Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Bericht door Remco v/d Sanden » zo okt 14 2012 11:59 am

Ik gebruik zelf al vele jaren BlackRapid straps. Nog nooit geen enkel mankement eraan gehad, ook niet met een zware setup erop als D700-70-200-grip-flits. Tegen het bungelen op en neer, of als je voorover moet bukken kan ik adviseren een extra klem te halen bij een locale klim-winkel of doe het zelf. Hang die aan je broeksriem oid, klem hem erin als je de camera niet meteen nodig hebt en hij botst nergens tegenaan.

Een strap met een staaldraad erin... tsja... Niet voor mij. Mocht je ooit ergens achter blijven haken ( de TGV richting Engeland bijvoorbeeld :) ) dan heb je toch een probleempje. En het gevoel van veiligheid dat het geeft... Als iemand bereid is mijn camera met een mes los te snijden van mijn schouder, is ie ook bereid mes het mes voor me te gaan staan of even te prikken als ie per-sé mijn camera moet hebben. Neem maar mee, ben toch verzekerd ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » zo okt 14 2012 12:02 pm

Oke de Sniper Strap is dus een aanrader dat ik kan uitproberen..
En wederom heeft Kamera Express niet :(

De Black Rapid wel zie ik, ga ik die al eens proberen..
BlackRapid RS-W1 speciaal een voor de vrouw, wauw :)

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Pjerry » zo okt 14 2012 12:16 pm

Maud schreef:...
...
Zit daar een extra cupje in of zo :?: :lol: :mrgreen:

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » zo okt 14 2012 12:31 pm

Maud schreef:Oke de Sniper Strap is dus een aanrader dat ik kan uitproberen..
En wederom heeft Kamera Express niet :(

De Black Rapid wel zie ik, ga ik die al eens proberen..

Gr.
Maud
Ik heb zelf ook de Black rapid sport,het fijne van deze riem is dat hij gefixeerd wordt met een riem onder je arm,vooral met wat zwaardere objectieven is dit prettig blijft de riem mooi op zijn plaats.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » zo okt 14 2012 1:07 pm

Pjerry schreef:
Maud schreef:...
...
Zit daar een extra cupje in of zo :?: :lol: :mrgreen:
Bij de standaard (sport etc) lopen recht over de borsten van een vrouw, lijkt mij niet echt fijn, bij het vrouwen model is dit niet het geval :wink2:
Heb hier geen ervaring mee dus kan niet vertellen hoe deze draagt. :mrgreen:

Heb zelf nu al een paar jaar de Blackrapid strap in gebruik en sinds een klein jaar de sport en ben er erg blij mee.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » zo okt 14 2012 1:14 pm

De Carry Speed is helemaal niet langsgekomen.

Het grote voordeel is dat je nog steeds je QR kunt gebruiken met deze strap. De problemen die de eerste versie had (verbuigen grondplaat) schijnen met versie twee opgelost te zijn.

Zie o.a.: http://www.youtube.com/watch?v=tuCHkSWrZGo" onclick="window.open(this.href);return false;

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » zo okt 14 2012 1:20 pm

Maar eens kijken of die vrouwen versie ook in sport versie is maar ik hoorde en las dat die ook eventueel los te verkrijgen zijn :)
We hebben weer ergens langs te gaan!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo okt 14 2012 6:55 pm

Maud schreef:Maar eens kijken of die vrouwen versie ook in sport versie is maar ik hoorde en las dat die ook eventueel los te verkrijgen zijn :)
We hebben weer ergens langs te gaan!
De vrouwen versie is er maar in één versie maar je kunt, meen ik, wel dat extra riempje eraan zetten.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

IlseN
Clublid
Clublid

Bericht door IlseN » zo okt 14 2012 9:58 pm

Interessant draadje!! Ik ben ook aan het kijken naar andere draagriem. Op zich spreekt de Sniper Strap mij wel aan, o.a. door de bevestiging. (Ik heb in het verleden namelijk twee keer een tas gehad met een musketon, en bij beide tassen ging de musketon kapot, en lag de tas dus op de grond...., ik wil dus liever geen draagriem met musketon voor mijn camera..)

Nadeel vind ik wel dat ook voor de Sniper Strap de statiefaansluiting gebruikt moet worden. Ik heb niet zoveel zin om iedere keer als ik mijn statief wil gebruiken, ik eerst de strap eraf moet halen... Of is daar ook een oplossing voor???

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » zo okt 14 2012 10:02 pm

IlseN schreef:Interessant draadje!! Ik ben ook aan het kijken naar andere draagriem. Op zich spreekt de Sniper Strap mij wel aan, o.a. door de bevestiging. (Ik heb in het verleden namelijk twee keer een tas gehad met een musketon, en bij beide tassen ging de musketon kapot, en lag de tas dus op de grond...., ik wil dus liever geen draagriem met musketon voor mijn camera..)

Nadeel vind ik wel dat ook voor de Sniper Strap de statiefaansluiting gebruikt moet worden. Ik heb niet zoveel zin om iedere keer als ik mijn statief wil gebruiken, ik eerst de strap eraf moet halen... Of is daar ook een oplossing voor???
Goeie vraag die staat idd ook op mijn lijstje om na te vragen:))

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » zo okt 14 2012 10:05 pm

Maud schreef:
IlseN schreef:Interessant draadje!! Ik ben ook aan het kijken naar andere draagriem. Op zich spreekt de Sniper Strap mij wel aan, o.a. door de bevestiging. (Ik heb in het verleden namelijk twee keer een tas gehad met een musketon, en bij beide tassen ging de musketon kapot, en lag de tas dus op de grond...., ik wil dus liever geen draagriem met musketon voor mijn camera..)

Dat vind ik ook het lastige van dit soort riemen. Zeker nu ik de laatste tijd vaak m'n statief gebruik. Nu schroef ik de MB-D10 er met riem en al af.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo okt 14 2012 10:30 pm

Hier nog een tevreden gebruiker van de SunSniper Steel. Een prima riem, met slechts één manco: als je de camera oppakt en gebruikt en daarna weer laat hangen is waarschijnlijk het schouderstuk verschoven. Dat moet je dus in de gaten houden, maar dit bezwaar is zo gering dat ik beslist geen andere riem wens. Een aanrader dus!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » zo okt 14 2012 11:17 pm

Ik ben een tevreden gebruiker van zowel Optech als Black Rapid. Die laatste gebruik ik het meest omdat ik meestal op pad ben met een 300 mm F4 met converter en dat draag ik toch echt liever opzij dan op mijn buik.
De Optechs voldoen uitstekend voor lichtere combinaties.

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » zo okt 14 2012 11:28 pm

Zelf gebruik ik een Blackrapid Sport. Met mijn 200-400 hangt er al snel zo'n 5 kilo aan, op een zeer comfortable manier moet ik zeggen....

Jaap

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma okt 15 2012 12:20 am

Maud schreef:

Daar is zeker een oplossing voor: bij platte statief-plates kan je een aangepaste schroef (BlackRapid FastenR-T1) monteren, die ruimte bieden voor de haak van de BlackRapid. Zo kan je dus de plate laten zitten
Afbeelding
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”