Bovendien vond de medewerker van het NSC ook dat de lens gewoon zou moeten werken bij temperaturen beneden het vriespunt, dat vond ik al een meevaller.
Echter : dit objectief dat ik als nieuw gekocht dacht te hebben bleek een gereviseerde lens te zijn die al eerder, november vorig jaar, bij het Nikon Service Centrum ter reparatie was aangeboden. Ook toen ging het om een probleem met de autofocus motor. Ik kreeg het advies om met de lens terug te gaan naar de winkel waar ik deze had gekocht, het gaat immers om een zaak tussen de verkoper en de klant.
Deze winkel heb ik eerst gebeld en uitgelegd wat het probleem was, daarna ben ik direct langs gegaan met het volgende resultaat:
- 1000x excuus want deze lens had nooit in de winkel terecht mogen komen .
- Ik krijg een nieuwe lens, deze was nu niet op voorraad maar is nu besteld en komt woensdaf of donderdag binnen.

Ik ben blij met de reactie van het Nikon Service Centrum en het begrip dat ze hebben getoond, volgens de papieren werkt het spul tot een temperatuur van nul graden maar ze beseffen daar gelukkig dat als je een toplens koopt daar ook prestaties van verwacht.
Nu lees ik in het draadje veel suggesties over condens en vocht, ik vraag me eigenlijk af hoe vocht binnenkomt in een nieuwe lens, zeker gezien het feit dat deze spatwaterdicht zou moeten zijn en ik hem bijna niet van de camera af heb gehaald en als ik dat al doe dan doe ik dat altijd binnenshuis.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties allemaal, ik moet het alleen nog even volhouden tot woensdag/donderdag

Gelukkig heb ik mijn Sigma 70-200 nog niet verkocht, iemand interesse?

Met vriendelijke groet
Rick Beijn