Dilemma, een nieuwe D800 of een gebruikte D3X

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Dilemma, een nieuwe D800 of een gebruikte D3X

Bericht door John Hoenen » do nov 15 2012 9:39 pm

Gobert schreef:Ik zou 1 D700 willen verkopen. Dan houd ik er nog eentje over. De D700 is wel een prima Available Light camera.

Gezien wat een D3x tegenwoordig kost, een paar duizend clicks en dan minder dan de helft van de nieuwprijs maakt hem natuurlijk wel waanzinnig interessant.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr nov 16 2012 12:30 am

Ik zou de D800 kopen vanwege de betere sensor:
DxO
En voor het buitenwerk: hij is nog lichter dan de D700.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr nov 16 2012 2:19 am

Tsja, ik heb een D3x en heb de D800 overwogen en (letterlijk) te licht bevonden. Zelfs niet voor erbij wil ik hem hebben ook al is de prijs gunstig te noemen in vergelijking met de D3x.

Meer pixels is niet altijd zaligmakend voor mij, een grote body wel. Ik sta nog wel eens met de camera's aan de kant van de weg of in het veld met een 200/2 of 400/2.8 en dan wil ik gewoon echt een stevige en grote body hebben.

Ik zou hem kunnen overwegen voor bv stadsfotografie of om mee te nemen op tripjes maar dat doe ik te weinig om hem te kopen.

Begin volgend jaar schijnt de D4x uit te komen met grote body en 56mpx. Daar zet ik nu de centjes voor opzij en dat wordt voor mij de opvolger van de D3x.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Daniël

Bericht door Daniël » vr nov 16 2012 7:41 am

Als de keuze is tussen de D800 en de D3X zou ik voor de D800 gaan.
Als de keuze was tussen de D800 en de D3s zou ik voor de D3s gaan

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: fullsize pro bodies..

Bericht door gijs sandberg » vr nov 16 2012 10:37 am

Gobert,

Eens, een Dn voelt altijd degelijker aan, op de recente glasdag had ik de D600 en D800 in handen, beiden voelden aan als vochtig bordkarton.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: fullsize pro bodies..

Bericht door Franklin » vr nov 16 2012 11:38 am

gijs sandberg schreef:Gobert,

Eens, een Dn voelt altijd degelijker aan, op de recente glasdag had ik de D600 en D800 in handen, beiden voelden aan als vochtig bordkarton.

Groeten, Gijs

Ik denk dat het dan toch tijd word om naar een ander merk over te stappen. Stel je voor met zo'n bordkartonnen ding in een vochtige omgeving te lopen. Valt de sensor plotseling door het karton. :)
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: ander merk

Bericht door gijs sandberg » vr nov 16 2012 11:45 am

Beste F,

Juist niet, daarom ziet men langs "de velden" zoveel Nikon camera's.
Reken maar dat die allen D3's of D4's zijn.
Een D800/800E is mooi voor mensen die veel pixels willen, maar niet voor degenen die graag een stevige kamera willem hebben.
Ik heb de D800 wel eens vergeleken met de Kodak dcs-14 van enige tijd geleden, leuk voor de pixels, maar niet voor geharde profs of anderen die een degelijke kamera zoeken.

Groeten, GIjs
PS (you missed my point:) ook droog voelden ze aan als slap bordkarton :lol:
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 16 2012 11:53 am

Ik denk dat zeker 98% van de fotografen helemaal geen body in de Dx serie nodig heeft. Bij professionals is dat natuurlijk anders, maar als amateur heb je het bij normaal gebruik echt niet nodig.

Neemt natuurlijk niet weg dat je zo'n Dx serie body natuurlijk wel prettiger kan vinden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: natuurlijk wel prettiger

Bericht door gijs sandberg » vr nov 16 2012 12:50 pm

Beste Patrick,
Eens, een solide hamer ligt beter in de (grote) hand en geeft meer vertrouwen...
Groeten, Gijs

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 16 2012 1:08 pm

Ook bij de bouwmarkt hoef je als gewone huisklusser niet de duurste spullen die gemaakt zijn voor veelvuldig of dagelijks gebruik niet aan te schaffen. Je kan daar wel voor kiezen, maar nodig is het niet.

Bedenk ook dat camera's veel korter achterhaald zijn dan vroeger. Je schrijft er veel meer op af dan vroeger. Daarom kan je het puur economisch gezien niet meer rationaliseren.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk vooral fijn dat er tegenwoordig zoveel keus is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » vr nov 16 2012 1:12 pm

Patrick schreef:Ook bij de bouwmarkt hoef je als gewone huisklusser niet de duurste spullen die gemaakt zijn voor veelvuldig of dagelijks gebruik niet aan te schaffen. Je kan daar wel voor kiezen, maar nodig is het niet.

Bedenk ook dat camera's veel korter achterhaald zijn dan vroeger. Je schrijft er veel meer op af dan vroeger. Daarom kan je het puur economisch gezien niet meer rationaliseren.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk vooral fijn dat er tegenwoordig zoveel keus is.
Een weldenkend mens koopt bij de bouwmarkt geen gereedschap. Dat is de reinste prullaria.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr nov 16 2012 1:28 pm

Gobert schreef:...
Een weldenkend mens koopt bij de bouwmarkt geen gereedschap. Dat is de reinste prullaria.
Ook die opmerking schaar ik onder prullaria. :P
Ten eerste heb je verschillende soorten 'bouwmarkten'.
Ten tweede kun je bij een consumentenbouwmarkt ook zaken als Gedore of PB (Swiss) e.d. kopen. En dat schaar ik niet onder prullaria.

Maar ja, als mensen een D800 al prullaria vinden...dan houdt het snel op. :shock:

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » vr nov 16 2012 1:44 pm

CaptainHook schreef:
Gobert schreef:...
Ook die opmerking schaar ik onder prullaria. :P
Ten eerste heb je verschillende soorten 'bouwmarkten'.
Ten tweede kun je bij een consumentenbouwmarkt ook zaken als Gedore of PB (Swiss) e.d. kopen. En dat schaar ik niet onder prullaria.

Maar ja, als mensen een D800 al prullaria vinden...dan houdt het snel op. :shock:
Valt onder de categorie beetje prikken. Maar Bosch Blauw, Festool e.d. vind je daar gelukkig niet.
Eroe Nazionale

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 16 2012 1:49 pm

De gemiddelde consument heeft genoeg aan een gewone Bosch of een Black&Decker... wellicht zelfs het Gamma huismerk.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » vr nov 16 2012 2:00 pm

Patrick schreef:De gemiddelde consument heeft genoeg aan een gewone Bosch of een Black&Decker... wellicht zelfs het Gamma huismerk.
Je dwaalt af van het onderwerp. Wat heeft Gamma nu weer met de toprange van Nikon te maken :?
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”