http://www.cameraland.nl/product/457/12 ... RggZUoX7Bg" onclick="window.open(this.href);return false;
is dat zo raar advies. voor 495 euro heb je er 1. wel een goede camera.
het is te overdenken.
Wie kan me helpen met een juiste camera keuze?
- pd5wve
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Wie kan me helpen met een juiste camera keuze?
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Misschien omdat dat de vraag niet was van TS?a.de.g. schreef:Waarom geen D300 (s) geweldige camera en alle instellingen onder handberijk.
Djen schreef:De vraag is dus: D5200, D90 of D7000? En waarom?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- jvdheuvel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hee Djen,
Ik zie dat er al een heleboel adviezen zijn gegeven en die komen zote zien ook aardig overeen met hetgeen ik je al had aangegeven....
Gezien je voorkeur voor de D90 body, blijft er genoeg ruimte over voor objectieven. Ik heb 'm in dit topic ook al langs zien komen, maar de Tamron 17-50 f/2.8 is in ieder geval een dijk van een objectief, waar je echt jaren mee vooruit gaat kunnen.
Als aanvulling voor het tele-gebied zou ik je voor nu de Nikon 55-200 VR adviseren, aangezien de 70-300 VR het budget teveel zou oprekken. Aangezien je in dat bereik voornamelijk buiten zal fotograferen, maakt het ook niet uit dat dit een iets minder lichtsterk objectief zal zijn.
De primes zou ik, zoals hierboven ook al aangegeven, inderdaad even laten zitten.... zowel de 50mm f/1.8 als de 35mm f/1.4. Ga eerst je (nieuwe) camera eens goed leren kennen, volg eventueel die fotocursus om te leren welke componenten je gebruikt bij fotografie en hoe je dat instelt en gebruikt op je camera. Daarna lekker gaan fotograferen en dan loop je vanzelf tegen dingen aan die je liever anders zou willen of aanvullingen op je bestaande set....
Er is nog tijd genoeg om van alles en nog wat aan te schaffen (battery-pack, flitser, rugzak, etc. etc.)
Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing.....
Ik zie dat er al een heleboel adviezen zijn gegeven en die komen zote zien ook aardig overeen met hetgeen ik je al had aangegeven....

Gezien je voorkeur voor de D90 body, blijft er genoeg ruimte over voor objectieven. Ik heb 'm in dit topic ook al langs zien komen, maar de Tamron 17-50 f/2.8 is in ieder geval een dijk van een objectief, waar je echt jaren mee vooruit gaat kunnen.
Als aanvulling voor het tele-gebied zou ik je voor nu de Nikon 55-200 VR adviseren, aangezien de 70-300 VR het budget teveel zou oprekken. Aangezien je in dat bereik voornamelijk buiten zal fotograferen, maakt het ook niet uit dat dit een iets minder lichtsterk objectief zal zijn.
De primes zou ik, zoals hierboven ook al aangegeven, inderdaad even laten zitten.... zowel de 50mm f/1.8 als de 35mm f/1.4. Ga eerst je (nieuwe) camera eens goed leren kennen, volg eventueel die fotocursus om te leren welke componenten je gebruikt bij fotografie en hoe je dat instelt en gebruikt op je camera. Daarna lekker gaan fotograferen en dan loop je vanzelf tegen dingen aan die je liever anders zou willen of aanvullingen op je bestaande set....
Er is nog tijd genoeg om van alles en nog wat aan te schaffen (battery-pack, flitser, rugzak, etc. etc.)
Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing.....

Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
clubgenoot. heeft een d90 met 18-105 , 35 f1.8 en 70-300 vr te koop staan voor 890 dacht ik.
Hallo, ik had de D300s die heb ik verkocht en heb nu de D7000 en ik moet zeggen hij is sneller en: De D7000 heeft 's werelds eerste 2016-segments RGB-meter. Ben er heel content mee.Djen schreef:Ik twijfel tussen de D5200 en D90, maar ondanks dat de prijs (incl objectieven) voor de D7000 eigenlijk net wat te hoog is voor mij, overweeg ik deze ook!
De vraag is dus: D5200, D90 of D7000? En waarom?
Ik wil een goede keuze maken, en dan ook jaren vooruit kunnen! Ik leer nog steeds meer en meer en wil er ook mee gaan verdienen.
Ik heb er al veel over gelezen en opgezocht, maar kom er niet echt uit!
Wie kan mij vertellen wat de vóórs en tegens zijn van deze camera's?
En is de D7000 een grote stap verder dan de D90?
E ook belangrijk het gebruikers gemak!
Alvast enorm bedankt!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op welk gebied? Want dat lijkt me dus niet waarschijnlijk. Het aantal frames per seconde is bij de D300s een stukje hoger. Daarnaast is de buffer van de D300s ook nog eens beduidend groter, dus je kan ook langer doorschieten.FotodeKlerk schreef:Hallo, ik had de D300s die heb ik verkocht en heb nu de D7000 en ik moet zeggen hij is sneller
Hier een reactie van mij.
Je heb het over de D90, D7000 en de D 5200.
Waarom neem je de D3200 ook niet eens onder de loupe.
Kost de helft minder als de D7000 en is ook nog goedkoper als de D90.
D3200 met AF S 18-105mm rond de € 560,00 bij camera.nl, deze set is goedkoper als de D90 en nog veel meer goedkoper als de D7000.
Uiteraard komen daar nog wat extra kosten bij, zoals een geheugenkaartjje kost rond de € 50,00 en eventueel een extra accu.
Ja, dan heb je nog geld over om eventueel later nog eens een andere objectief erbij te kopen.
Wat je ook kan doen, koop een tweedehands AF S 16-85mm Objectief, inplaats van de AF S 18-105mm, prijzen rond de € 350,00, sta hier 2 op de site.
Hier ook ff wat om goed door te lezen: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +Braakhuis" onclick="window.open(this.href);return false;
Je heb het over de D90, D7000 en de D 5200.
Waarom neem je de D3200 ook niet eens onder de loupe.
Kost de helft minder als de D7000 en is ook nog goedkoper als de D90.
D3200 met AF S 18-105mm rond de € 560,00 bij camera.nl, deze set is goedkoper als de D90 en nog veel meer goedkoper als de D7000.
Uiteraard komen daar nog wat extra kosten bij, zoals een geheugenkaartjje kost rond de € 50,00 en eventueel een extra accu.
Ja, dan heb je nog geld over om eventueel later nog eens een andere objectief erbij te kopen.
Wat je ook kan doen, koop een tweedehands AF S 16-85mm Objectief, inplaats van de AF S 18-105mm, prijzen rond de € 350,00, sta hier 2 op de site.
Hier ook ff wat om goed door te lezen: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +Braakhuis" onclick="window.open(this.href);return false;