdat deze al veroudert zijn.
Kleine fotowinkels kunnen misschien deze camera's nog te koop hebben staan.
Maar de D80 zullen ze beslist hebben.

Dit is mijn advies, specificatie's is niet alleen het belangrijkste.
Succes verder !

Groeten, Dennis

Rubba

Bericht door Rubba » ma jul 16 2007 7:27 pm

Zucht @ BUG322 :(

"Als je de keus aan anderen over laat, word je er nooit wijzer van." Echt de meest trieste oneliner van de laatste tien jaar. Alsof er niemand twijfelt en alsof je altijd zelf maar alle antwoorden moet hebben. Schei toch uit man.

Vragen om advies is alles behalve de keuze aan een ander over laten.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”