Welke objectieven combinatie?

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke objectieven combinatie?

Bericht door Pjerry » wo dec 12 2012 7:11 pm

Sigma (althans buiten de nieuwe serie(s), want Sigma heeft zijn policy compleet op zijn kop gegooid) zal ik nooit aanraden. Je kunt een goede lens hebben, maar ook een slechte. Van de oude series is de QC gewoon heel erg slecht. Misschien dat ze hun service apparaat ook op de schop hebben genomen, want dat was vroeger ook maar erg slecht. Maar zoals ik al zei, de nieuwe lenzen (art-versie en zo) zijn heel erg fantastisch, maar daar zit ook een ander prijskaartje aan dan je uit wil geven....

Ik bedoel die lenzen van Tamron ja. Ze maken bij Tamron wel mooie objectieven (de 90 mm macro, de 24-70 f/2.8 VC, de 70-300, enz.) maar veel oudere lenzen hebben die typische purple fringe die echt heel erg storend is. Glinsters op water zijn bij die lenzen echt gewoon helemaal paars. Nagenoeg niet te corrigeren.

Ik weet ook niet of ik de 18-105 in zou ruilen voor de 16-85. De laatste is absoluut beter, maar of je de stap groot genoeg vindt voor die honderden Euro's meer, heb ik mijn twijfels over. Ik zou dan doorsparen voor de fantastische 24-70 f/2.8 of als je minder uit wil geven de 24-120 f/4 VR (zijn ze hier op het forum erg positief over, veel positiever dan je op grond van de testen zou verwachten). Je stop verlies bij die laatste krijg je ruimschoots terug door de VR.

De primes zijn mooi en goedkoop, heb je iig een hoop lichtsterkte en scherpte in je tas. Met die primes is het ook minder noodzakelijk om je 18-105 te vervangen, zeker als daar nog een 85 mm bij zou komen. Dan gebruik je alleen nog maar je primes :P. De 55-200 echt links laten liggen...

Sorenos
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Welke objectieven combinatie?

Bericht door Sorenos » wo dec 12 2012 9:59 pm

Pjerry schreef:Sigma (althans buiten de nieuwe serie(s), want Sigma heeft zijn policy compleet op zijn kop gegooid) zal ik nooit aanraden. Je kunt een goede lens hebben, maar ook een slechte. Van de oude series is de QC gewoon heel erg slecht. Misschien dat ze hun service apparaat ook op de schop hebben genomen, want dat was vroeger ook maar erg slecht. Maar zoals ik al zei, de nieuwe lenzen (art-versie en zo) zijn heel erg fantastisch, maar daar zit ook een ander prijskaartje aan dan je uit wil geven....

Ik bedoel die lenzen van Tamron ja. Ze maken bij Tamron wel mooie objectieven (de 90 mm macro, de 24-70 f/2.8 VC, de 70-300, enz.) maar veel oudere lenzen hebben die typische purple fringe die echt heel erg storend is. Glinsters op water zijn bij die lenzen echt gewoon helemaal paars. Nagenoeg niet te corrigeren.

Ik weet ook niet of ik de 18-105 in zou ruilen voor de 16-85. De laatste is absoluut beter, maar of je de stap groot genoeg vindt voor die honderden Euro's meer, heb ik mijn twijfels over. Ik zou dan doorsparen voor de fantastische 24-70 f/2.8 of als je minder uit wil geven de 24-120 f/4 VR (zijn ze hier op het forum erg positief over, veel positiever dan je op grond van de testen zou verwachten). Je stop verlies bij die laatste krijg je ruimschoots terug door de VR.

De primes zijn mooi en goedkoop, heb je iig een hoop lichtsterkte en scherpte in je tas. Met die primes is het ook minder noodzakelijk om je 18-105 te vervangen, zeker als daar nog een 85 mm bij zou komen. Dan gebruik je alleen nog maar je primes :P. De 55-200 echt links laten liggen...
Thanks, zal het in mijn hoofd houden! De reden om eventueel voor de 16-85 te gaan ivm geld was dat ik dan eventueel de 18-05 zou kunnen verkopen, en dan nog wat geld dat ik eerder heb gekregen zij bij leggen. Dat ik dan rond 250€ kom. En dan zelf de rest bij leg. Maar dan kan ik dus misschien beter voor de 35mm 1.8 en 85mm 1.8 gaan?

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”