Doe dan wel de 200 mp variant, met 1.2 gb voor een raw-file.bjornc schreef:Ach ja, je bent pas echt een vent als je met een Hasselblad rondlooptKroontje schreef:Krijg toch een beetje naar gevoel als ik dit lees. Of dat je niks of niemand bent als je fotografeert met een DXemdeklerk schreef:
Vergeet niet dat velen nooit met DX hebben willen werken en hebben gewacht tot Nikon met FX kon komen.![]()
Kroontje
Even "minderwaardig" in "minder" veranderen, dat maakt de discussie wat zuiverder en dan:Patrick schreef: Ik snap daarnaast niet waarom DX minderwaardig zou zijn. Het is anders dan FX. Met voor- en nadelen.
Sterker nog, het lijkt alsof sommigen alleen erop letten of een foto of het onderwerp haarscherp is. De meeste haarscherpe foto's (respect overigens voor de makers, knap dat men ze zo scherp kan krijgen) die hier geplaatst worden vind ik maar retesaai. Vaak vind ik daar geen enkele emotie in zitten. Doe mij maar een groezelige high-iso foto zonder flits die misschien niet zo scherp is maar die wel iets vertelt.Kroontje schreef: Krijg toch een beetje naar gevoel als ik dit lees. Of dat je niks of niemand bent als je fotografeert met een DX![]()
Kroontje
Dat betwijfel ik.Patrick schreef:Het ligt er echt aan wat je fotograferen wil. Er zijn genoeg mensen die best een FX kunnen betalen maar toch voor FX kiezen.
Over welke mogelijkheid(heden) heb je het?Pjerry schreef:Even "minderwaardig" in "minder" veranderen, dat maakt de discussie wat zuiverder en dan:Patrick schreef: Ik snap daarnaast niet waarom DX minderwaardig zou zijn. Het is anders dan FX. Met voor- en nadelen.
Als een DX niet minder is dan een FX, waarom zie ik dan veel mensen van DX naar FX overstappen, maar nooit andersom?
Ik denk wel degelijk dat FX beter is, kijk maar eens naar de cijfertjes. Maar het is niet zo dat als je een FX koopt je plots betere foto's gaat maken, maar je hebt wel de mogelijkheid om betere foto's te maken. Het mannetje blijft het belangrijkste, maar opmerkingen als: "een denderende fotograaf met een compact maakt betere foto's dan ik met een FX" is lulkoek. Het verschil is nl. nog heel erg veel groter als hij die foto's met een hele goede camera had gemaakt.
Als het niet zo was, dan was er toch totaal geen legalisatie voor zulke dure camera's, of vergis ik me.
Laat onverlet dat er met een DX erg leuke/goede foto's te maken zijn hoor.
.maar je hebt wel de mogelijkheid om betere foto's te maken.