Aperture en Lightroom zijn prima voor de basis en het handig organiseren van je foto's.
Met de nieuwe versie van Lightroom (4) is het wel iets anders. Die wordt overal toch wel een stuk beter beoordeeld door experts dan de huidige versie van Aperture. Zelfs de grootste fans overwegen over te stappen. (lees bijvoorbeeld eens
http://news.cnet.com/8301-30685_3-57443 ... e-patient/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Photoshop (Elements) heeft meer geavanceerde functies voor bewerken (werken met lagen e.d.) waar je dus echt een stap meer mee kan dan bovengenoemde pakketten.
Elements kost je 70 euro in de Appstore, dat valt dus best mee. Aperture is ergens rond de 60 euro en Lightroom rond de 130 euro.
Persoonlijk gebruik ik de combi van Aperture 3 en Elements 9 op mijn Mac en vind het prima zo. Ben het echter wel eens met de meeste reviews van dit moment en zou bij een nieuwe aanschaf eerder voor Lightroom gaan.
Uiteindelijk vooral een vraag van budget en je gebruik van deze programma's. Probeer vooral eerst een Lightroom en of je daar voldoende aan hebt. Als dat zo is zou ik het daarbij laten. Als je toch nog extra wensen hebt dan kun je evt. toch voor Aperture in combinatie met Elements. Of je kan gewoon nog even doorsparen en op een later moment gewoon Elements erbij aanschaffen.