In gedachten verzonken

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Avado
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: In gedachten verzonken

Bericht door Avado » do nov 01 2012 9:22 am

@Tiny,
Dit mag zo inderdaad niet misgaan :D

@Boldey,
Ik heb de iso en sluitertijd bewust laag gehouden om het hoofdonderwerp scherp tegen een bewogen achtergrond te krijgen. Dus niet met een dof. Zie het als een expiriment wat in mijn ogen goed uitpakte.

Qua uitsnijden heb ik hier ook bewust voor gekozen (zie mijn eerdere uitleg). Maar ik heb jouw optie uiteraard ook gedaan en dan krijg je ook een mooie foto, maar ik wilde een 'eigenwijze' uitsnede omdat je altijd al foto's ziet (ook die van mijzelf) waar het hoofdonderwerp de foto inloopt of kijkt.

Leuk om deze reacties te lezen. Zo ga je toch een foto weer heel anders bekijken en kan je daar je voordeel weer mee doen.

Ik stel jullie reacties dan ook zeer op prijs.
Groet, Andre

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do nov 01 2012 10:01 am

Volgende keer proberen om op het juiste loop fotomoment af te drukken. De gang van de benen is nu typisch op een verkeerd moment vastgelegd. Het optrekken van het achterste been wat alweer iets naar voren gaat in de stap naar voren. Dat geeft een vreemd beeld.
De beste houding van het vastleggen van "lopen" is als het voorste been net wordt neergezet. Het mooiste precies op het punt als de hak op de grond komt en de punt van de schoen nog iets omhoog wijst. Dan heb je twee gestrekte benen in een hoek. Dat geeft de meest dynamisch loophouding. Kijk maar eens algemeen naar voorbeeldfoto's van lopende mensen hoe dit in elkaar zit.

Het is moeilijk zonder "hulpje" om dit juiste afdrukmoment te bepalen. Je hebt al gauw dat je in het verkeerde moment afdrukt.
TIP: Tel voor jezelf zachtjes mee in de gang van het lopen; links, rechts, links, rechts.......... Precies in die cadans van meetellen in de maat van het lopen kun je de camera dan afdrukken. Dat werkt. Probeer het maar eens.
(Alleen als je meerdere personen op de foto zou vastleggen die niet allemaal in de maat lopen, werkt het niet voor alle weergegeven personen).
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do nov 08 2012 11:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Avado
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Avado » do nov 01 2012 11:17 am

Dank je voor deze tip Leon.

Ik heb hier nooit bij nagedacht. Gaan we zeker doen/proberen.
Groet, Andre

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”