filter tegen tegenlicht
ja een paar seconden en de foto is mislukt rogier tenminste als het paard springt moet ik echt op het juiste moment afdrukken anders is de foto waardeloos geworden en niet meer te verkopen.bij dressuur ligt dat wat gemakkelijker. ja en wat de tijd betreft dat valt wel wat mee ik bewerk ze niet eerder dan ze verkocht zijn zet ze eerst klein op internet dan kan men daar de foto's bekijken en eventueel bestellen pas als de bestelling binnen is bewerk ik de foto's wat niet verkocht word bewaar ik 2 maanden en dan gaat het weg.
maar verder ben ik het wel met jouw eens ook in nef moet je altijd wel proberen de foto zo goed mogelijk te maken.
Harry
maar verder ben ik het wel met jouw eens ook in nef moet je altijd wel proberen de foto zo goed mogelijk te maken.
Harry
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Waarom ga je een foto bewerken die verkocht is zonder bewerking? Degene die hem dan koopt, koopt hem toch aan de hand van het voorbeeld?harry bul schreef:ja een paar seconden en de foto is mislukt rogier tenminste als het paard springt moet ik echt op het juiste moment afdrukken anders is de foto waardeloos geworden en niet meer te verkopen.bij dressuur ligt dat wat gemakkelijker. ja en wat de tijd betreft dat valt wel wat mee ik bewerk ze niet eerder dan ze verkocht zijn zet ze eerst klein op internet dan kan men daar de foto's bekijken en eventueel bestellen pas als de bestelling binnen is bewerk ik de foto's wat niet verkocht word bewaar ik 2 maanden en dan gaat het weg.
Harry
F1 auto's of andere snelle sporten zijn veel moeilijker dan paardenfotografie, dus ik vind het geen smoes. Het komt er gewoon op neer dat sommige mensen te laks zijn omdat ze het toch op de computer kunnen aanpassen en dus geen tijd steken voor het "leren" belichten.
Je zou eens met een analoge camera moeten schieten ik denk dat je er dan nog geen 5% juiste foto's uitkrijgt met die mentaliteit.
Oefening baart kunst, en als je een beetje weet hoe je camera werkt en je in gedachten de foto voor kunt stellen met bepaalde instellingen kan je daar makkelijk op ingrijpen. Tegenwoordig met het digitale wordt er idd maar gewoon afgedrukt en niet echt bekommert om de juiste belichting

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
harry bul schreef:Jij snapt er volgens mij niks van hoe het in de echte wereld aan toe gaat opgezetfan..
Harry
Precies, ik klooi maar wat aan

right......

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D-lighting zit tegenwoordig al standaard in de CoolPix'jes van Nikon.GdP schreef:Ik denk dat het inschakelen van D-Lighting op de nieuwe generatie DSLR standaard wordt.
De digitale spiegel reflexen zijn zo betaalbaar geworden, waardoor een veel groter publiek tot aanschaf zal (en is) overgaan. Fabrikanten zullen hier zeker op inspelen en veel van dit soort foefjes in hun camera’s inbouwen.
Gerrit
Voor de profs zullen ze nog wel willen verdienen aan Capture NX, want dat is de meest interessante optie ervan vind ik.
What's next, tegen bijbetaling een luxe firmware met D-lighting?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Interne flitser gaat je niet redden op deze afstand, die werkt alleen goed als je dicht op je onderwerp staat. helaas.